Nog steeds waard om een ps4 te kopen

Hallo allemaal.

Ik heb al een tijdje zitten toppen of ik een ps4 zou kopen en nu sta ik bijna op het punt om het ook werkelijk te doen. Echter is de ps4 al even uit en ik vraag me daarom dus af of het het nog wel waard is om nu nog een ps4 te kopen. Duurt het nog langer dan 2-3 jaar totdat een ps5 uitkomt (verwachting)?
Denken jullie dat ik nog even het gerucht van de ps4.5 zou moeten afwachten, hem te kopen, of hem niet te kopen.

Dank

Roel1966

Senior Member
hem te kopen, of hem niet te kopen.
Verwacht van een console niet te veel en je die niet kunt vergelijken met een goed desktop gaming systeem maar dat wist je denk ik wel al. Zelf heb ik afgelopen jaar ook voor die keuze gestaan maar ik heb uiteindelijk een Xbox One gekozen vanwege o.a. ook de mogelijkheid tot streamen naar Windows 10 pc's en laptops.

Ik denk eerlijk gezegd dat als je nu wilt kopen dat je beter nog eens op b.v. Marktplaats of hier of op Tweakers kan kijken voor een 2de handse. Vaak bieden mensen die dan aan als bundel met een aantal games en echt veel kan toch niet kapot gaan aan die dingen.

Littlestar

Senior Member
Waarom niet, zo kan je altijd wel blijven wachten, straks komt er misschien dit jaar helemaal nog nies nieuw

bokuohn

Senior Member
Er komen nog fantastische titels uit voor de PS4 dit jaar van het hoogste level:

- Final Fantasy 15
- Horizon Zero Dawn
- The Last Guardian
- Gran Turismo
- Streetfighter 5
- Nier Automata

:D

mauric

Senior Member
En console moet je kopen voor de Games die erop uitkomen, niet voor z'n levensduur of de graphics. Aangezien die al 2-3 jaar oud is heb je al n enorme berg aan exclusieves en dit jaar komt er nog n mooi aantal bij :). Wat dat betreft een voordeel dat ie al even uit is.

Je kan FF wachten op de ps4.5 met VR support though...

Runaque

Senior Member
Ik persoonlijk denk niet dat er een PS4.5 (of PS4K zoals ook beweerd wordt) gaat komen, ik vermoed dat net zoals de PS3 de ondersteuning voor 4K al aanwezig zal zijn zoals bij de PS3 de ondersteuning voor 3D in een firmware update beschikbaar is gekomen. Een update is goedkoper dan een nieuwe console ontwikkelen, tenzij het huidige platform door ontwikkelen en zoals men van Sony gewoon is uiteindelijk den "Slim" versie uitbrengen, maar die heeft doorgaans minder high end hardware om kosten in productie te besparen en zo de prijs van een unit te kunnen verlagen en zo nog meer uits te verkopen.
Ik zeg niet dat het zo zal zijn, maar in de 20 jaar dat ik Sony PlayStation heb, is dit toch een fenomeen dat opvalt en zich herhaalt. Ik hoop het toch, ik wil wel een 4K console voor gratis en niet dat het uiteindelijk mijn dure PC moet zijn om films in 4K af te spelen.

En console moet je kopen voor de Games die erop uitkomen, niet voor z'n levensduur of de graphics. Aangezien die al 2-3 jaar oud is heb je al n enorme berg aan exclusieves en dit jaar komt er nog n mooi aantal bij :). Wat dat betreft een voordeel dat ie al even uit is.

Je kan FF wachten op de ps4.5 met VR support though...
De huidige PS4 ondersteund die VR ook hoor.

Bovenaan