• Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Ok, what's next?......Wprime!!!

Massman

Senior Member
24/7?

Wie gebruikt z'n PC nu 24/7. Ik dacht dat iedereen, mezelf incluis, een PC enkel gebruikte om 's avonds een benchmark of 3 te draaien.

24/7, haha ... neen, daar zie ik de toekomst van de PC niet.

petervandamned

Senior Member
Behaalde score : 38,249 sec
Gebruikte koeling: Gigabyte G-Power Pro
Categorie: Boven 0
Link naar screenshot:

Link naar usersysteem:
http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmlxYZ1mk2mdl2I/view/
Validatie CPU-Z:
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1177664
Validatie Wprime:
http://hwbot.org/community/submission/1000743_bartbokmans_wprime_32m_phenom_ii_x2_555_be_38sec_249ms?new=true

Uitleg:
Nou is het dat ik mijn waterkoeling heb uitgeleend aan een vriend, maar die heb ik nog niet teruggevraagd aangezien mijn mobo als RMA bij MSI is, en hij nu op vakantie zit. Dus ik heb mijn oude luchtkoeler gebruikt maar ik kwam met dat prulletje niet egt hoog :(

Wat hier van te denken ?

waarom run je op 1 core?

je excuse is natuurlijk niet van toepassing

Chiller

Member
NB en ram speed & timings maakt toch geen fluit uit voor Wprime, zelfs de rams op ganged deed niet veel negatiefs op de pretets. Enkel een degelijke OS, pure CPU power en een hoop geluk voor een goeie run...

4.65Ghz en maar 15.8 is niet echt mega Johan... 73 efficiency is niet zo goed hoor... maar wel Über koeling daar jongens... is LN2 niet kost effektiever :p

Ik zou de VID core voltage graag eens willen weten van de high klokkers...

Denk dat er aan die score van die omstreden pi run nog steeds een geurtje hangt...

Proficiat Neil en ASrock Rob
daar hing ook een geurtje aan natuurlijk.
daarom dat die score ook niet meeteld. :roll:

LN² is geen +0°C klasse he Leeghoofd ??? :mrgreen:

leeghoofd

Hardware.Info Pro OC
Inderdaad is allemaal men ouders hun schuld dat ik hier geboren ben :mrgreen:

Wat kost zo een TEC/waterkoeling setup in hemelsnaam ? Eigenlijk wil ik het niet weten :p

thijsz0r

Senior Member
Wat hier van te denken ?

waarom run je op 1 core?

je excuse is natuurlijk niet van toepassing
Ik kan me wel in de kritiek vinden, ik hoop koen ook. dit is in mijn ogen precies hetzelfde als helemaal niks submitten. even snel booten, 1 keer draaien, niet de moeite gedaan te hebben hoe de benchmark werkt.

Sommige mensen :S , als je er niks van snapt, lees je dan in. 5min in wprime thread lezen had je al kunnen lezen dat XP iig de beste optie was, en je 2 threads moest selecteren.

Bijzonder, dat zelfs als je met boetes gaat dreigen, dat er nog figuren als deze langskomen die totaal geen moeite doen om er ook maar iets van te maken.

Rol-Co

Senior Member
Ik kan me wel in de kritiek vinden, ik hoop koen ook. dit is in mijn ogen precies hetzelfde als helemaal niks submitten. even snel booten, 1 keer draaien, niet de moeite gedaan te hebben hoe de benchmark werkt.

Sommige mensen :S , als je er niks van snapt, lees je dan in. 5min in wprime thread lezen had je al kunnen lezen dat XP iig de beste optie was, en je 2 threads moest selecteren.

Bijzonder, dat zelfs als je met boetes gaat dreigen, dat er nog figuren als deze langskomen die totaal geen moeite doen om er ook maar iets van te maken.
Toch ziet dit er meer uit als een paniek score ivm de opgelegde boete, hij meld ook dat er veel pech met het moederbord is en nu op een crappy ecs moest doen toch.
er zijn er wel meer die een vrij slap excuus hebben met koelers en zo , of je dat niet kan regelen in 2 weken.

thijsz0r

Senior Member
Ik geloof niet dat je in 2 weken geen tijd heb om het een en ander te regelen. en anders had je imo gewoon niet moeten inschrijven, als je onzeker was over de hoeveelheid tijd die je beschikbaar zou hebben. klaar.

petervandamned

Senior Member
Zijn gewoon andere jongens die graag ermee aan de slag hadden willen. Dat ze dus niet kunnen door mensen die niet even de moeite nemen een topic door te spitten,
Aan alle kanten word er informatie gegeven om ook de starters juist dan een jump te geven. Als je dan een run doet op een single core, vind ik het geen enkel smoesje waardig hoor.
Je ziet het hier weer en ook met de videokaart contest.

Pnut1979

Senior Member
Ik geloof niet dat je in 2 weken geen tijd heb om het een en ander te regelen. en anders had je imo gewoon niet moeten inschrijven, als je onzeker was over de hoeveelheid tijd die je beschikbaar zou hebben. klaar.
ik had ook genoeg tijd.en als je me niet gelooft bord is voor rma gegaan en ik kan de rma papieren morgen als het goed is presenteren.

maar ik had een score van 24 nog iets en oplichter van 38 seconden dus draaide ik dan echt op 1 thread hij gaf bij mij gewoon bij de berekening 2 threads aan. maar heb tot 5 uur smorgens(volgens mij draaide ik ook op 2 threads). en dan weer opstaan om half 8 en dan nog een score proberen neer te zetten,maar met de phenom 555 op de ecs wou die helemaal niet clocken

hier nog even een link kan je zien hoe laat het was toen ik om hulp vroeg niet dat ik het verwachten op dat moment;-)

http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=217958

getest alles was goed tot dat ik de goeie instellingen had gevonden,en wprime wou runnen en toen bam c1 error niet meer booten,en op internet gelezen veel voorkomend probleem.

en geen inzet sorry ik ben voor dit bord naar nijmegen gereden zodat ik zeker weet dat ik hem op tijd had,

op dat moment voeding was niet compatible waar rol-co mij mee wou helpen als mycom moeilijk ging doen.

en nu qonstant die me helpt met even een bord totdat ik mijn dfi weer terug heb van rma
en als je me niet kent hoe kan je dan over mij oordelen,

tuurlijk kan ik niet elke dag achter de pc en overclocken en testen en benchen
heb nog mijn verantwoordelijkheden 2 kids,maar de vrije tijd die ik heb zit ik erachter
om meer ervaring op te doen

ik ben dan geen superclocker zoals andere hier maar probeer wel mijn best te doen

+ ik heb net nog een test gedaan ik haal met 1 thread iets van 44 seconden dus ik was het zeker niet

Laatst bewerkt:
Bovenaan