1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Onboard sound defect? (Asus ROG Strix B450-I Gaming)

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Mauricius, 20 jan 2019.

1. Mauricius

Mauricius Member

Sinds:
    24 nov 2018
    Ik heb een nieuwe pc in mekaar gezet, maar Windows ziet nergens een audio apparaat. OS: Windows 10 Home NL Moederbord: Asus ROG Strix B450-I Gaming, met de laatste bios versie. Dit is een schone Windows installatie Ik heb de laatste versie van de audio drivers geïnstalleerd(diverse keren geprobeerd en ook de setup.exe als administrator uitgevoerd). In apparaat beheer staat alleen "Nvidia High Definition Audio" en " Nvidia Virtual Audio Device" Heb ook verborgen apparaten laten zien. Je ziet dan het volgende: https://imgur.com/Xza3RUt Onboard audio staat in het bios op aan. Ik ben echt radeloos en ben bang dat het kapot is op het moederbord.

Ook bij afspeel apparaten staat er alleen Nvidia in de lijst.

Laatste windows versie 1809 met allen updates. Heb ook een oudere versie driver geprobeerd

Laatst bewerkt: 20 jan 2019
  2. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
  3. Mauricius

Mauricius Member

Sinds:
    24 nov 2018
    Ja die staat bij mij aan. Heb ook hem uitgezet, reboot naar windows en toen weer aangezet. Mocht helaas niet baten.

4. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    =
    upload_2019-1-20_23-49-11.jpeg

Je kunt screenshots gewoon direct hier plakken. Je kunt vensters direct pasklaar screenshotten met alt+prtscn in plaats van uit te knippen met paint of snipping tool. Waarom heb je niet het hele venster gepost?

Waarom gebruik je Nederlandse Windows? Alles heeft een rare omschrijving en als je gaat zoeken is er niks te vinden. Waarom heb je de 1809 update gedaan? Wil je proefkonijn voor Microsoft zijn?

Wat heb je op de audio header op het moederbord aangesloten?

5. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Wellicht even de connector op deze header eruit halen en rebooten. Kijken of hij hem dan wel vindt.

Wat je ook kan proberen is Windows in Veilige Modus starten en dan kijken of je hem daar wel ziet.

6. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
    Nieuwste Ubuntu op USB stickje zetten en van af het stickje booten en draaien (zonder installatie), als je dan wel geluid hebt is er iets mis met je drivers voor Windows.

Weet je zeker dat je de juiste versie (32/64bit) hebt geinstalleerd?

7. Mauricius

Mauricius Member

Sinds:
    24 nov 2018
    - Ik heb een Nederlandse Windows eigenlijk uit automatisme. Verder kan ik me prima wegwijs maken met een handleiding/guide in het Engels. Ik geef toe dat het makkelijk was geweest als ik geen Nederlandse Windows had genomen.

- Ik had via Windows Media Creation Tool een bootable USB gemaakt voor de Windows installatie. Die maakt een Windows installatie met de laatste/meeste recente updates. En versie 1809 is al een tijdje uit, dus leek mij die redelijk betrouwbaar bij een schone installatie.

- In Windows veilige modus zag ik ook helaas geen anderen audio apparaten staan.
    - Ubuntu geprobeerd, maar helaas daar ook geen geluid.
    - Ja, ik weet zeker dat alles 64bit drivers zijn en een 64bit Windows installatie.
    - Herinstallatie van Windows mocht helaas niet baten.
    - Op de header zit in de audio uit een kabel van me 2.1 boxenset.

Ik kwam wel dit tegen bij Apparaatbeheer, dit is van Microsoft.

upload_2019-1-21_18-58-31.png

8. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Heb je al eens een analoge koptelefoon of speakers aangesloten, wordt er dan niets zichtbaar?

9. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Al in de geluidsinstellingen gekeken in het configuratiescherm.
    Wordt hij daar ook niet weergegeven de SupremeFX?

Laatst bewerkt: 21 jan 2019
  10. Mauricius

Mauricius Member

Sinds:
    24 nov 2018
    Nee niks zichtbaar. Geen afspeel en opname apparaten beschrikbaar.

Morgen ga ik contact opnemen met Azerty waar ik het heb gekocht.

Iedereen alvast bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt: 21 jan 2019
  11. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Al bios reset gedaan? Uit, netsnoer los, batterij er uit, jumper om, 15s wachten, jumper terug, batterij er in, netsnoer er in, aan

12. Hermano Conejo

Hermano Conejo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2012
    Problemen oplossen@Instellingen>Systeem>Geluid zou je nog kunnen proberen.

13. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    Heb hetzelfde bordje en ik had geen problemen hiermee.

14. Panzio

Panzio Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2017
    Heb je zowel de front als back audio aansluitingen geprobeerd? Als je alleen de front jacks hebt getest dan zou het kunnen dat je audio kabel niet (goed) op je moederbord is aangesloten.

Misschien dan ook nog aardig om de front audio van je moederbord te ontkoppelen en alleen te proberen met de jacks die op je moederbord zelf zitten.

Gewoon om maar uit te sluiten dat je jacks van je behuizing niet het probleem veroorzaken. Het is zo moeilijk voor te stellen dat je audiochip defect is.

15. Mauricius

Mauricius Member

Sinds:
    24 nov 2018
    Ja dat had ik ook al geprobeerd. Heb vandaag bij Azerty een service aanvraag gedaan en het moederbord opgestuurd. Nogmaals, iedereen hartelijk bedankt voor de hulp.

16. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Laat ons even weten hoe het afloopt,als je het bord terug hebt,daar doe je iedereen hier een plezier mee.
    Oke succes,en tot later.

17. Mauricius

Mauricius Member

Sinds:
    24 nov 2018
    Vandaag een nieuwe moederbord ontvangen, aangesloten en alles werk perfect. Nogmaals dank voor de eerder geboden hulp.

Panzio en LaCrimosa vinden dit nuttig.
  18. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    soms is er gewoon echt wat kapot, bedankt voor de terugkoppeling