Nieuwe videokaart dit jaar?

Koop je een nieuwe (Nvidia) videokaart?

• Ja, hier heb ik op zitten wachten!

Stemmen: 29 4,7%
  • Ja, als de prijs en snelheid in orde zijn wel.

Stemmen: 131 21,4%
  • Ja, eentje van de huidige generatie, die worden lekker goedkoop.

Stemmen: 47 7,7%
  • Ja, maar niet van Nvidia..

Stemmen: 61 10,0%
  • Nee, mijn videokaart is nog snel genoeg.

Stemmen: 282 46,1%
  • Nee, ik heb geen aparte videokaart nodig.

Stemmen: 17 2,8%
  • Nee, ik heb een laptop.

Stemmen: 19 3,1%
  • Videokaarten interesseren me niet.

Stemmen: 6 1,0%
  • Anders (ik brand los in de reacties).

Stemmen: 20 3,3%

• Total voters
    612
ten eerste heb ik een workstation van dell.
waar geen extra videokaart inzit. anders dan de grafische kaart op het moederbord.
als ik een videokaart erbij zou nemen zodat voor de uitgangen zijn.
maar anders zou ik het lekker laten bij de standaard uitgangen van mijn workstation.
Dat is denk ik ook wel genoeg voor Habbo Hotel ;)

Nvidia doet voorlopig niet meer mee.
Die overgenomen 970 hier is voorlopig de laatste kaart van ze.

Performance, ja leuk, maar intussen zijn ze ongelofelijk destructief waar mogelijk.
Wat een verschrikkelijk bedrijf, van destijds OpenGL naar de cholera helpen tot hun klanten vendor-locken of hun "toekomstige" klanten de spelervaring simpelweg zuur maken, BS error codes genereren met game kaarten bij detectie virtuele omgeving(gelukkig nog te omzeilen)...
Ben benieuwd hoever ze pogen te gaan met ray-tracing.

Laatst bewerkt:

Martin A

Senior Member
User systemen
Net een 1070ti gekocht in mijn Haswell i7-systeem, game op 1080p en misschien op 1440p binnenkort. Ik heb nu af en toe al een framedrop, CPU-bottleneck (bijv: min FPS = 7, max FPS = 132, gem FPS = 112). Gelukkig niet hinderlijk. Een nog snellere GPU zou mij ook dwingen om een platform-upgrade te doen.

Lijkt me nu echt pijnlijk om te horen dat de RTX 2080 nu zal uitkomen
Nou ja voor 800 euro koop je waarschijnlijk geen GTX 2080 en de GTX 2080 is waarschijnlijk maar marginaal sneller. Enige voordeel is dan waarschijnlijk hardwarematige RT waardoor de impact van Ray Tracing minder zwaar word. Maar als ik de geruchten mag geloven word Ray Tracing te zwaar om er een beetje fatsoenlijk mee te kunnen gamen, en dan ook nog eens op 1080p.

Ik shop meer in de ~€250 range qua videokaarten, dus kan nog wel even geduld hebben. Voordat er iets leuks uit komt wat ook echt een stuk sneller is dan m'n huidige R9 290 zijn we een behoorlijke tijd verder.

Ja, als de prijs en snelheid in orde zijn wel.

En als mijn huidige nu 3 jaar oude MSI Gaming 6G 980Ti straks nieuwe games als The Division 2 niet meer goed trekt op 2560x1440. Maar eerst wachten we rustig genoeg reviews en benchmarks af en wachten we hoe de prijzen zich gaan ontwikkelen. Ik heb nog genoeg tijd omdat er nog geen nieuwe games aan zitten te komen dit jaar waar ik in geïnteresseerd ben die me zullen dwingen te upgraden.

Ik laat een nieuwe GPU samenvallen met de 4k monitor upgrade aan het einde van dit jaar. Ik heb nu een GTX1060 6GB en die voldoet op 2560x1080, maar 4k zal een probleem worden. Kortom, een dure maand, die december ;) Of het een 2xxx of 1xxx serie wordt valt te bezien aan het einde van het jaar. Prijs/performance is key

Dabomb

Senior Member
User systemen
Anders: Volgend jaar ga ik kijken wat er van AMD te verkrijgen is dat goed mee wilt komen met de huidige 10xx series. Navi zou wel eens een kanshebber kunnen zijn, aangezien van nvidia verlopig niks meer koop van de midrange en de high-end.
Heb nou een GTX 1080, maar had uiteraard liever een AMD kaart gehad. Mocht er een mooi aanbod komen voor een free sync 2 monitor dan is de kans er ook aanwezig dat dit ook gaat gebeuren.. *wel gewoon een WQHD model, maar dan wellichtg met HDR enz.

Ik ga begin volgend jaar terug overstappen van een notebook naar een desktop. Momenteel een 7 jaar oude Dell N5110 met een radeon HD 6470M (die niet meer werkt aangezien Switchable Graphics en updatebeleid Windows 10 niet samengaan, dus ik val terug op Intel HD3000).
Ik speel geen recente AAA-titels, maar wel oudere games zoals SimCity 5 en Age Of Empires. Ik mik daarom op een 1050Ti icm een i5 8400.

Bovenaan