Nieuwe videokaart dit jaar?

Koop je een nieuwe (Nvidia) videokaart?

• Ja, hier heb ik op zitten wachten!

Stemmen: 29 4,7%
  • Ja, als de prijs en snelheid in orde zijn wel.

Stemmen: 131 21,4%
  • Ja, eentje van de huidige generatie, die worden lekker goedkoop.

Stemmen: 47 7,7%
  • Ja, maar niet van Nvidia..

Stemmen: 61 10,0%
  • Nee, mijn videokaart is nog snel genoeg.

Stemmen: 282 46,1%
  • Nee, ik heb geen aparte videokaart nodig.

Stemmen: 17 2,8%
  • Nee, ik heb een laptop.

Stemmen: 19 3,1%
  • Videokaarten interesseren me niet.

Stemmen: 6 1,0%
  • Anders (ik brand los in de reacties).

Stemmen: 20 3,3%

• Total voters
    612
mijn msi gtx1080ti gaming x is snel genoeg voor alles wat ik ermee speel.
4k met altijd rond de 60 fps.
als ik op 2560x1440 speel zit ik vaak boven de 100 fps…
kan de nieuwe generatie zeker overslaan.

"Ja, maar niet van Nvidia.."
Wel een mooie keuze/samenvatting van het sentiment dat er blijkbaar lijkt te heersen n.a.v. de monopolistische trekjes die Nvidia de laatste tijd ten toon stelt.

mindwarper

Senior Member
User systemen
ik ben aan het kijken voor een (2de hands) AMD Vega 64 kaart
snel genoeg voor mij op dit moment...
nVidia liever niet...

Nee ben niet echt een fanboy ofzo, maar ik ben beetje geschrokken van wat nVidia heeft lopen doen dit jaar (GPP-debacle anyone ? :p)

Laatst bewerkt:
Met de komst van de nieuwe generatie, en mijn onderbuikgevoel dat de prijs/kwaliteit momenteel niet in balans is, houd ik mijn huidige systeem nog even aan. Ik wil heel graag van mijn Haswell systeem naar een nieuw systeem gaan, en alles vervangen. Mijn gevoel is dat de introductie prijs van de RTX serie "te hoog" is, omdat men nu nog "overproductie" van de 10-serie wil verkopen. Ik wil zelf graag gamen op 3440x1440 (21:9), dus dan zou ik theoretisch genoeg hebben aan een goede 1080TI. Met de huidige 1080p en 970GTX ga ik het nog even uitzingen, en hopen op een prijsval :)

fiberpower

Senior Member
User systemen
Net een 1070ti gekocht in mijn Haswell i7-systeem, game op 1080p en misschien op 1440p binnenkort. Ik heb nu af en toe al een framedrop, CPU-bottleneck (bijv: min FPS = 7, max FPS = 132, gem FPS = 112). Gelukkig niet hinderlijk. Een nog snellere GPU zou mij ook dwingen om een platform-upgrade te doen.
Zelfde probleem hiier met GTX1080TI icm I7 4790 :(

Nee, mijn HD7850 is nog snel genoeg.

...Okee, het eigenlijke antwoord is: ik doe effe wachten totdat 20xx uit is, daarna kijk ik wat er met de prijzen van oudere kaarten is gebeurd. Maar om eerlijk te zijn kan niet veel me echt bekoren de laatste tijd, qua prijs.

4Dpixel

Senior Member
User systemen
*Nee want mijn videokaart is nog snel genoeg in verhouding tot de marginale winst in verhouding tot de prijs die je zal krijgen van een 20xx kaart en wacht dus tot er iets snellers of goedkopers op de markt komt van Nvidia of AMD.

Net gekocht, een 1070 voor €250,- . Mooie prijs dacht ik zo.

@hieronder, het ding is van juni 2017 en werkt prima. Stel er is mee gemined.....so be it. Heb nog garantie.

Laatst bewerkt:

Forum m8

Senior Member
User systemen
De 1070's werden pas voor mining gebruikt toen de RX'en op waren, dus die van twee jaar geleden zijn beter te vertrouwen dan die van vorig jaar.
Al wel eerder. Er is een tijd geweest dat het daarmee winstgevend kon, ook al waren de RX480's net iets winstgevender.

Ook studenten met gedeelde energierekening laten die dingen gewoon blazen..

Zal me benieuwen hoe goed deze poll overeen gaat komen met de verkoopcijfers van Nvidia. Ik heb zo'n vermoeden dat toch meer mensen een nieuwe videokaart gaan kopen dan ze hier aangeven.

Forum m8

Senior Member
User systemen
Zal me benieuwen hoe goed deze poll overeen gaat komen met de verkoopcijfers van Nvidia. Ik heb zo'n vermoeden dat toch meer mensen een nieuwe videokaart gaan kopen dan ze hier aangeven.
Dit jaar nog?

De poll kent een tijdslimiet voor het antwoord. Dus dat iemand nu "Nee" zegt wil niet zeggen dat ze in januari alsnog een nieuwe kaart kopen.

Bovenaan