Powerline adapters op verschillende groepen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry dat ik deze ouroude topic oprakel, maar jullie zijn een veel goedkopere oplossing voor dit probleem vergeten, namelijk een zogenaamde Phase Coupler, kost 25 euro, koppel je gewoon op de 3 fasen NA de hoofdschakelaar, en je hebt op al je groepen het signaal. Laat dit wel aub door een ervaren electricien doen aub, want ik wil niet verantwoordelijk zijn voor mensen waar het kapsel van verknoeit wordt door de stroom (of erger)

Laat dit wel aub door een ervaren electricien doen aub
Helemaal mee eens, een elektricien of iemand anders die er echt verstand van heeft en weet wat hij doet, want strikt genomen zou die phase coupler op een aparte groep moeten. Doe je dit niet en gewoon argeloos op drie bestaande groepen een aftakking maakt, dan creëer je een situatie die als je een groep om wat voor reden dan ook uitschakelt deze via die koppeling toch spanning krijgt. Ook al is dit wellicht niet een gevaarlijke spanning, de capaciteiten in zo'n coupler zijn n.l. maar gering, het lijkt me niet gewenst, want je voelt onder bepaalde omstandigheden wel terdege prik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan