PC om examen te halen.

Niels123

Member
Geachte lezer,

Ik zit nu in het laatste jaar van het gymnasium. Bij mij op school (Coornhert Gymnasium, te Gouda) wordt bij alle vakken (vrijwel) alleen van digitale leermiddelen gebruik gemaakt. Echter heb ik nu een laptop die, toen ik aan deze school begon, al redelijk goedkoop, maar destijds prima was. Deze laptop gebruik ik nu al bijna zes jaar en is dingend aan vervanging toe, aangezien ik mij afvraag of deze het einde van het schooljaar gaat halen. Het probleem is alleen dat zowel ik als mijn ouders op dit moment niet genoeg geld hebben om een nieuwe pc of laptop aan te schaffen. Ook heb ik, als ik volgend jaar ga studeren, een heel dure laptop nodig, maar wanneer ik die, aan het begin van mijn studie via de universiteit aanschaf zal ik daar veel korting en subsidies voor krijgen (denk aan studiefinanciering).

Als ik deze computer win zal ik hem voornamelijk gebruiken om mijn middelbare school af te maken. Nu zullen de meeste mensen denken dat een Chromebook voor €100 hiervoor afdoende zou moeten zijn. Dit is echter helaas niet zo. Voor mijn profielwerkstuk ben ik een autonome zeilboot aan het maken. Hierbij komt veel mcad (3d tekenen) en ecad (circuits ontwerpen en berekenen) bij kijken. Hiervoor zijn een goede processor en grafische kaart vereist. De te winnen computer is dus ideaal voor wat ik ermee wil doen.

Ik hoop dat jullie begrip hebben voor mijn positie en op mij stemmen.

Bij voorbaat dank, Niels

BenVC

Member
Hej Niels, succes met je studies, ziet er boeiend uit! Misschien win je de pc en kan je die gebruiken ervoor. goodluck

Bovenaan