PS4 herkent controller niet meer

gekido

Senior Member
User systemen
Hoi mede-forummers,

Normaal post ik PC gerelateerde vragen maar dit keer gaat het over de ps4 en dan met name de (pc compatible) ps4 controller (van Nacon). This is what happened....

Vorige week heb ik, na gemaakte backup van de ps4, de harddisk vervangen voor een 1TB ssd. Na installatie van de ssd heb ik de ps4 voorzien van de laatste firmware, dit ging vlekkeloos en de controller werd prima herkend. Hierna ging ik de ps4 opnieuw initialiseren, ook dat ging goed. Hierna herstartte de ps4 en kwam ik in het eerste scherm terecht, het blauwe scherm met, in verschillende talen, de vraag om de ps4 met een USB kabel te verbinden om vervolgens op de mooie ronde ps4 button te drukken. Dit uiteraard gedaan maar het scherm blijft. Ik kom dus geen stap verder. Wat ik allemaal heb gedaan is het volgende:

- Opnieuw laten pairen met de ps4 volgens sony website (share + ps button)
- Reset van de controller, volgens sony website (paperclipje op de reset voor 3-5 seconde)
- 8 verschillende usb kabels van de controller naar ps4
- Controller icm de wireless receiver in de ps4
- PS4 opstarten in recovery mode, controller reageert gewoon en kan kiezen voor o.a. initialize ps4
- Geen mogelijkheid om bij iemand anders een ps4 controller te lenen

Iemand nog meer suggesties wat te doen? Alvast bedankt voor julle tijd!

Maartenlei

Senior Member
User systemen
heb je een pc? kan je de controller in de pc doen en kijken of die met een spel werkt? Overwatch en fortnite supporten standaard controller, velen meer games doen dat ook.

Bovenaan