1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

PC "verschonen"

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door B-Rabbit, 9 mrt 2009.

1. B-Rabbit

B-Rabbit

Sinds:
    28 dec 2008
    hallo,

ik krijg mijn nieuwe pc , en wil dus mijn oude pc geven aan mijn moeder, maar wat kan ik het best doen en hoe, om alle bestanden en gegevens enzo te verwijderen zodat mijn moeder zeg maar een nieuwe pc krijgt?

2. Jaap Terlouw

Jaap Terlouw Hardware.Info Crew alumnus

Sinds:
    17 jun 2006
    Windows CD/DVD erin en formatteren?

3. Valk

Valk Senior Member

Sinds:
    4 nov 2008
    Als je het echt goed leeg wilt maken kan je daarvoor Darik's Boot And Nuke voor gebruiken.
    Image downloaden, op CD/DVD of usb stick zetten en daarmee je pc opstarten. Vervolgens kom je in een menuutje waar je kan kiezen welke methode je wilt gebruiken.

Je HD wordt eigenlijk herhaaldelijk overschreven met nullen waardoor het eigenlijk onmogelijk wordt de overschreven data nog terug te halen.

Je vind het hier http://www.dban.org/download

4. --2152--

--2152--

Sinds:
    1 okt 2007
    Dat hoeft hier helemaal niet, want ik neem aan dat die ma niet weet hoe dat moet. Anders zou ze het zelf wel doen.
    Dus ik denk dat formatteren genoeg is.

5. Valk

Valk Senior Member

Sinds:
    4 nov 2008
  6. Jaap Terlouw

Sinds:
    17 jun 2006
    Inderdaad, ik moet de eerste moeder nog tegenkomen die weet hoe je data van een harde schijf moet recoveren. Daarnaast wordt een groot deel weer overschreven door de verse Windows installatie.

7. B-Rabbit

B-Rabbit

Sinds:
    28 dec 2008
    het is niet zo dat ik er dingen op heb staan die niemand mag zien hoor :p

het is gewoon dat er geen rommel enzo meer opstaat

8. Jaap Terlouw

Sinds:
    17 jun 2006
    Als je de bestaande Windows installatie wilt houden kun je denk ik het beste alle programma's deïnstalleren die je moeder niet nodig zal hebben, een nieuw gebruikersaccount aanmaken voor je moeder en je eigen account + bestanden verwijderen (C:\Documents and Settings\[Jouwnaam] in XP of C:\Gebruikers\[Jouwnaam] in Vista). Deze bestanden moet je trouwens niet verwijderen als je zelf nog bent aangemeld.