pc voor vriend

Roel1966

Senior Member
hij wil hem later ook nog kunnen upgraden met bijv. een 1060 6gb, 1070, of een andere ryzen processor.
Paar puntjes namelijk ik zou niet te zeer op die voeding besparen en meteen in het begin een goede voeding erin zetten van b.v. Corsair of Seasonic. Verder vind ik het prijsverschil qua cpu met de Ryzen 1300x wel erg klein en denk ik dat je beter voor de ongeveer 20 euro meer voor de 1300x kan gaan. En qua intern geheugen raad ik je echt aan even op de QVL lijst van de fabrikant te kijken of het geheugen compatibel is met het moederboard. Vooral bij AMD Ryzen luistert dit heel precies en kan je niet zomaar elke willekeurige dimm erin prikken.

Roel1966

Senior Member
als ik dan een 500 watt power suply pak
Het gaat niet om het wattage want in principe is tussen 4 en 500 watt voldoende voor dat systeem, maar het gaat om de kwaliteit van de voeding. Je kan dan beter in het begin er meteen een goede kwaliteit voeding in zetten dan dat je dit naderhand nog moet gaan doen als er problemen ontstaan met een goedkopere voeding. Een goede voeding begint veelal pas vanaf 60 euro en je dan kan denken aan Seasonic waarbij 400 watt voldoende is dus verkijk je niet op dat wattage.

ik snap met het intern geheugen niet echt wat je bedoeld.
AMD Ryzen staat er bekend om dat het soort dimm wat je gebruikt heel precies luistert en fabrikanten dus een lijst hebben staan op hun sites met dimms die zij getest hebben in combinatie met het moederboard. In die lijst ( ook QVL lijst of Memory Support List ) kan je opzoeken of de dimms erbij staan die je gekozen hebt en zo niet bestaat de kans dat die niet werken of in elk geval problemen gaan veroorzaken.

eismc2

Senior Member

eismc2

Senior Member
https://azerty.nl/basket/?code=YTo3...7aToxO2k6NzQ1MTc0O2k6MTtpOjcyODYyOTtpOjE7fQ==
dit word hem denk ik.
hij heeft nog een 1tb harde schijf liggen.
bedankt voor het helpen allemaal.
Ben je daar zeker van? Want hij lijkt absoluut identiek aan het systeem dat je voor jezelf in een vorig topic besprak. :rolleyes:
Met enige uitzondering dat je weer teruggaat naar die Kingston M.2.

Laat ons even weten hoe je zelf en je vriend vergaat met deze twee systemen. Ben wel benieuwd!

Bovenaan