nummer 3 toets (10 keypad) werkt niet

Hoi,

Van mijn toetsenbord werkt op het 10-key pad mijn nummer 3 niet. Op de balk boven de letters wel. Schakel is de Numlock key uit dan werkt de pagedown functie wel.

Ik heb W10 gecontroleerd op updates > geen
Firmware keyboard geforceerd geüpdatet > geen verschil
Gebruik ik een on screen keyboard dan werkt nummer 3 op het 10-keypad ook niet (vreemd)
Maak ik een tijdelijk account aan dan heb ik wel een goed functioneert toetsenbord.

Feiten:

Nummer 3 werkt niet, pagedown wel
Onscreen keyboard zelfde verhaal
Geen update's
Ander account werkt hij wel
Toetsenbord is dus goed

Specs K57 rgb corsair, iceu op laatst versie
Dark core SE RGB
W10 pro 64 bit Versie 1903 Build 18362.295
Verdere specs nodig? Vraag raak

Alleen de 3 die niet werkt ben ik nog niet tegengekomen.. maar een suggestie:

- Enable Mouse Keys staat per ongeluk aan.
https://support.microsoft.com/en-us/help/14204/windows-7-use-mouse-keys-to-move-mouse-pointer
(Zit ook in Windows 10 en is per ongeluk te activeren, bv bij schoonmaken toetsenbord, zonder de PC uit te zetten)

Wat het denk ik niet is:

- Via speciale software die bij het keyboard hoort (verschilt per fabrikant) onbewust en per ongeluk een remapping gemaakt. (Ik denk van niet)

- Er is een remapping aangemaakt met SharpKeys of iets dergelijks of een directe regedit op deze key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout
Die remapping is globaal, voor alle users en dat is niet wat je nu ervaart.

- Je keyboard layout is niet meer US of US-international, maar kan de oorzaak eigenlijk niet zijn voor dit probleem, scancodes voor numpad zijn gelijk (ok op ibm 3270 na, maar dan is elke key anders) en page down zou dan ook niet werken met de numpad 3 toets.

Laatst bewerkt:
Ik kan de instelling niet 1-2-3 vinden, maar de muis beweegt niet als ik de 3 indruk. Voor de lol een ander toetsenbord geprobeerd met exact het zelfde probleem.
Ik heb mn test account weer even geprobeerd, daar werkt de 3 ook niet, tot ik de 3 op een onscreen keyboard indruk, dan pakt ie hem wel. Lijkt op een software probleem maar wat????

Ik heb eerlijk gezegd even geen idee, maar als het bij meerdere users fout gaat, zou ik de registry checken. (Zie de dingen de dingen die het niet konden zijn in mijn vorige post)

Vraagjes:

Bewegen muis met keyboard gaat soms heeel langzaam. Om de Enable Mouse Keys instelling te vinden kun je zoeken op die tekst in Windows. Nu geen PC bij de hand, kan later vandaag anders wel kijken. Gebruik je NL of EN als display-taal?

Is het echt alleen de numpad 3 die niet werk?

Doet ie het na het on-screen toetsenbord te hebben gebruikt ook fysiek opeens?

Doet de numpad 3 het on screen wel altijd?

Laatst bewerkt:
Heb je dit inmiddels opgelost? Zo ja graag een update hier voor het nageslacht. Zo nee, dan help ik graag verder, maar is meer input nodig, zie daarvoor de vragen in mijn vorige post.

Bovenaan