Nieuwe videokaart dit jaar?

Koop je een nieuwe (Nvidia) videokaart?

• Ja, hier heb ik op zitten wachten!

Stemmen: 29 4,7%
  • Ja, als de prijs en snelheid in orde zijn wel.

Stemmen: 131 21,4%
  • Ja, eentje van de huidige generatie, die worden lekker goedkoop.

Stemmen: 47 7,7%
  • Ja, maar niet van Nvidia..

Stemmen: 61 10,0%
  • Nee, mijn videokaart is nog snel genoeg.

Stemmen: 282 46,1%
  • Nee, ik heb geen aparte videokaart nodig.

Stemmen: 17 2,8%
  • Nee, ik heb een laptop.

Stemmen: 19 3,1%
  • Videokaarten interesseren me niet.

Stemmen: 6 1,0%
  • Anders (ik brand los in de reacties).

Stemmen: 20 3,3%

• Total voters
    612

seb83

Senior Member
User systemen
Hij moet dan wel 8C/16T hebben.
Er zijn geen plannen in die richting. Ryzen CPU's bestaan uit twee CCX'en van 4 cores. Bij de APU's is 1 CCX vervangen door een GPU. 6 of 8 cores + GPU gaat simpelweg niet passen binnen de bestaande architectuur op de AM4 socket.

--- edit ---

Er gaan wel degelijk geruchten dat het 7mm procede 12 of 16 cores mogelijk gaat maken op Zen 2 / Ryzen 3000. Dus wie weet komt je droom wel uit :)

Laatst bewerkt:

JMM

Senior Member
User systemen
Mijn MSI 1080GTX is snel zat....toch op 1080p. :D Nee, ik kan nog makkelijk verder de komende jaren.
Ben wel benieuwd hoe zwaar de nieuwe Metro Exodus gaat worden.

Zal eerder een upgrade worden naar een 8 core cpu, ook al is dat ook niet echt nodig. :)

Ik heb nu een 1080Ti, gekocht voor 820 euro. Nu weet ik niet wat deze nog opbrengt 2de hands maar dan zou ik al moeten gaan voor de rtx2080ti van 1300 euro en dat wordt dan 700 euro bijbetalen oid.. Ja doeiiii

AMD Phenom II -> AMD Ryzen 1700X: overleefbaar
Radeon R9 280 -> AMD next-gen non-flop: gaat pijnlijk worden.
Misschien nog een RX580 scoren en dan weer een paar jaar overbruggen. Een nVidia kaart? Mwa misschien als AMD over 3 jaar nog geen antwoord heeft. Uitleg niet nodig toch?

Ik wacht eerst af wat de prijzen gaan doen op de 2e hands markt, en wat de kaarten van de andere fabrikanten gaan kosten. En ik bekijk zeker de benchmarks!:D
Ik hoop dat HWI een mooi uitgebreid artikel gaan schrijven:)

Bye the way, DVI had ik alleen nog maar bij Palit gezien.
Volgens mij gaan we daar een keer afscheid van nemen.:confused:
Of zouden we dat bij de laag gepositioneerde wat meer zien? Net als bij VGA van een paar generaties terug:)

division

Senior Member
User systemen
Net als bij VGA van een paar generaties terug
Die goede oude tijd van vga :D

ik hou het nog lekker bij mijn gtx 1060 6gb.. Voor 1080P doet deze nog heel goed. Tot nu toe alles speel ik op ultra settings met games die ik speel.. Hopelijk kan ik hier nog 3 jaar mee doen, Tenzij er een goede snelle gpu uitkomt die GOEDKOOP is. "geen nvidia 2000 serie" in ieder geval.. Dat is gewoon belachelijk

Die goede oude tijd van vga :D
Daarom ben ik nog bij de Nvidia GTX 970 gebleven. Die heeft nog een echte eigen DAC en een DVI-I aansluiting waarop ik dan weer mijn CRT op kan aansluiten:cool::p

1 voordeel als je de 2000 serie gaat overslaan: Dan hou je weer meer geld over voor de volgende generatie(s). En kun je een hoger gepositioneerde kaart van die generatie kopen:)

tsi18-02

Senior Member
User systemen
Ik wacht nog minstens een jaar met een nieuwe GPU en aangezien ik volgend jaar sowieso een nieuwe CPU wil hoop ik het eigenlijk uit te zingen tot 2020. Bijkomend voordeel voor mensen die kunnen/willen wachten is ook dat je rustig kan afwachten of Ray tracing aanslaat.

Ja, op 4k en alles voluit kan met mijn 1080 niet altijd de 60fps halen, misschien een 1080ti wel, maar ray trace is ook erg interessant (speel graag battlefield). Gaat dus een 280ti worden zo rond de feestdagen.

Ik kijk de kat gewoon nog een tijd(je) uit de boom. Ik ben tevreden over de prestaties van de GTX 1080 Ti en er zijn amper nog mooie games om te gaan spelen die grafisch veeleisend zijn voor 2560x1440p. Om nu voor alleen voor RT en de paar games die het gaan ondersteunen een nieuwe grafische kaart te kopen vind ik de moeite en het geld niet waard. Zonder RT aan verwacht ik dat de GTX 1080 Ti de nieuwe games volgend jaar nog prima af kan spelen met 60+ fps met de rest van de instellingen op ultra. Ik wacht waarschijnlijk nu een keer langer en op 7nm wanneer RT een beetje ingeburgerd is en de hardware er nog beter mee om kan gaan.

division

Senior Member
User systemen
Is beetje dezelfde zet als wat AMD deed met de r9 290x. True audio, mantle... is ook nooit door gebroken.. verschil alleen is dat ze toen onder de Nvidia prijzen zaten

Bovenaan