1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Probleem met fps als televisie is aangesloten

Discussie in 'Monitoren' gestart door dziemie, 21 jan 2019.

1. dziemie

dziemie Member

Sinds:
    1 feb 2014
    Hallo,

Ik zit met een vervelend probleem. Ik heb een pc setup met een GTX 1070 ti en daarop aangesloten 2 monitoren en een tv.
    Mijn Hoofdmonitor is een 144hz monitor en mijn 2e scherm een 60hz.
    De bedoeling is het tweede scherm te dupliceren op de tv. Dat is op zich geen probleem, maar als ik dat doe draaien games op het hoofdscherm op maximaal 50 fps. De grafische kaart draait ook helemaal niet op volle toeren. Schakel ik de tv als scherm uit in de display settings van Windows, dan gaat alles terug normaal.
    Vraag dus:
    - Kan ik de beperking in fps oplossen?
    - Zo niet, is er een eenvoudige manier om bijvoorbeeld schermprofielen op te slaan, zodat met een eenvoudige snelkoppeling de tv als monitor kan aan en uit gezet worden met onmiddellijk de juiste instellingen. Het is namelijk de bedoeling dat vrouw en kinderen dit ook kunnen zonder steeds in het configuratie scherm te moeten zitten rammelen.
    Dit laatste is zeker een optie want er wordt nooit gegamed op de tv. Deze dient louter om video van de pc af te spelen.

Al bedankt!

2. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    V sync en g sync al geprobeerd uit te schakelen?

3. dziemie

dziemie Member

Sinds:
    1 feb 2014
    Heb dit volledig uitgeschakeld. Geen effect.
    Ik vind het vooral eigenaardig dat hij bij mijn 2e 60hz monitor aangesloten dit niet doet en van zodra deze wordt gedupliceerd op de tv, wel.
    Alle games draaien op de eerste - niet gedupliceerde - monitor in full screen.

4. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    Youtube maar even 144hz 60hz dual monitor problem. moet je even die scaling via GPU doen in de Nvidia settings.

5. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Heb je een smart tv?? Zo ja welke?
    Ik kan namelijk bijvoorbeeld door Plex Server te installeren op mijn pc deze via het netwerk gewoon via mijn tv benaderen.
    Heb ik geen kabel nodig ;)

6. JWL92

JWL92 Senior Member

Sinds:
    9 jun 2017
    Geen hdmi, netwerk kabeltje zou ik wel aanraden tenzij de wireless router r letterlijk tussen licht :p
    Heb hier een oude samsung smart tv en moet zeggen dat voor ondersteunde formaten t ideaal is,
    heb alleen geen support voor x265 dus of t de oplossing is ..

Mijn vraag, waarom loop je te stoeien met duplicated screen? wat als je tv als n 2e/3e monitor gebruikt?

een snelle google leverde mij deze op
    http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2898251/144hz-monitor-problem.html
    So apparently on another thread on this website someone claims that you can not have two different refresh rates output from the same graphics device. So I plugged my second monitor into the mobo instead of graphics card. Everything works now.

https://www.tenforums.com/graphic-cards/31124-dual-monitor-setup-locks-144hz-monitor-60hz.html
    Are you sure the other monitors are independent (dual or multiple mode) rather than cloning the main monitor? If they clone the main monitor, then this explains the 60Hz refresh rate, as all settings (resolution, color depth, refresh rate) should be common for all monitors and the others can only do 60Hz.

7. dziemie

dziemie Member

Sinds:
    1 feb 2014
    Dat lijkt het te doen. Moet de games wel in windowed mode draaien, maar de GPU geeft wel weer van jetje :)
    De ene game trekt dit wel wat beter dan de andere. FIFA19, die weinig CPU en GPU nodig heeft, kan de g-sync niet zo goed aan lijkt me. PUBG en wreckfest getest. Perfect in windowed mode, te lage fps sync in full screen.

8. dziemie

dziemie Member

Sinds:
    1 feb 2014
    Tv is een oud niet slim beestje en staat uit het gezichtsveld van de pc. Je ziet het scherm van de tv dus niet als je achter de pc zit. Niet erg handig om een videootje te spelen dus.

9. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Als je het wilt gebruiken om video's af te spelen koop dat een simpele Android Media Player. Gooi er Plex Home Theater op en Plex Server op je pc en zolang je pc aanstaat kan je direct alles streamen op de tv met een afstandsbediening.
    Is tig keer makkelijker dan je pc continu gebruiken om materiaal heen en weer te slepen tussen monitoren ;)

10. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
    "Windows" knop ingedrukt houden op "P" drukken, daarmee kun je kiezen welke beeldschermen je wilt gebruiken en hoe.