Optimale instelling (PC wordt niet voor gamen gebruikt)

Arty

Member
Advies wordt zeer op prijs gesteld.

Steeds bij opstarten win 10 krijg ik de mededeling:

Optimale instelling: 3840 x 2160 @ 60 Hz

Maar dat lukt niet (heb welk de nieuwste drivers) Ik kom aan max. 3840 x 2160 @ 29 Hz. De monitor geeft als max 29Hz aan.

How come? Is dat een mededeling van de videokaart of van de monitor, die in dat geval dus een beetje uit zn nek zit te zwammen. En hoe krijg ik dan die irritante mededeling weg?

Vr Groet

Voila:
Name NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti
Board Manufacturer Micro-Star International Co., Ltd. (MSI)
Revision A1
Codename GP107
Core family 0x137 (GP107)
Technology 14 nm
Memory size 4 GB
Memory type GDDR5
Memory vendor Micron
PCI device bus 11 (0xB), device 0 (0x0), function 0 (0x0)
Vendor ID 0x10DE (0x1462)
Model ID 0x1C82 (0x3351)
Revision ID 0xA1
Performance Level 0
Core clock 139.0 MHz
Memory clock 405.0 MHz

Win32_VideoController AdapterRAM = 0xFFF00000 (4293918720)
Win32_VideoController DriverVersion = 23.21.13.9135
Win32_VideoController DriverDate = 03/23/2018

Monitor 0
Model PHL 328P6V (Philips)
ID PHL090B
Serial
Manufacturing Date Week 49, Year 2017
Size 31.7 inches
Max Resolution 3840 x 2160 @ 29 Hz
Horizontal Freq. Range 30-99 kHz
Vertical Freq. Range 23-80 Hz
Max Pixel Clock 300 MHz
Gamma Factor 2.2

suijkerbuijk

Senior Member
Optimum resolution
3840 x 2160 @ 60Hz

https://www.philips.com.au/c-p/328P6VJEB_75/brilliance-4k-lcd-monitor-with-ultra-wide-color/specification

HDMI 1.2 kan niet meer dan 4k 30hz .
De videokaart zit dus op zijn max .
Je moet een kaart hebben die een hogere hdmi specs bezit
vermoedelijk kan de dp poort wel hoger even opzoeken voor je

Het zal helpen of je de merk van je videokaart wilt neer zetten en welke type.
Ik weet dat het een msi is maar niet welke model .

Industry Support for 4K
There are 2 ways of delivering 4K content, HDMI and DisplayPort.

A) HDMI
The current HDMI 1.4 standard only has bandwidth for 4K at 30hz. HDMI 2.0 will add support for 4K at 60Hz. Details should become clearer in late 2013. There are a few TVs on sale today that support 4K @ 30Hz through HDMI.

B) DisplayPort 1.2
DisplayPort can support 4K @ 60Hz using Multi-Stream Transport(MST). The graphics card provides signals for multiple displays but these are multiplexed on a single cable. Computer monitors such as the ASUS PQ321Q 31.5-in 4K 60 Hz Tiled Monitor take input using this format.

Denk dat je de hdmi aansluiting gebruikt dus even aan sluiten op de display port en je heb de de 4k met 60hz .
Alle nvidia kaarten ondersteunen 4k met 60hz via display port vanaf de nvidia gtx 700 serie and up

Laatst bewerkt:

Etxalar

Senior Member
Een 1050 Ti heeft HDMI 2.0 dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Videokabel toevallig aangesloten op het moederbord?

suijkerbuijk

Senior Member
Een 1050 Ti heeft HDMI 2.0 dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Videokabel toevallig aangesloten op het moederbord?
Niet alle 1050ti bezit hdmi 2.0 (is aan de fabrikant of het wel of niet wilt gebruiken )
Er zijn namelijk ook modellen met 1.4
Er zijn namelijk meer mensen die het zelfde probleem hebben op de internet zie google .

Even gekeken de nieuwste msi 1050ti bezit hdmi 2.0b
Dan moet hij de drivers downloaden van zijn monitor .
Link had ik al geplaatst van de specs .

Dat moest ik ook doen met mijn monitor anders kon ik geen 144hz op 1080p selecteren
De windows drivers zelf met de plug and play wilde niet hoger dan 60hz op 1080p

Laatst bewerkt:

Manyuken

Senior Member
In mijn eigen ervaring is het beter om altijd aan te sluiten met displayport als de mogelijkheid daar is ;)
Verder waren mijn eerste gedachten:
* Te oude HDMI kabel?
* Wel de juiste HDMI aansluitingen gebruikt? (de monitor heeft iig een HDMI 2.0 aansluiting)

Arty

Member
Hartelijk dank vast voor alle antwoorden, ik ga eremee aan de slag! Laat het weten als ik het probleem heb getackeld!

Arty

Member
OK. HDMI kabel misschien niet goed. Opvallend is wel hoe slecht die HDMI-poort op de monitor er al uitziet, ik vind het maar een gammel gedoe. De stekker wordt ws. vaak zijdelings weggetrokken (kabeltje is wat aan de korte kant) Misschien zit het daarin, ik weenie. Maar op advies hier aangesloten op de displaypoort en dat was de oplossing. Ik kom nou keurig op 3840 x 2160 @ 60 Hz

Allen hartelijk dank voor de adviezen!
Arty.

suijkerbuijk

Senior Member
OK. HDMI kabel misschien niet goed. Opvallend is wel hoe slecht die HDMI-poort op de monitor er al uitziet, ik vind het maar een gammel gedoe. De stekker wordt ws. vaak zijdelings weggetrokken (kabeltje is wat aan de korte kant) Misschien zit het daarin, ik weenie. Maar op advies hier aangesloten op de displaypoort en dat was de oplossing. Ik kom nou keurig op 3840 x 2160 @ 60 Hz

Arty.
Succes er mee

Manyuken

Senior Member

Arty.
Veel plezier er verder mee! :)

Bovenaan