1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Probleempje

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Rickvd, 6 feb 2019.

1. Rickvd

Rickvd Member

Sinds:
    6 feb 2019
    Specs:
    CPU: i7-3770
    GPU: Asus ROG Strix 1060 6 gb
    Moederbord: MSI B75MA-E33
    Opslag: 1TB hdd en 250 gb ssd
    PSU: 550 Watt Corsair Modulair

Even wat achtergrond informatie ik had een paar maanden geleden een pc gehaalt (2e hands) werkte prima de eerste maand en toen begon hij steeds uit te vallen dit heb ik verholpen door de videokaart ( amd radeon r9 380 ) naar een 750 ti te veranderen hier heeft hij het prima op gedaan maar het was wel een stuk slechtere ervaring, dus had tog besloten om voor een nieuwe videokaart te gaan toen heb ik de asus rog strix 1060 6 gb gehaalt met een 550 watt powersupply, eerst had ik de videokaart aangesloten om mijn oude voeding een 520 watt, hier deed hij het niet op alles was aangesloten, en het enige dat er gebeurde was dat er een lampje ging branden net boven de gpu aansluiten op de videokaart, toen had ik even de pci-e aansluiten los gemaakt en ging de pc aan alleen gaf hij aan dat ik hem weer moest aansluiten, na dit weer gedaan te hebben deed hij het weer niet, toen heb ik de volgende dag de nieuwe powersupply aangesloten en na de pc succesvol getest te hebben zonder videokaart heb ik de videokaart geïnstalleerd en aangesloten hierdoor ging alles heel even aan ( halve seconde ) en toen gelijk weer uit, ik nam aan dat het gewoon weer een power te kort was maar na het op nieuwe geprobeerd te hebben gebeurde er helemaal niks meer. Ik heb toen de videokaart eruit gehaalt om hem weer zonder te testen en dat deed ook niks dus had ik ook weer mijn oude voeding aangesloten zonder resultaat.

ik denk dus dat mijn moederbord stuk is, zou dit kunnen? Ik heb van alles geprobeerd en weet eigenlijk niet wat ik verder kan proberen. Ik zou graag jullie tips willen horen, heb zelf een beetje verstand van computers bouwen en weet dus zeker dat ik niks fout heb aangesloten.

En dan nog even een hele andere vraag, ik kon echt niks vinden over wat voor nieuwe moederbord ik hier voor kan halen, ik las ergens dat er geen ddr4 moederborden voor de cpu zijn dus dacht dat ik dan maar weer voor een ddr3 zou gaan maar wat zou ik dan moeten kiezen voor moederbord? Voor zover ik weet is het een LGa1155 aansluiting maar die zijn er ook op ddr4 moederborden, dus ik weet hier ook even niet meer wat te kiezen.

Hoor graag jullie mening,

Mvg,

Rick

2. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Je verhaal is lastig om te lezen. Misschien wat meer punten gebruiken?

Als ik het goed begrijp heb je meerdere voedingen én meerdere videokaarten gebruikt. Wat gebeurt er trouwens als je geen GPU aansluit maar de interne GPU gebruikt?

Hoewel bovenstaande niet uitsluit dat er toch iets met beide voedingen mis is, ligt het inderdaad het meest voor de hand om nu het moederbord te gaan verdenken.

Socket 1155 moederborden zijn in principe niet meer nieuw te verkrijgen. Dat wordt dus Tweakers V&A (of Marktplaats): https://tweakers.net/categorie/47/m...yiEqBYYnEyXKQgNdkTqE7XUEeppLIgtVjJKlopUSm2FgA.

Socket 1155 is in principe gewoon DDR3, dus je kunt je huidige RAM meenemen.

3. Rickvd

Rickvd Member

Sinds:
    6 feb 2019
    Er gebeurt dan alsnog helemaal niks, het is leterlijk: hij gaat gewoon niet aan meer, ook geen lampje dat gaat branden ofzo echt helemaal niks.

4. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
  5. Rickvd

Rickvd Member

Sinds:
    6 feb 2019
  6. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Ah uiteraard. Om 1 of andere reden dacht ik Cooler Master.

7. Rickvd

Rickvd Member

Sinds:
    6 feb 2019
    Naja ik denk maar dat ik gewoon een nieuwe moederbord ga halen, als het dan echt niet werkt dan ga ik gewoon het moederbord ram en cpu verkopen en koop ik ddr4 met een nieuwe cpu, naja bedankt voor je hulp.