1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

PC opnieuw instellen

Discussie in 'Desktop besturingssystemen' gestart door wenzel, 27 jul 2018.

1. wenzel

wenzel Member

Sinds:
    3 dec 2010
    Mijn 6.5 jaar oude HP desktop ga ik binnenkort verkopen. De PC moet dus leeg gemaakt worden en opnieuw ingesteld worden. Vanzelfsprekend, voordat ik er aan begin maak ik een back-up van alle data.

Op mijn PC staat de laatste versie van Windows 10 Home 64 versie 1803, die geïnstalleerd is op de C-drive (SSD). Verder is er ook nog een D-drive (HDD) waar diverse data op staan.

Omdat ik de (lege) SSD mee wil nemen naar mijn nieuwe PC, wil ik de PC terugzetten naar de oude configuratie met alleen een C-drive (HDD) waarop alleen de Windows moet komen staan.

Ik wil dit doen via Windows, met optie “De pc opnieuw instellen” en dan “Alles verwijderen”.
    Krijg ik tijdens de installatie ook een mogelijkheid / keuze dat de huidige D-drive (HDD) na her-installatie een C-drive moet worden en de huidige C-drive (SSD) verdwijnt?

Mijn vraag is, is dit een juiste methode of moet ik het anders doen, misschien eenvoudiger?