Onderwerpen in HWI

escape

Senior Member
Ik ben al vanaf de start abonnee van HWI magazine. Ik lees het blad met veel interesse en plezier.
Wat mij opvalt bij de diverse testen dat er vaak uit het het oogpunt van gamers wordt beoordeeld.
Nu is gaming nou precies het enige wat ik niet doe. Kan er ook eens getest worden (monitoren, moederborden, enz.) zonder die gamersbril op? Je moet nu tussen de regels uitvissen welke spullen er voor de niet gamer geschikt zijn.
Nu ik toch aan het zeuren ben, wil ik er voor pleiten wat meer testen te doen op het vlak van de domotica. Er zijn er zeker al wat geweest, maar bijvoorbeeld diverse sensoren en andere zaken die je aan een Raspberry (of vergelijkbaar) knoopt lijkt mij toch ook nuttig. Het gaat hier tenslotte ook over hardware.

Quercus

Senior Member
Daar ben ik het helemaal mee eens. HWI profileert zich wel als hardware site, de hardware welke op gamers is gericht voert de boventoon. Dat zal vast en zeker te maken hebben dat het merendeel van de HWI bezoekers gamers en nog redelijk jong zijn, het merendeel daarvan zal ook nog thuis wonen.

Roel1966

Senior Member
Wat mij opvalt bij de diverse testen dat er vaak uit het het oogpunt van gamers wordt beoordeeld.
Voor monitoren is het een ander verhaal en ben ik het wel met je eens dat een niet-gamer niet veel heeft aan reviews van monitoren die voor gamers geschikt zijn. Maar qua verdere hardware is het wel zo dat gaming systemen vaak wel dan al zeer zeker geschikt zijn voor vele andere taken als b.v. video en foto editing.

het merendeel van de HWI bezoekers gamers en nog redelijk jong zijn, het merendeel daarvan zal ook nog thuis wonen.
Daarin kan je je nog wel eens vergissen want de leeftijd hier op HWI is best wel gevarieerd en er ook genoeg "ouderen" zijn die graag en fanatiek gamen. En tja, of thuis wonen daar nu iets mee van doen heeft, ik woon ook nog gewoon thuis in maar ben niet direct een gamerstype :) ( o ja, en mijn jeugdtijd ligt al een tamelijke tijd achter mij ).

Quercus

Senior Member
Daarin kan je je nog wel eens vergissen want de leeftijd hier op HWI is best wel gevarieerd en er ook genoeg "ouderen" zijn die graag en fanatiek gamen. En tja, of thuis wonen daar nu iets mee van doen heeft, ik woon ook nog gewoon thuis in maar ben niet direct een gamerstype
Je bevestigd dus mijn opmerking, uitzonderingen bevestigen de regel. Je kan met je 50+ jaar nog wel jong voelen voor de twintigers onder ons ben je met je 50+ al op weg om redelijk bejaard te zijn.(ik spreek uit ervaring)

Als je nog thuiswonend bent en je woont nog bij je ouders in en je hebt interesse in domotica zal je eerst je ouders moeten overtuigen om zoiets te beginnen. Woon je op je zelf kan je zelf beslissen wat je thuis wilt fröbelen.

Roel1966

Senior Member
Je kan met je 50+ jaar nog wel jong voelen voor de twintigers onder ons ben je met je 50+ al op weg om redelijk bejaard te zijn.(
Nou zelf heb ik hier gelukkig een andere ervaring en mijn 3 neefjes en nichtje die nu allemaal dan 20+ zijn, beschouwen mij eigenlijk gewoon als gelijke. Sterker nog dat eigenlijk geen van hun echt interesse voor gaming hebben en hun pc of laptop puur en alleen voor school gebruiken. Maar ja, ik zeg altijd al meteen tegen jongeren van zeg gewoon Roel en je en jou en dan merk je dat ze al meteen vaak anders tegen je aan kijken en het leeftijdsverschil al een stuk minder groot lijkt.

Als je nog thuiswonend bent en je woont nog bij je ouders in en je hebt interesse in domotica zal je eerst je ouders moeten overtuigen om zoiets te beginnen.
Nou ik denk eerder dat Domotica vooral voor werkende mensen een rol kan gaan spelen vooral dan met het oog op beveiliging als mensen vaak niet thuis zijn. Jongeren die nog in huis wonen zijn er denk ik maar weinig die gaan investeren in hun oudershuis, en dan toch eerder wachten totdat ze een eigen plek hebben lijkt mij.

Oke, hier bij mij bevestigd dan de uitzondering de regel en ik hier de techneut in huis ben en alles wat techniek betreft door mij dan ook beslist word. Mijn moeder interesseert zich b.v. totaal niet voor techniek en vind alles prima zo lang als ze maar niet teveel toestanden hoeft uit te halen om een lampje aan te knippen :).

escape

Senior Member
Voor monitoren is het een ander verhaal en ben ik het wel met je eens dat een niet-gamer niet veel heeft aan reviews van monitoren die voor gamers geschikt zijn. Maar qua verdere hardware is het wel zo dat gaming systemen vaak wel dan al zeer zeker geschikt zijn voor vele andere taken als b.v. video en foto editing.
Natuurlijk kan er aandacht besteed worden aan specifieke gamers items zoals die gamers monitoren.
Dat er dingen die voor gamers getest zijn, ook voldoen voor de niet gamers, is ook waar. Maar als hardware enthousiast ben je op zoek naar de voor jouw doel meest optimale spulletjes en dat behoeft niet altijd hetzelfde te zijn als voor de op gaming gerelateerde items. Vaak worden er eisen gesteld, zoals een snelle reactietijd voor een monitor, wat voor anderen helemaal niet een hoge prioriteit heeft. Ik ben bang als je die specifieke eisen steeds maar naar voren brengt bij de fabrikanten, dat ze zich daarop gaan concentreren en dat dan ten koste gaat van de andere specificaties.

Roel1966

Senior Member
zoals een snelle reactietijd voor een monitor, wat voor anderen helemaal niet een hoge prioriteit heeft
Maar dat schreef ik ook al dat monitoren een uitzondering daarop zijn en ik dat direct met je eens ben dat de gamers specs daarbij wel dan tamelijk afwijken. Vaak zie je zelfs dat gamers monitoren TN panels hebben en dan al voor video-edit en foto edit totaal niet geschikt zijn. Daarentegen zie je dan wel weer dat fabrikanten druk bezig zijn om snelle IPS schermen te ontwikkelen en die nu al inmiddels op de markt zijn.

jurrian120

Senior Member
Als de klaag bril dan al op is klaag ik lekker door:p

Ben ik dan een van de weinige (die jong in de 20 is) en de testen ook niet waarderen? Ik game, woon nog thuis maar geef letterlijk niks om RGB of LED (oke het toetsenbord maar dat komt zodat ik de toetsen kan lezen in het donker). Ik heb het liever niet want u betaalt er namelijk wel voor.

Verder is het hier op HWI ook zo dat bij bijvoorbeeld AMD CPU's goed zijn maar kijkende naar de test resultaten zie ik dat ze redelijk beroerd scoren betreft compressie van data en encryptie ervan zaken die weinig met gaming te maken hebben maar voor mij redelijk belangrijk is.

Zelf merk ik helaas ook dat ik de laatste 4 magazines nog in het plasicje heb zitten. Misschien komt het hier wel door.

Bovenaan