Op wat voor DPI-instelling gebruik je jouw muis (in games)?

[Afgesplitst van dit topic]

Ik was al opzoek naar een poll over de DPI.

Ik speel veel Battlefield 1 dus daar heb ik mijn DPI voor ingesteld.
Wat invloed heeft op snelheid zijn resolutie, field of view OS muissnelheid en ingame snelheid.

OS snelheid in de midden dus standaard.

Ik speel op 2560x1440p met een FOV van 90 horizontaal.

In game snelheid op standaard 20%.

Snelheid tijdens het aimen op 75% dat is 25% trager dan waneer je uit de heup schiet.

DPI settings voor sniper is 800 dpi. Soms 400 dpi met de sniper knop die ik meestal toch niet nodig ben want het is geen BF3 of bf4.

DPI settings voor gunner en medic rifles 1000 dpi.

DPI voor close cambat met shotguns en noob wapens zoals met de Automatico op 1200 dpi.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Eighty Three

Speel ook veel bf1 in combinatie met een corsair K70 RGB keyboard + corsair M65 muis.

Het switchen doe ik nu qua dpi via een muis knop die daar speciaal voor is.

Hoe heb jij dat geregeld als je van medic naar Sniper switch ?

Ik gebruik de Logitech Proteus core (g502), 5 profielen met elk 5 snelheden, gebruikte ze eerst allemaal, maar dat is zo'n gedoe om telkens het spul aan te passen (ook al is het kwestie van 1 knopje(2 totaal met ander profiel keuze)) op de muis indrukken. Dus speel nu minimaal 2 jaar op 1400 dpi, dit is voor mij de beste balans in elke game, ik heb hem niet meer hoger of lager hoeven te zetten, en heb daardoor mijn profielen uitgeschakelt en hem vast gezet op 1400 dpi.

Hoe heb jij dat geregeld als je van medic naar Sniper switch ?
bekend probleem, ikzelf heb een sniper knop op mijn muis, houd ik vast en mijn dpi is 400 (of wat ik ook maar instel)

Bovenaan