Passen mijn componenten bij elkaar?

Ik wil in de vakantie een soort klein projectje maken door een simpel pc'tje zelf te bouwen. Ik heb hiervoor wat oude onderdelen alleen ik weet niet of als ik alles aansluit of het dan ook allemaal samenwerkt zegmaar. Misschien dat iemand een keer tijd hebt om ernaar te kijken?

Processor: amd phenom 9560 met am2+ socket
Videokaart: amd redeon rx 460 2gb met pcie 3.0 16x
Moederbord: asus m2n68-am plus met am2+ en pcie 1 16x en 2 ddr2 sloten
Ram geheugen: 8gb ddr2 sdram
Opslag: 160gb hhd+ 120gb ssd

Nu weet ik ook niet zo goed hoeveel watt voeding ik voor dit systeem nodig heb, misschien dat iemand dat ongeveer kan inschatten?

Ik weet dat het niet heel bijzonder en oud is, alleen wilde ik gewoon kijken of ik zelf een pc kon bouwen. Alvast bedankt

Dankje voor je reactie,
ik heb nog een oude pc kast liggen maar ik ga er denk ik een nieuwe voor kopen. Weet nog niet precies welke. Maar weet u trouwens ook als ik dit systeem in elkaar zit of hij het dan goed doet? want ik heb een pcie 3.0 x16 videokaart en een pcie 1.0 x16 slot op mijn moederbord.

FRtex

Senior Member
De videokaart zal het gewoon doen.
Ik ga ervan uit dat je alles tweedehands aanschaft. Misschien kan je nog ergens een tweedehands (zwaardere) koeler vinden voor op je cpu als je die nog niet hebt.

Verder is het slim om een goede voeding te kopen omdat de prijsverschillen vaak niet heel groot zijn maar de kwaliteit wel ruimschoots verschilt. Je kunt dat in de prijsvergelijker goed zien.

Bovenaan