PC crasht tijdens het gamen.

Hallo iedereen,

Sinds 4 weken heb ik last van mijn pc dat hij crasht. Tijdens het gamen, valt het spel uit en hapert het beeldscherm. Dit komt voornamelijk voor bij deze spellen: GTA5, American Truck Simulator, FS19, PUBG en Rocket League.

Snel hulp benodigd!

Gronaldo

Senior Member
User systemen
Volledige specificaties van je hardware svp.

Nieuw systeem, of langer in gebruik? Nieuw probleem of al langer last van?

Goede en volledige info helpt ons je snel en goed te helpen.

Dan hebben wij nog sneller de specs van het systeem nodig. Van alle onderdelen het merk en type aub dus kom niet aan met Intel i5, 8GB Corsair, B85 mobo, GTX 1060, 500w Cooler Master en 256GB ssd.
CPU: AMD FX8350
RAM: 16GB
GPU: Nvidia GeForce GTX 1050
Moederbord: Gigabyte GA-A320M-2SH
Koeler: AMD Wraith SPARE (5 stuks)
SSD: 240 GB
HDD: 2000 GB
Monitor: Acer KG241Q
Desktop: Vibox Gaming Destkop Pyro RL-960-140

Etxalar

Senior Member
User systemen
CPU: AMD FX8350
Moederbord: Gigabyte GA-A320M-2SH
Heel bijzonder dat je dit werkend hebt gekregen.
RAM: 16GB
GPU: Nvidia GeForce GTX 1050
SSD: 240 GB
HDD: 2000 GB
Dit bedoel ik dus met
kom niet aan met Intel i5, 8GB Corsair, B85 mobo, GTX 1060, 500w Cooler Master en 256GB ssd.
Graag exact het merk en type.
Zoek ook nog even op welk merk en type voeding je hebt.
Het probleem duurt al langer voor, vooral bij spellen die veel GB kosten
Veel werkgeheugen of videogeheugen. Dat laatste kan ik mij voorstellen want een GTX 1050 heeft maar 2GB. Is ook weinig geschikt voor gamen.

Laatst bewerkt:
Heel bijzonder dat je dit werkend hebt gekregen.

Dit bedoel ik dus met

Graag exact het merk en type.
Zoek ook nog even op welk merk en type voeding je hebt.

Veel werkgeheugen of videogeheugen. Dat laatste kan ik mij voorstellen want een GTX 1050 heeft maar 2GB. Is ook weinig geschikt voor gamen.
Weet je dan messchien een processor die goed geschikt is voor gamen?

Etxalar

Senior Member
User systemen
Om een zinnig advies te kunnen geven moeten we exact weten wat er nu in je systeem zit. Is het de genoemde FX8350 op een AM3+ moederbord of zit er een Ryzenachtige cpu in op het genoemde A320M bordje. De voeding is ook niet geheel onbelangrijk om te weten. Iets in mij zegt dat er een waardeloze voeding in zit. Maak je behuizing eens open een lees van de voeding af welk merk en type het is.
En dan heb je nog de GTX 1050 die icm bijna elke cpu een behoorlijke bottlekneck is. Aan de ene kant omdat deze slechts beschikt over 2GB VRAM en aan de andere kant omdat het een nogal trage videokaart is voor gamen.

xzandr

Senior Member
User systemen
Om een zinnig advies te kunnen geven moeten we exact weten wat er nu in je systeem zit. Is het de genoemde FX8350 op een AM3+ moederbord of zit er een Ryzenachtige cpu in op het genoemde A320M bordje. De voeding is ook niet geheel onbelangrijk om te weten. Iets in mij zegt dat er een waardeloze voeding in zit. Maak je behuizing eens open een lees van de voeding af welk merk en type het is.
En dan heb je nog de GTX 1050 die icm bijna elke cpu een behoorlijke bottlekneck is. Aan de ene kant omdat deze slechts beschikt over 2GB VRAM en aan de andere kant omdat het een nogal trage videokaart is voor gamen.
Ik zou dit niet al te serieus nemen, de opgegeven processor en het moederbord kan simpelweg niet samen, en het systeem dat TS opgeeft is niet eens een AMD: https://www.bol.com/nl/p/vibox-gaming-desktop-pyro-rl960-140-game-pc/9200000082352687/?Referrer=ADVNLGOO002021-G-62788815323-S-582048061150-9200000082352687&gclid=EAIaIQobChMI1a384LWm5AIVyuF3Ch203gjsEAQYASABEgL9MfD_BwE

Etxalar

Senior Member
User systemen

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Inderdaad, kan helemaal niet FX 8350 in een AM4 moederbord (anders opstelling van de pins in het socket, en DDR3 v.s. DDR4 geheugen) en het systeem wat hij opgeeft is een Intel i3 systeem zo als @xzandr al opmerkte.

Of hij snapt er helemaal niks van en heeft gewoon wat loze dingen als specs gekopieerd die hij ergens had gevonden, of hij loopt de boel te trollen...

Etxalar

Senior Member
User systemen
Inderdaad, kan helemaal niet FX 8350 in een AM4 moederbord (anders opstelling van de pins in het socket, en DDR3 v.s. DDR4 geheugen) en het systeem wat hij opgeeft is een Intel i3 systeem zo als @xzandr al opmerkte.

Of hij snapt er helemaal niks van en heeft gewoon wat loze dingen als specs gekopieerd die hij ergens had gevonden, of hij loopt de boel te trollen...
Kijk eens naar de productomschrijving van dat systeem. Daar wordt wel degelijk over een FX8350 gesproken. Waar die A320M dan weer vandaan komt is een raadsel. Misschien moet @Backx de specs even uitlezen met HWInfo64. Merk en type van de voeding moet sws afgelezen worden want dat valt niet softwarematig te doen.

quiller

Senior Member
User systemen

OF hij snapt er niks van en heeft de specs opgegeven die hij 'zogezegd' van de verkoper in het systeem gekregen heeft...

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Kijk eens naar de productomschrijving van dat systeem. Daar wordt wel degelijk over een FX8350 gesproken. Waar die A320M dan weer vandaan komt is een raadsel. Misschien moet @Backx de specs even uitlezen met HWInfo64. Merk en type van de voeding moet sws afgelezen worden want dat valt niet softwarematig te doen.
Dat had ik ook gezien maar is vrij normaal bij bol dat de om schrijving niet met het werkelijke product overeenkomen.

Bovenaan