plantronics rig 600 dolby atmos

Ik wil graag een andere headset met betere surround weergave ter vervanging van de Kingston hyper X cloud die slechte surround weergave heeft. In de HWI review schijn de rig 600 nog weer wat beter te zijn dan hyper X cloud.

Hebben mensen hier ervaring met de rig 600 dolby atmos, het gaat me vooral om of het surround effect goed genoeg is?

Hoezo geeft de HyperX cloud slecht surround geluid? Bij een headset wordt de kwaliteit van surround geluid bepaald door de aansturing. Dus door wat er in je pc gebeurt. Luister bvb maar eens met je headset hiernaar:

https://youtu.be/IUDTlvagjJA
Ik vermoed omdat de ruimte om de oren te klein is waardoor je minder surround effect krijgt. Ik ervaar zelf ook geen surround effect met mijn hyper X cloud. Het komt ook in de meeste reviews naar boven.

Van

Senior Member
User systemen
Beste is een semi- of open koptelefoon. Superlux hd688b kost niks (€30), erg goed geluid + goede surround weergave. Geluid is net zo goed als een koptelefoon van €100-150.

Je hebt er alleen geen mic bij, gebruik zelf een staande op mijn bureau...

pizzaman

Senior Member
User systemen
Ik geloof er niks van dat headsets verschillen in de kwaliteit van surround geluid. Of de atmos codec een verschil maakt betwijfel ik ook. Evenals je intentie om iets te doen met het advies hier. Maar veel plezier met je nieuwe headset.

Beste is een semi- of open koptelefoon. Superlux hd688b kost niks (€30), erg goed geluid + goede surround weergave. Geluid is net zo goed als een koptelefoon van €100-150.

Je hebt er alleen geen mic bij, gebruik zelf een staande op mijn bureau...
Ik ga de HD688b ook nog testen. Ik krijg hem morgen in huis. Bedankt voor de tip.
Edit
Moet het niet HD668B zijn een HD688B kan ik nergens vinden.

Laatst bewerkt:

Van

Senior Member
User systemen
Ik ga de HD688b ook nog testen. Ik krijg hem morgen in huis. Bedankt voor de tip.
Edit
Moet het niet HD668B zijn een HD688B kan ik nergens vinden.
Deze bedoel ik, spelfoutje van mij inderdaad.
https://www.thomann.de/nl/superlux_hd668_b.htm?glp=1&gclid=CjwKCAjwqNnqBRATEiwAkHm2BFGQV6dC-SXAP7i7kif4AtnXyu5Cp_Ykuj2CilkCvhlvaNBlx2dExxoC_0wQAvD_BwE

Ben benieuwd hoe je 'm vindt, weet niet of je nog versterking heb op je geluidskaart/chip, gebruik zelf iets meer versterking, maar kan ook prima zonder... maar dan is max volume net wat meer. Heb ook een DT-990 pro en het geluidsverschil is minimaal en met gaming is de HD668B net wat beter (beter ruimtelijker geluid en betere hogere geluiden). Oorkussens van de DT-990 pro wel fijner/zachter maar de koptelefoon is zwaarder dus onder de streep maakt het vrij weinig uit (alleen je lacht dan om die €30!). Je kan de oorkussens nog vervangen eventueel met zachtere exemplaren mocht je ze niet fijn genoeg vinden.

Laatst bewerkt:
Ik weet ook zo niet uit mijn hoofd of de x-fi titanium versterking heeft maar k merk wel dat de kaart de Kingston HyperX Cloud makkelijk over de top hard kan laten klinken. Ik heb de volume dan ook altijd op maximaal 30% staan. Mocht ik toch meer power nodig zijn dan kan ik altijd nog voor de Creative Sound Blaster AE-7 gaan die pas uit is, kost wel wat maar heeft DDL en DTSC wat voor mij een must is. Jammer dat de nieuwe geluidskaarten van de laatste jaren geen DDL en DTSC ondersteunen, ik dacht al dat het dood was.

Edit

Ik had de Superlux 668B al verwacht maar nu lees ik dan Conrad altijd erg traag is ondanks dat de producten op voorraad zijn.

Bovenaan