1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

PC Advies gevraagd

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door Paul@hwi, 5 nov 2018.

1. Paul@hwi

Paul@hwi Member

Sinds:
    29 jul 2018
    Hallo allemaal,

Ik heb een PC samengesteld en ik vraag me af of het nodig is om extra fans in te bouwen? Ik zou graag de mogelijkheid willen behouden om de processor wat over te klokken. Zijn de bestaande fans (3x) die al in de case zitten voldoende? Ik hoor het graag. Mijn systeem:

AMD Ryzen 7 2700X Boxed
    Be quiet! Dark Rock Pro 4
    Corsair Vengeance LPX Black 16GB DDR4-3200 CL16 kit
    Fractal Design Define R6 USB-C Window Blackout
    LG GH24NSD1
    MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
    MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8GB
    Samsung 970 Evo 500GB
    Seasonic Focus Plus Gold 750W
    Western Digital Blue 4TB

2. magic4ce

magic4ce Senior Member

Sinds:
    15 okt 2010
    Het is niet echt nodig om extra fans te nemen

3. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Dus je hebt 3 fans al in zitten?.. Dit is zeker wel genoeg :) Mooi kastje trouwens.

4. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
  5. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Ik heb zelf de 2600x en hij clockt em zelf al naar de 4,2ghz. En kwa revieuws dat ik heb gelezen en gezien haalt deze ook niet hoger dan die 4,2. Is prima zo. Al wil ik wel binnenkort ff een liquid io halen voor dit ding :) (ik hou er niet van als de warmte in de kast komt door de stock cooler) :p

6. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012
    De drie fans van de Fractal R6 moet voldoende zijn.
    Bedenk wel dat je voor het aansluiten van de front USB type C aansluiting een interne USB3.1 Gen2 connector op je moederbord moet hebben. De MSI heeft dat niet (ook de X470-uitvoering niet).
    Onderstaand ASUS moederbord heeft deze connector wel:
    https://www.asus.com/nl/Motherboards/PRIME-X470-PRO/specifications/

Bij MSI ontbreken ze:
    https://www.msi.com/Motherboard/B450-GAMING-PRO-CARBON-AC/Specification
    https://www.msi.com/Motherboard/X470-GAMING-PRO-CARBON-AC/Specification

Het ASUS-moederbord heeft een enkele cpu-aansluiting, met een GTX1070Ti zal een 650W voeding prima voldoen. Het ASUS-moederbord heeft geen ingebouwd wifi, dus afhankelijk van je router zul je die separaat moeten uitzoeken.

Laatst bewerkt: 5 nov 2018
  7. Paul@hwi

Paul@hwi Member

Sinds:
    29 jul 2018
    Heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb even de specs gecontroleerd via je link en daar zie ik dat de back panel een USB 3.1 Gen2 (SuperSpeed USB 10Gbps) Type-C ondersteund?

8. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012
    Dat klopt, maar als de connector op het backpanel hetzelfde is als de internal connector (voor de USB-poorten wordt meestal een afwijkende 19-pins connector gebruikt), dan nog zul je die vanaf het I/O-panel met een kabeltje moeten doorlussen naar het frontpanel, als je die wilt kunnen gebruiken.
    De nieuwe Fractal R6 USB-C is met name duurder geworden door die front-aansluiting. Als je die niet gebruikt, dan kun je goedkoper de oude Fractal R6 uitvoering kopen.

Als je met een 2700X wilt overklokken, dan zou ik sowieso een X470-moederbord kiezen, die hebben vrijwel altijd een betere stroomvoorziening.

Laatst bewerkt: 5 nov 2018