1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

programma sluit af

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Norbert Brandt, 2 feb 2019.

1. Norbert Brandt

Norbert Brandt Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Ik ben nieuw op dit forum en hoop hier een oplossing te vinden voor mijn probleem.
    De feiten ,ik begin aan videomontage,ik heb hier 2 pc's .PC1: Medion I3 CPU ,4Gb RAM,SSD 250Gb ,software da vinci resolve,kostprijs +- 700€ ,dat werkt maar schokkende beelden,programma blijft verder stabiel.

PC2:ASUS i7 CPU ,8 Gb Ram,SSD 250 Gb ,software da vinci resolve,kostprijs 2500€. programma niet stabiel ,slaat af na een paar minuten (niet de pc maar da vinci.
    Wat kan hier de oorzaak van zijn ,de goedkope pc doet het beter dan de duurdere ???

2. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Hallo, welkom op dit forum.
    Wat bedoel je precies met "slaat af" ?
    Kan je iets preciezer beschrijven wat er gebeurd, krijg je bv een foutmelding ?

3. Norbert Brandt

Norbert Brandt Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Sorry ,ik ben een belg he.Da vinci resolve sluit af

4. Norbert Brandt

Norbert Brandt Member

Sinds:
    1 feb 2019
    geen foutmelding ,tijdens afspelen van een montage sluit da vinci gewoon af.
    Ook nog ,er staat een nieuwe zuivere windows 10 installatie op met de nieuwste drivers.

Laatst bewerkt: 2 feb 2019
  5. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Wat zegt het logboek over de afsluiting?

8GB RAM vind ik erg karig in een 2500 ballen kostend systeem, net als een 250GB ssd. 4GB in een systeem van 700 is trouwens ook erg weinig.

Heb je de volledig specs van de systemen? Exacte type van cpu, ram, moederbord, geheugen, voeding, videokaart etc.

Wat is de belasting en temperatuur van de onderdelen op het moment van afsluiten? Dit kan je loggen met MSI Afterburner.

6. Norbert Brandt

Norbert Brandt Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Etxalar,ik weet best dat ram geheugen van beide te weinig is maar het gaat mij om het feit dat da vinci resolve stabiel blijft met de goedkope pc en met de duurdere pc niet . Ram geheugen verhogen is het plan maar zal dat het probleem van het uitvallen van da vinci oplossen ?. De goedkope pc doet het perfect zij het wat schokkend ,die heeft een 400 w voeding CPU i3 3,3 Ghz,windows 8.

Dat was zo bij 4Gb ram die schokkende beelden,ik heb dat gisteren geupgraded van 4Gb ram naar 16 Gb ram en die doet het nu perfect en das een pc'tje van (den Aldi).

De i7 2,8Ghz pc die heeft een 700W cooler master voeding,8Gb ram,Grafisch AMD radeon 5700 ,windows 10 ,onstabiel ,tijdens afspelen oefen montage ongewenst afsluiten da vinci zonder foutbericht.

De bedoeling is om de i7 pc te gaan upgraden naar 16 Gb ram maar zal dit het probleem van het afsluiten van da vinci oplossen ?.

Bijgevoegde bestanden:

• PC i7.txt
      Bestandsgrootte:
      110,5 KB
      Views:
      7
    • PC i3.txt
      Bestandsgrootte:
      292,1 KB
      Views:
      3
    Laatst bewerkt: 2 feb 2019
  7. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Heb je in het Windows logboek gekeken wat de melding daar is?

Test het geheugen van het i7 systeem meerdere uren met Memtest86.

En nogmaals, wat zijn de temperaturen van cpu en gpu?

8. Norbert Brandt

Norbert Brandt Member

Sinds:
    1 feb 2019
    van windows logboek ken ik niets ,weet zelfs niet waar dat te vinden ,sorry.
    Temp. CPU 32° ,GPU 42 °,
    Memtest86 zal ik eens moeten zoeken waar te vinden en dan testen

9. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Dat het op de ene PC wel werkt en op de ander niet terwijl je een schone windows gebruikt duid toch op hardware problemen.
    Dat de ene PC 700 euro heeft gekost en de ander 2500 euro doet niet ter zake.
    Een Ferrari heeft vaker problemen dan een golf.
    bovendien is dat 2500 euro systeem ouder dan je aldi bak.

sluit de app random af of tijdens het renderen (volle belasting)

10. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Dat zal idle zijn, niet het moment dat het programma afsluit.
    Configuratiescherm>Systeembeheer>Logboeken>Windows logboek>Systeem
    https://www.memtest86.com/

11. Norbert Brandt

Norbert Brandt Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Dit zegt het logboek ,zie bijlage ,zijn jullie daar iets mee .Lijkt mij een probleem met een dll ?

Bijgevoegde bestanden:

• test.txt
      Bestandsgrootte:
      1,9 KB
      Views:
      18