1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

programma voor diashow op cd-rom

Discussie in 'Overige software en programmeren' gestart door stensol AMD, 25 aug 2003.

1. stensol AMD

stensol AMD Senior Member

Sinds:
    5 jan 2003
    Beste mensen,

Ik heb een foto-collectie van zo'n 300 digitale foto's welke ik moet presenteren. Zelf heb ik ACD-see 5.0 om de foto's als een diashow op mn pc voorbij te laten gaan. Maar ja, niet iedereen heeft ACD-see.

Wat ik dus wil is alle foto's op een cd-r bakken, met daarop een zelfstartende diashow. Dus dat ze naar de cd-r worden weggeschreven als diashow. Ik heb wel eens gehoord dat daar programmaatjes voor bestaan, freeware of shareware... De bedoeling is dus dat de gebruiker van de cd-r geen extra software hoeft te installeren, maar de diashow gelijk opent als de cd-rom wordt geplaatst.

En ja, ik weet dat het in XP standaar is ingebouwd, maar niet alle pc's draaien op XP... :)

Ik hoop dat jullie weten wat ik zoek en waar ik het kan vinden,

grtz van Stensol 8O

2. Malaconda

Malaconda Senior Member

Sinds:
    9 sep 2002
    Dat kan ook met Powerpoint. Je doet daar een stel foto's in laden, brand het op cd, installeert een viewer waar je naar gevraagd wordt als je pppresentatie op slaat, en dan kan iedereen het bestand bekijken. Je moet alleen een autorun bestand schrijven voor op de cd. Ik weet niet of je zoiets bedoelt? Anders weet ik het niet :wink:

3. trenza

trenza Senior Member

Sinds:
    10 nov 2002
  4. stensol AMD

stensol AMD Senior Member

Sinds:
    5 jan 2003
    Okj dan, wist niet dat het ook met Powerpoint kon!
    En Irfanview is ook wel handig!

Beiden bedankt voor de tips.

Doei