[poll] Welke Nvidia driver gebruik jij?

Welke Nvidia drivers gebruik jij?

• Standaard Nvidia display drivers

Stemmen: 14 93,3%
  • Nvidia DCH drivers

Stemmen: 1 6,7%
  • Standaard Nvidia studio drivers

Stemmen: 0 0,0%
  • Studio DCH drivers

Stemmen: 0 0,0%

• Total voters
    15

Eighty Three

Senior Member
Ik trap af. Sinds kort kort heb ik geen zin meer om na een schone Windows installatie de standaard Nvidia drivers te installeren omdat Windows altijd de DCH drivers mee installeert waardoor je eerst weer eens DDU moet gebruiken om over te stappen op de standaard Nvidia drivers.

Ik gebruik nu uit gemakzucht maar de Geforce Ready DCH drivers versie 331.36. Er is ok nog een studio driver maar ik game vooral met de PC dus zie geen nut in de studio drivers.
Knipsel.PNG

Jeroen germers

Senior Member
ddu heb je niet eens nodig, maar goed volgende keer dus gewoon ff je internet uit je pc halen onder het formatteren, dan download windows niks, zorg gewoon dat je voor het formatteren de nieuwste driver op je pc hebt staan.

Van der berg

Senior Member
Ik gebruik de láátste nVidia drivers bij mijn RTX 2080. Als er nieuwe drivers beschikbaar is krijg ik een notificatie

Eighty Three

Senior Member
ddu heb je niet eens nodig, maar goed volgende keer dus gewoon ff je internet uit je pc halen onder het formatteren, dan download windows niks, zorg gewoon dat je voor het formatteren de nieuwste driver op je pc hebt staan.
Ik kan hier de standaard Nvidia drivers niet over DE DCH drivers installeren, ik krjig dan te zien:
Knipsel.PNG

Met DDU in save mode en zonder internet kan ik weer de Nvidia drivers installeren. Je kunt tegenwoordig DCH en standaard versie via Nvidia Downloaden, het zijn dezelfde drivers.

NieuwRetroGamer

Senior Member
Ik heb daar nooit problemen mee gehad. Als ik Windows heb geïnstalleerd (wel verbonden met internet), download ik altijd nog even de standaard drivers van de site van GeForce/Nvidia, en installeert hij hem zonder moeite.
Misschien ligt het aan de hardware dat hij de DCH drivers installeert?
Ik heb pas Windows 10 geïnstalleerd op mijn systeem, en daar ging alles prima.
https://nl.hardware.info/usersystemen/27603/the-asus-rog-family-the-choice-of-champions

Eighty Three

Senior Member
Ik heb daar nooit problemen mee gehad. Als ik Windows heb geïnstalleerd (wel verbonden met internet), download ik altijd nog even de standaard drivers van de site van GeForce/Nvidia, en installeert hij hem zonder moeite.
Misschien ligt het aan de hardware dat hij de DCH drivers installeert?
Ik heb pas Windows 10 geïnstalleerd op mijn systeem, en daar ging alles prima.
https://nl.hardware.info/usersystemen/27603/the-asus-rog-family-the-choice-of-champions
Standaard drivers kun je niet over de DCH drivers installeren, waarschijnlijk had je dus al de standaard Nvidia drivers of heb je onbewust toch de DCH drivers. Zie ook de link hier boven.

NieuwRetroGamer

Senior Member
Hhmm.. interessant. Ik heb op een laptop met een GTX 660M Windows 10 gezet, en daar heeft hij de normale drivers op gezet. (Geen DCH bij systeem informatie) Ik had de drivers namelijk nog niet geïnstalleerd.

Ik zit op de site van Nvidia te kijken, en daar zijn geen DCH drivers beschikbaar voor de GTX 660M, wel voor nieuwere kaarten.

Er moet toch iets zijn waardoor u wel DCH drivers krijgt, en niet zomaar normale drivers kan, en iemand anders niet. Bijvoorbeeld de videokaart, of de versie van Windows die u installeert. Ik installeer steeds 1903 (Mei).

Bovenaan