opzoek naar hulp als ik bijv.een foto download bijv blijft mijn pc even hangen tot de foto binnen is

Hoi allemaal.

Ik heb een behoorlijke pc i7 8700k 16gb ram 3200mhz 2080ti Strix van ASUS water gekoeld,
dit alles zit op een ASUS prime z370 p en draait op windows 10 helemaal up to date ssd's ook allemaal nieuwste firmware.

internet ziggo 500mb sneheid

Nu als ik iets download van het net kan ik niet gelijk naar een ander tab blad of verder naar iets anders dan freezes mijn pc even (muis blijft wel gewoon werken) tot de download binnen is dit heb ik nooit eerder gehad, hier voor had ik een i5 4790k daar had ik dit probleem helemaal niet! dat begrijp ik dus niet dubbel aantal kernen en slechtere prestaties.

Kan iemand mij uitleggen/helpen dit op te lossen want dat lijkt me niet dat het zo hoort.

Laatst bewerkt:

joz

Senior Member
Welke browser? Andere browser geprobeert?
Kan ook Antivirus software zijn, die scanned op het moment dat de complete file binnen is. Zet dat is uit als je een third party AV hebt en check of het nog steeds zo is.

ruftman

Senior Member
Wat is de omvang van de foto's die je download? Is daar iets in gewijzigd sinds de upgrade?

En heb je al geprobeerd of een downloadmanager iets uitmaakt?

duiveltje54

Member
Windows kan misschien wel up to date zijn maar zijn je stuur programma's dat ook? Staat er bij device manager misschien ergens een gele uitroep teken bij?

Misschien dat je daar iets kan vinden:)

Wat is de omvang van de foto's die je download? Is daar iets in gewijzigd sinds de upgrade?

En heb je al geprobeerd of een downloadmanager iets uitmaakt?
nooit geprobeerd maar dit moet onder mijn specs gewoon prima werken op een i5 4790k hab ik het ook niet.
afbeeldingen zijn gewoon google afbeeldingen 4k 1080p maakt niet uit

Windows kan misschien wel up to date zijn maar zijn je stuur programma's dat ook? Staat er bij device manager misschien ergens een gele uitroep teken bij?

Misschien dat je daar iets kan vinden:)
Alles is up to date zoals ik al zei niks geen uitroeptekens nergens snap er echt niks van dikke pc die freezed bij het dl van een pic dat klopt gewoon niet

quiller

Senior Member
Dit 'lijkt' mij een issue met een driver of windows zelf. Je zou eens kunnen proberen om de netwerk drivers te de-installeren en opnieuw de nieuwste versie te installeren. Als dit geen soelaas brengt 'vrees' ik dat je een clean install van windows op de to do list staan hebt.

quiller

Senior Member
i7-8700K, 2080Ti en dan het meest cheapskate bord met een Realtek NIC. Ja, echt handig..
Dat laatste had ik dus niet gezien... Dan zit ik wss op het juiste spoor met mijn eternet herinstall, maar met die realtek is kans reëel dat het dan nog niet schitterend is... mss moet hij maar een adapter installeren dan.

Hopelijk heeft hij ook niet bespaard en een obscuur merk van voeding genomen dan...

LaCrimosa

Senior Member
Vraag is ook of dat alles is uitgewisseld van hardware, maar de Windows 10 niet is opnieuw geïnstalleerd. Restanten van oudere drivers die voor problemen zorgen.

suijkerbuijk

Senior Member
Staan wel al jouw cores zichtbare in het apparaat beheer?
Zo niet even handmatige alle cores de-installeren en dan de pc opnieuw starten
Zag dat jouw bord een 4+3 vrm bezit?
Maar goed het zal moeten werken volgens asus
https://www.asus.com/nl/Motherboards/PRIME-Z370-P/HelpDesk_CPU/

En je internet gebruik je via kabel of via wifi?
zag dat er niet bij staan namelijk?
Als je wifi gek ga doen dan kan een pc raar gedragen .
Gewoon even je wifi router uit doen voor 10min .

suijkerbuijk

Senior Member
Vraag is ook of dat alles is uitgewisseld van hardware, maar de Windows 10 niet is opnieuw geïnstalleerd. Restanten van oudere drivers die voor problemen zorgen.
Als ik zo lees alleen cpu upgrade
Daar zal window niet over zijn nek mogen gaan.
Maar de tip die ik gaf was of windows alle cores wel gepakt heeft
De i5 bezit geen ht cores en kan zijn dat windows ht cores niet active heeft gezet .
Dan de cpu de-installeren en windows op nieuw starten help deze fix vaak.

LaCrimosa

Senior Member
De i5 bezit geen ht cores en kan zijn dat windows ht cores niet active heeft gezet .
Hij komt van een i5-4790K naar een i7-8700k. Denk dat hij dus ook van moederbord is veranderd. Mijn vraag is of hij na de verandering ook zijn Windows 10 heeft opnieuw geïnstalleerd of zo maar zijn SSD met Windows 10 heeft aangesloten op zijn nieuwe hardware. Indien het laatste, zal zijn nieuw systeem wel werken maar de restanten van ouwe drivers zullen ook wel nog aanwezig zijn.

suijkerbuijk

Senior Member
Hij komt van een i5-4790K naar een i7-8700k. Denk dat hij dus ook van moederbord is veranderd. Mijn vraag is of hij na de verandering ook zijn Windows 10 heeft opnieuw geïnstalleerd of zo maar zijn SSD met Windows 10 heeft aangesloten op zijn nieuwe hardware. Indien het laatste, zal zijn nieuw systeem wel werken maar de restanten van ouwe drivers zullen ook wel nog aanwezig zijn.
Ja ik zie het.
Socket 1150 Naar 1151 .
Ben geen Intel man sorry.

oke hoe doe ik dat dan?

suijkerbuijk

Senior Member
oke hoe doe ik dat dan?

Eerste vraag waar iedereen in zijn hoofd zit.
Heb je op nieuw windows geinstalleerd met deze moederbord en cpu?
Ja dan hoef je de cpu niet te de-installeren dat is alleen soms nodig met een upgrade van de cpu alleen .

Probeer een foto binnen te halen terwijl taakbeheer is open
Om taakbeheer te open druk ctrl alt en del.
zet taakbeheer op prestatie .
En kijk of je cpu max staat te draaien op dat moment of je harddisk\ssd
Kijk ook bij je netwerk of wifi wat deze aan het doen is .

Onder processen onder taakbeheer kan je ook zien wat zo veel cpu tijd vraagt als je die foto binnen haald.

Laatst bewerkt:
Bovenaan