Nieuwe videokaart dit jaar?

Koop je een nieuwe (Nvidia) videokaart?

• Ja, hier heb ik op zitten wachten!

Stemmen: 29 4,7%
  • Ja, als de prijs en snelheid in orde zijn wel.

Stemmen: 131 21,4%
  • Ja, eentje van de huidige generatie, die worden lekker goedkoop.

Stemmen: 47 7,7%
  • Ja, maar niet van Nvidia..

Stemmen: 61 10,0%
  • Nee, mijn videokaart is nog snel genoeg.

Stemmen: 282 46,1%
  • Nee, ik heb geen aparte videokaart nodig.

Stemmen: 17 2,8%
  • Nee, ik heb een laptop.

Stemmen: 19 3,1%
  • Videokaarten interesseren me niet.

Stemmen: 6 1,0%
  • Anders (ik brand los in de reacties).

Stemmen: 20 3,3%

• Total voters
    612

David van Dantzig

Hoofdredacteur Hardware Info
User systemen
Naar verluidt kondigt Nvidia zeer binnenkort een nieuwe generatie videokaarten aan. Dat roept bij ons de vraag op: is dit waar jullie op hebben gewacht? Koop je dit jaar een nieuwe kaart, of toch niet?

philpend

Senior Member
User systemen
Mijn gtx 970 begint het nu echt zwaar te krijgen op 2560 x 1080, dus kijk rijkhalzend uit naar de nieuwe generatie. Wat het gaat worden zal afhangen van de prijs/prestatie verhouding. Kijk daarbij vooral uit naar de 2060. Als die tegenvalt of nog heel lang op zich laat wachten wellicht een 1070/1070Ti voor een mooie prijs? En wellicht dat AMD ons nog gaat verassen? Verwacht dat niet, maar je weet het nooit.

bokuohn

Senior Member
User systemen
Ik wacht nog even, huidige videokaart (GTX960 4GB) voldoet nog voor de spellen die ik ermee speel. Ga sowieso niet boven 1080p gamen voorlopig. Pas als er een volgend scherm komt welicht. Voor nu is 27inch een prettig formaat.

Mischien toekomstig iets als een 28inch WQHD scherm. Dan is een nieuwe videokaart zeker nodig.

wim-bart

Senior Member
User systemen
Zolang ik met mijn RX580 nog steeds op 1440p en 144fps/Hz kan gamen..... En bovendien, waarom zou ik een kaart kopen die geen Open Standaard zoals Freesync ondersteund.

Heb geen enkele reden om de komende 5 jaar m'n EVGA 1080Ti FTW3 te upgraden.
Behalve, als helaas er iets kapot gaat, maar dat verwacht ik bij deze kaart niet zo snel.

Helaas door bouwkwaliteitsproblemen bij Asus met de 780Ti en na bij RMA een onstabiel exemplaar terug te krijgen ben ik hierom wel vroegtijdig overgestapt naar de 1080Ti, maar anders had nog fijn de 780Ti gedraaid.

7

78134

Gast
User systemen
Ik hoop eigenlijk dat in een volgende Ryzen APU de grafische chip zo goed is, dat ik er in wqhd medium/high goed mee kan gamen (RotTR en SotTR). Hij moet dan wel 8C/16T hebben. Anders wordt het een losse GPU. Dan wel van AMD, Nvidia komt er hier niet meer in.

Mijn monitor zal ik dan ook moeten vervangen :)

Ik ben een casual gamer en koop mijn kaarten altijd gebruikt van de vorige generatie.
Nu met de mininghype heb ik echter niet zo,n vetrouwen in gebruikte kaarten als 4x0/5x0 en 10x0.
Mijn 980 zal nog ff meemoeten totdat de 2060(ti) komt en ik sinds tijden weer eens een nieuwe kaart ga aanschaffen.

Bovenaan