Onedrive - Opslagruimte

Hello beste mededenkers,
Laptop MSI CR61 Windows 8.1 64 bit
Ik begrijp niet goed hoe mijn OneDrive -Opslagruimte werkt. Ik heb momenteel nog 418 MB opslagruimte in mijn OneDrive cloud van de 5 GB. Ik heb geen interesse voor deze upload service van Microsoft en koop dus ook geen ruimte bij. Maar wat ik niet begrijp is dat wanneer ik rechts klik in de systeembalk op het cloudwolkje, er steeds wordt geüpload. Zie bijlage. Ik heb gisteren enige bestanden verwijderd uit de cloud van OneDrive. Worden deze misschien weer opgeladen? Waarom worden er nog bestanden geüpload van mijn laptop als de OneDrive-Opslagruimte bijna vol is? Documenten opslaan standaard is uitgeschakeld door mij, doch wordt er nog geüpload?
grtz,
gilberto
:(

Bijlagen

Roel1966

Senior Member
User systemen
Ik begrijp niet goed hoe mijn OneDrive -Opslagruimte werkt.
Om je een beetje op weg te helpen wat Ondrive is en hoe het werkt, Onedrive is de standaard cloudservice van Microsoft zoals b.v. Dropbox en Google drive. Omdat Onedrive de standaard cloudservice is van Microsft zit deze ingebouwd in Windows 10. Bij de installatie van Windows 10 kan je er voor kiezen standaard een backup op te slaan op Onedrive. Vermoedelijk heb je dit ingeschakeld waardoor dus nu constant een backup op Onedrive gemaakt word van b.v. je documenten, foto's etc... Dat verklaard in elk geval die constante upload en dat je Onedrive vol geraakt is omdat je maar 5 GB gratis krijgt van Microsoft.

Hier op deze site staat vrij goed uitgelegd hoe je Onedrive kan de-activeren en dingen kan uitschakelen. Maar een tip, wanneer je van plan bent Office 365 te gaan gebruiken dan krijg je gratis 1 TB aan Onedrive erbij. Ik maak er best wel veel gebruik van omdat Onedrive gemakkelijk te benaderen valt via Windows Verkenner.

Thanks. Misschien is het je niet opgevallen , maar in het begin van mijn topic staat aangeduid dat ik een Windows 8.1 heb en dus geen Windows 10.
De beschrijving is anders dan wat ik zie wanneer ik op instellingen klik. Ik merk geen vakjes op met mappen die ik kan uitvinken.
Maar niet getreurd. Zie bijlagen. Ik heb alles uit gevinkt , ook de opdracht om automatisch een back-up te uploaden. Ik heb zelf het O S Windows 8.1 niet geïnstalleerd maar mijn computer leverancier.

Bijlagen

Roel1966

Senior Member
User systemen
maar in het begin van mijn topic staat aangeduid dat ik een Windows 8.1
Had ik inderdaad niet opgemerkt, maar in grote lijnen zit er niet zo gigantisch veel verschil in.
Ik heb zelf het O S Windows 8.1 niet geïnstalleerd maar mijn computer leverancier.
Misschien toch wel raadzaam om naar Windows 10 te gaan want de ondersteuning voor Windows 8.1 duurt niet al te lang meer dat die volledig gaat stoppen.

joz

Senior Member
User systemen
Misschien toch wel raadzaam om naar Windows 10 te gaan want de ondersteuning voor Windows 8.1 duurt niet al te lang meer dat die volledig gaat stoppen.
Ik weet niet wat je onder niet lang verstaat maar ik vind drie en een half jaar nog tamelijk lang in de computer wereld eigenlijk. Januari 2023 stopt de extended support.

Bovenaan