Op zoek naar mijn Wifi wachtwoord..

Beretta-92

Senior Member
User systemen
Ok, ik kan het wachtwoord veranderen maar daarvoor moet ik het oude wachtwoord weten.. die ik helaas dus niet weet..

EDIT : Het oude wachtwoord is dus niet ''admin''

Laatst bewerkt:

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Wat voor Router heb je inderdaad? je hebt waarschijnlijk helemaal geen WPA-Key (Wachtwoord) nodig, maar je moet gewoon op je Telefoon onder je WiFi instellingen voor WPS (WiFi Protected Setup) kiezen en dan de WPS knop op de router 5 seconden ingedrukt houden, dan gaat er als het goed is een extra lampje op je router branden als teken dat hij zoekt, kan ff een minuut of zo duren voor ze elkaar vinden, lukt het niet (gaat het lampje op de router uit zonder dat de telefoon zegt dat hij verbonden is) gewoon nog een keer proberen, als het daarna nog niet lukt zul je in de router setup moeten gaan kijken naar de WiFi instellingen of er dingen uit staan die er aan moeten staan.

Die WPA-Key staat daar ook, dat is dus niet het wachtwoord wat je nodig hebt om in te loggen op je router zelf, maar een Netwerksleutel, die heb je nodig om een WiFi verbinding te maken van af een apparaat naar je router.

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Het is niet toevallig zo dat de broadcast van je SSID uitstaat zodat je router niet zichtbaar is?
Bij onze experiabox is het als volgt:
Code:
Home > Thuisnetwerk > Interfaces > WLAN: <onze netwerknaam>
[B]Broadcast netwerknaam:	Ja[/B]
Nieuwe apparaten toestaan:	Nieuwe stations zijn toegestaan (automatisch)
Beveiligingsmodus:	WPA-PSK
WPA-PSK vooraf gedeelde sleutel:	<wifi wachtwoord>
WPA-PSK-codering:	TKIP&AES
WPA-PSK-versie:	WPA&WPA2
Het gaat om het vetgedrukte deel.

Bovenaan