1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

pc verhuist, wat met de licentie in m'n MS-account?

Discussie in 'Desktop besturingssystemen' gestart door Jan Van Puyvelde, 24 aug 2018.

1. Jan Van Puyvelde

Jan Van Puyvelde Member

Sinds:
    13 nov 2017
    Hallo,
    De oude pc (enkel minus een harde schijf) verhuist naar een ander huis. Zelf bouw ik een nieuwe pc en zou een licentie kopen op Kinguin.
    Volgens mij moet dat zo:
    1. De huidige licentie loskoppelen van mijn MS-account.
    2. Die licentie opnieuw activeren na herinstallatie van de oude pc. Ik wil immers een schone pc overdragen.
    3. De nieuwe pc activeren met een nieuwe licentie.
    4. Die nieuwe licentie koppelen aan mijn account.

Is dit correct? Hoe gebeuren 1 en 2?
    Alvast bedankt!

2. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
    Wat bedoel naar een ander huis ? Is dat deze een nieuwe gebruiker wordt ? Indien zo, jij behoudt jouw licentie en het is die nieuwe gebruiker dat een licentie moet halen.

Ivm activering van je huidige licentie op een nieuw systeem:

Bij vervanging van moederbord of zelfs totaal nieuw systeem:

- Bij installatie van Windows 10, productcode invoeren indien je daarvan in bezit ben. Heb je geluk, dan wordt deze geactiveerd op/met het nieuwe moederbord of systeem. Heb je pech en is je Windows niet geactiveerd en krijgt de melding " activeringsfoutcode 0x803f7001 of 0xC004C008" dan heb je volgende oplossingen:

a. Indien jij een microsoft account hebt en hebt ingelogd tijdens de installatieprocedure, dan wordt het systeem waarop je de installatie hebt gedaan opgenomen in een lijst die gelinkt is aan je microsoft account. Meld je aan op je microsoft account, vind het apparaat terug en activeer het vanuit je account.
    b. Activeren via de probleemoplosser: zie link: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/20527/windows-10-activation-troubleshooter.
    c. Bel Helpdesk van Microsoft, leg je probleem uit: Heb hardware (moederbord) moeten vervangen na defect en de medewerker zal voor je Windows 10 een nieuwe activatie code vrijmaken of vanuit de helpdesk jou kopij activeren. Houd wel je productiecode bij de hand. Deze kan uitgelezen worden via Speccy indien je twijfelt."

Jan Van Puyvelde vindt dit nuttig.