1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

PC geeft ruisend geluid wanneer ik een game start.

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door sjimmy21, 18 jun 2017.

1. sjimmy21

sjimmy21

Sinds:
    28 dec 2016
    Goedemorgen,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe pc (jeej) :D

Alleen wanneer ik een game start begint het geluid te ruizen iemand een idee wat het kan zijn?
    ik kan naar youtube luisteren zonder ruis of wat dan ook. het is alleen als ik een game opstart. (heb het geprobeerd met; hots, overwatch, CS:GO, Arma 3 en PUBG.

ik heb hem aangesloten met mini jack en met de optical maar het blijft ruizen. ik heb alle drivers al geupdate, alle ASUS gameboost 'bullshit' eraf gegooid maar ik krijg het niet weg.

het is een soort ruis dat je krijgt als je geen muziek afspeeld maar het volume voluit zet. zo een constante ruis.

enkele specs:
    Mobo Asus strix 270G (m.atx)
    CPU: Intel I7 7700K
    GPU: MSI 1080 gaming x

2. Themeanmachine

Themeanmachine Senior Member

Sinds:
    31 mrt 2002
    Kan zijn dat de optische kabel niet helemaal lekker zit; Even opnieuw aansluiten of tijdens een spel de aansluiting aandrukken en kijken of het dan weg gaat.

3. sjimmy21

sjimmy21

Sinds:
    28 dec 2016
    helaas, ik heb ook in game de kabels er op nieuw in en uit gedaan maar dat mocht niet baten. (Optische en jack)

Maar ik heb hem (standaard) aangesloten met de jack kabel. Maar om te kijken of het aan de jack kabel/poort ligt heb ik optisch geprobeerd, bij beide ingame ruis.

4. Wormwiel

Wormwiel Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2010
    Bedoel je een 50Hz-brom of ruis?
    Koptelefoon of stereoinstallatie?

5. sjimmy21

sjimmy21

Sinds:
    28 dec 2016
    maar ik loop net weer te kloten en het lijkt erop dat ik iets heb gedaan waardoor het is opgelost... geen idee wat of hoe het probleem is opgelost...

6. eismc2

eismc2

Sinds:
    22 mrt 2017
    Die oplossingen zijn de fijnste. Nu maar hopen dat het niet terugkomt. Anders heeft het toch wel je aandacht nodig ;)

7. conces

conces

Sinds:
    22 nov 2009
    Coil whining? Op het moment dat een game start worden de fans v.d. grafische kaart gestart. (Vaak staan die stil als er geen zware grafische toepassingen draaien). (Link)

8. sjimmy21

sjimmy21

Sinds:
    28 dec 2016
    Helaas het is terug.... het lijkt er een beetje op maar zodra ik de game afsluit (alt+F4) is het direct weg....

9. Pzaal

Pzaal

Sinds:
    21 aug 2012
    Heel vroeger ook ooit gehad.
    Toen heb ik er lossen Soundblaster (gold) in geknikkerd en toen deed alles het weer.
    De meeste computers waar ik geluids problemen mee had ook van klanten met pc's waren realtek geluidskaarten.