Nieuwe printer/scanner

govie

Senior Member
User systemen
Ik zoek een nieuwe wifi budget printer scanner. Ik heb besloten om alleen zwart te kunnen printen om de kosten te drukken, vaak voegen die kleuren niet veel toe en eventueel loop ik als het echt moet wel naar een kopiesjop voor kleurenprints als dat incidenteel voorkomt.

1. Nou kwam ik de onderstaande tegen en vraag me af of deze de beste budgetkeuze is?
  2. Ten tweede of er een startercartridge mee wordt geleverd zodat ik komende week iig iets kan printen? (Ja wordt geleverd voor 700 prints.)
  3. Als jullie een betere printer weten die past bij mijn behoeften, dan laat maar weten!

https://nl.hardware.info/product/420494/brother-dcp-l2530dw

Ik ben er al wel uit, hij is besteld.

Laatst bewerkt:

Forum m8

Senior Member
User systemen
Zal van printvolume afhangen. Goedkopere printers zijn meestal duurder per pagina.

Dat ding heeft tevens 802.11b als wifi... althans volgens de HWI specs... dus afbeeldingen printen over wifi zal een leuk tijdje gaan duren.

govie

Senior Member
User systemen
Bedankt voor jullie reacties. Ik sta versteld van de snelheid van het apparaat (zelfs bij afbeeldingen in zwart wit). Enige downside is de standby energiegevreet van 4,7 watt, maar kan hem ook uitzetten natuurlijk. Veel mensen vergeten denk ik dat brother 3 jaar garantie geeft en de retourzendkosten dan voor hun rekening neemt. 107 euro, drie jaar geen gezeik of hoge printkosten, klinkt mij als een prima deal in de oren.

Forum m8

Senior Member
User systemen
Originele toner 35 euro voor 1200 pagina's. Da's 2,92 ct pp

Dat is best netjes ja. Ik heb een bakbeest van 30+ kg. De XL toners daarvoor kosten €154,50 en gaan 11.000 pagina's mee. Ofwel 1,40 ct pp

Overigens print ik veel minder dan destijds, dus ik denk niet dat ik het ding ooit "terugverdiend" heb. Maar 1200x1200 DPI vind ik wel erg fijn.

Enige downside is de standby energiegevreet van 4,7 watt, maar kan hem ook uitzetten natuurlijk.
Geen auto-off / standby?

Enige downside is de standby energiegevreet van 4,7 watt
Dit staat er op de site van Brother.
Code:
Stroomverbruik in werking     455 Watt
Stroomverbruik in stand-by     42 Watt
Stroomverbruik in slaapstand     6.2 Watt
Stroomverbruik in diepe slaapstand     0.9 Watt
Stroomverbruik in stroomuitschakelstand     0.03 Watt
Stroomverbruik in stille werking     260 Watt
Maar als hij 4,7 watt zou verbruiken kost je dat pakweg 10 euro per jaar. Daar zou ik niet van wakker liggen.

govie

Senior Member
User systemen
Daar lig ik ook niet wakker van want hij staat alleen aan als ik wat print. De duurdere types hebben iets minder energievraat in idle, vandaar mijn opmerking.

Bovenaan