Notificatie nieuwe gebruiker wifi

Hallo allemaal,

Is er een Android app die een notificatie kan sturen zodra er een nieuwe gebruiker is in mijn wifi.

Mijn router heeft wel een Android app maar geeft geen notificaties. Dus misschien is er een third party app die dat wel kan.

Of kan het misschien vanaf de router gestuurd worden (als mail bijvoorbeeld) als er bijvoorbeeld open-wrt of dd-wrt op staat?

Aanvulling 16.30u: Ik ken natuurlijk wel de wifi scanners waarbij je kan zien welke apparaten verbinding maken met mijn wifi maar die geven geen notificaties bij nieuwe gebruikers.
Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie

Laatst bewerkt:

Roel1966

Senior Member
User systemen
Is er een Android app die een notificatie kan sturen zodra er een nieuwe gebruiker is in mijn wifi.
Ik zit mij een beetje af te vragen of je je wifi verbinding open gesteld hebt voor iedereen want normaal als je er een wachtwoordbeveiliging op hebt zitten kan niet zomaar iemand verbinden met je wifi.

joz

Senior Member
User systemen
De enige manier om dit op een mobiel device te doen is continu het hele subnet te scannen. Dat gaat je batterij duur kosten als een jekko. Technisch gezien kan het zeker, maar zoals je zelf al aangaf is het wat logischer als de router het doet, aangezien die weet wanneer er een nieuwe login is. Als je router dat niet ondersteund dan is dat jammer.
Je kan dit mogelijk met custom firmware op je router doen, bv DDWRT en YAMon;
https://forum.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=1059959#1059959
http://usage-monitoring.com/about.php

p.s.
dit koste me langer typen dan zoeken. Eerste hit op google en je had dit antwoord ook gevonden...

Dank je voor jullie reacties.

Ik heb blijkbaar niet de juiste zoekwoorden gebruikt.

Nogmaals dank voor je zoek link.

Ik heb al eens DD-WRT op m'n router gehad maar toen werkte de wifi slecht tot niet. Ik ga kijken naar de op dit moment meest recente, stabiele versie en kijken of ik het daarmee gaat lukken.

Aanvulling: Ik denk dat ik dat progje voor Windows ga laten draaien in een VM op m'n NAS, anders moet er 24/7 een PC of laptop aanstaan en dat is niet de bedoeling en de NAS staat toch al aan.
Dat kan toch? In een VM maak je toch gewoon gebruik van hetzelfde netwerk?

Mvrgr

Nossie

Laatst bewerkt:

joz

Senior Member
User systemen
Dat kan toch? In een VM maak je toch gewoon gebruik van hetzelfde netwerk?
Zeker, ligt aan hoe je het opzet maar het kan zeker.
Ik heb al eens DD-WRT op m'n router gehad maar toen werkte de wifi slecht tot niet. Ik ga kijken naar de op dit moment meest recente,
Welk router is het? Voor mijn Netgear 3700v4 is de stabielste DDWRT de laatste beta's. De laatste stable is rete oud en ook niet echt "Stable" :p
Je kan ook kijken naar Lede of OpenWRT. Wellicht is dat beter voor jouw router, ff zelf onderzoeken ;)

Bovenaan