PS4 Case modding

Gino_

Member
Hallo iedereen!

Ik wil mijn ps4 wat koeler laten lopen en wat case aanpassingen doen. Ik was van plan om hem eerst helemaal oranje te spuiten (wel helemaal uit elkaar gehaald natuurlijk) en daarna 3 fans te installeren. Ik wou voor deze gaan: Cooler Master Jetflo 120. Nou heb ik hier niet zoveel verstand van. Ik wou er 1 op de achterkant doen op de orginele fan van playstation zodat de hete lucht sneller uit de console is en om de airflow niet te verstoren de andere twee fans op de bovenkant te monteren. Dus ook 3 gaten in de case van de playstation maken met daarop elk een fan. Ik wil dan ook de snelheid van de fans kunnen bepalen door middel van een fan controller. En het lieft zou ik het dan via een usb kabel die rechtstreeks de ps4 ingaat van stroom voorzien. Maar welke fan controller heb ik daarvoor nodig en hoe zou ik het met usb van stroom kunnen voorzien?

Alvast iedereen bedankt voor het meedenken!

Roel1966

Senior Member
Nou heb ik hier niet zoveel verstand van.
Ik weet niet maar vind je het dan wel verstandig een PS4 uit mekaar te gaan schroeven, want bedenk er ook bij dat je dan je garantie kan vergeten. Gaat er dus iets mis bij het uit en in elkaar zetten van je PS4 dan zal je zelf de reparatie ervan moeten gaan betalen of een nieuwe PS4 gaan kopen.

Verder werken de meeste fancontrollers via een 12 V aansluiting en USB levert alleen maar 5 V dus dat zal al niet gaan lukken, plus dat je fans ook van stroom voorzien moeten worden. Fans werken dan ook wel op 5 V maar dan draaien ze op een vrij laag toerental en ze eigenlijk 7 of 12 V nodig hebben en je dat niet zomaar uit je PS4 kan gaan aftappen.

Het is ook nog maar de vraag of het nut heeft extra fans erin te gaan zetten maar ik als ervaren pc-bouwer en ervaring met electonica begin er dus niet aan om een PS4 open te gaan halen. Althans niet als er nog garantie op zit want die verspeel je gewoon ermee en lijkt mij toch zonde van je geld.

Gino_

Member
Oké bedank voor de informatie Roel! Ik heb al een jaar geen garantie meer dus dat was niet het probleem. Alleen omdat me ps4 klonk als een opstijgend vliegtuig heb ik de ps4 helemaal gedemonteerd om hem helemaal te ontstoffen en de thermal paste te vervangen. Ik ben wel afgezien van de case modding plannen. Omdat de Playstation nu fluisterstil is na de onderhoudsbeurt.

Roel1966

Senior Member
Alleen omdat me ps4 klonk als een opstijgend vliegtuig heb ik de ps4 helemaal gedemonteerd om hem helemaal te ontstoffen en de thermal paste te vervangen.
Als je toch geen garantie meer er op hebt maakt het inderdaad niet direct uit, maar als ie nu weer fluister stil is was het toch puur een combinatie van de pasta en het stof. Gebeurd ook wel vaak bij videokaarten dat die erg lawaaiig worden en het vaak een kwestie is van fans schoonmaken en nieuwe pasta.

Bovenaan