1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Nuc als vervanging van desktop

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door DragonWave, 24 apr 2019.

1. DragonWave

DragonWave Senior Member

Sinds:
    6 aug 2007
    Hallo iedereen,

Ik ben aan het overwegen om mijn desktop pc met een i5 8400, 16gb ram, 250gb ssd weg te doen.
    Nu zoek ik een nuc die ongeveer dezelfde snelheid kan bieden.
    Ik dacht aan deze nuc: https://www.coolblue.be/nl/product/823320/intel-nuc-kit-nuc8i7beh2.html zou dit ongeveer overeen komen met mijn huidige desktop.
    Ik ga de nuc gebruiken voor internetten enz in de woonkamer, ik heb een 25 inch WQHD scherm en das de reden waarom ik nog altijd een soort vaste pc wil.
    Het mag trouwens niet trager zijn dan mijn laptop, deze heeft een i7 8550u, 12gb ram, 250gb ssd. Dat is de reden waarom ik nu naar een i7 nuc kijk.

Wat zeggen jullie van dit idee?

M.v.g. DragonWave

2. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Bestaat niet

3. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    De CPU van die NUC is een i7-8559U, dus dat lijkt mij niet veel sneller dan de i7-8550U in je laptop.

4. DragonWave

DragonWave Senior Member

Sinds:
    6 aug 2007
  5. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Bij -U systemen is throttling normaal, bij die benchmarks weet je niet welk systeem er gebruikt is.

6. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    My bad. Zie nu pas dat die i7-8559U een flink stuk hoger is geklokt dan die i7-8550U. Dat had ik niet verwacht, maar dat verklaart wel direct de veel hogere tdp die je noemt.

7. DragonWave

DragonWave Senior Member

Sinds:
    6 aug 2007
    Op zich ben ik al uiterst tevreden over de snelheid van mijn laptop dus waarschijnlijk kan ik op dit punt dan geen slechte keuze maken?

8. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012