Onderzoek naar IT- talent

Dag allen,

Geen vraag over programmeren, office of webbrowsers maar wel een vriendelijk verzoek.

Voor mijn afstuderen doe ik namelijk onderzoek naar de hoog opgeleide IT student / Young professional.
Ik doe onderzoek naar de behoefte van IT-ers op basis van oriënteren op een baan.
Denk hierbij aan waar welke kanalen je gebruikt, of je benaderd wenst te worden en wanneer, en wat je belangrijk vindt aan een werkgever.

Ik vind deze groep erg moeilijk te bereiken, ik hoop van harte dat ik middels deze weg jullie mening kan horen.

Het duurt maximaal 5 minuten.

https://hva.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_0D22fnePNDLQ0qp

Einddatum enquête: 02-06-2017

Hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

Tobias Brouwer

Laatst bewerkt:

philpend

Senior Member
Heb hem ingevuld. Een opmerking over de vragen en mogelijke antwoorden:
als 55- jarige hoogopgeleide (maar niet in de IT) wordt ik na een paar vragen niet uit de vragenlijst gegooid dus je antwoorden zullen vervuild zijn omdat er ook op geantwoord kan worden door personen die niet in de scope van je onderzoek zitten. Ik zou dus in de vragen iets meer zorg besteden aan het wegfilteren/identificeren van personen die niet tot je doelgroep behoren. Heb je deze vragen van te voren laten goedkeuren door je scriptiebegeleider/professor/ wie dan ook? Een goede vragenlijst maken is een vak op zich.

Laatst bewerkt:

FRtex

Senior Member
Inderdaad wat Philipend zegt. Het moet eigenlijk altijd als een soort trechter werken. Als je uiteindelijk de juiste groep hebt kun je met de ''echte'' vragenlijst beginnen.
Verder wordt er in het bedrijfsleven ook altijd om andere bèta-mensen gevraagd in de IT. Het lijkt mij dat je die ook niet nodig hebt.

Misschien kun je
''de behoefte van IT-ers op basis van oriënteren op een baan. ''
ook wat verduidelijken.

Een vragenlijst van 5 minuten is natuurlijk wel mooi.

Ik denk dat je een verkeerde afslag hebt genomen.
Ik hoop op een afslag waar een grote menigte hoog opgeleide IT studenten / Young professionals op mij staat te wachten!

Heb hem ingevuld. Een opmerking over de vragen en mogelijke antwoorden:
als 55- jarige hoogopgeleide (maar niet in de IT) wordt ik na een paar vragen niet uit de vragenlijst gegooid dus je antwoorden zullen vervuild zijn omdat er ook op geantwoord kan worden door personen die niet in de scope van je onderzoek zitten. Ik zou dus in de vragen iets meer zorg besteden aan het wegfilteren/identificeren van personen die niet tot je doelgroep behoren. Heb je deze vragen van te voren laten goedkeuren door je scriptiebegeleider/professor/ wie dan ook? Een goede vragenlijst maken is een vak op zich.
Dag Philpend,

Allereerst bedankt voor het invullen. De doelgroep van dit onderzoek zijn hoogopgeleide IT studenten of Young professionals. Hoewel ik kan begrijpen dat u nog jong en fris in het leven staat, is uw werkervaring helaas te lang om binnen de doelgroep te vallen. Er is inderdaad geen filter toegepast op het onderzoek, dit zal ik naderhand doen.

Inderdaad wat Philipend zegt. Het moet eigenlijk altijd als een soort trechter werken. Als je uiteindelijk de juiste groep hebt kun je met de ''echte'' vragenlijst beginnen.
Verder wordt er in het bedrijfsleven ook altijd om andere bèta-mensen gevraagd in de IT. Het lijkt mij dat je die ook niet nodig hebt.

Misschien kun je ook wat verduidelijken.

Een vragenlijst van 5 minuten is natuurlijk wel mooi.
Dag FR tex,
Ik zal naderhand de antwoorden van mensen die er niet binnenvallen eruit moeten filteren. Ik geeft ter inleiding wel aan voor wie deze enquête bedoeld is, dus ik verwacht niet heel veel onbruikbare respons.

De behoefte heb ik inderdaad wat verduidelijkt, en mensen met een Bèta studie, vallen ook in de doelgroep. Als ze een affiniteit met IT hebben is dat voldoende.

Groet,

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan