Nieuwe nas

Ik ben op zoek naar een nieuwe nas of goede raid box ter vervanging van mijn oude asustor as5002t, het is voornamelijk bedoeld voor foto's en video's op te zetten als back-up als een schijf begeeft heb ik met raid 1 nog altijd een schijf over.

Elke advies is welkom.

Gronaldo

Senior Member
User systemen
Neem een 2 bay Synology zou ik zeggen. Als het alleen voor het parkeren van data is, is ieder model toepasbaar. Heb je speciale wensen, toepassingen of draai je speciale software, dan moet je dat even aangeven, wellicht dat een model met meer power verstandiger is.
Op de site van Synology, vindt je een keuze hulp.

@Daane23
Je vraagt om een RAID box. Blijkbaar kan die Asustor dus niet veel. Ik kan je ook een Synology aanbevelen maar bedenk dat een Synology NAS veel meer is dan alleen maar een domme opslag. Voor foto's gebruik je de Moments applicatie. Die kan hele leuke dingen maar je hebt wel wat rekenkracht nodig.

Koop dus niet het goedkoopste model, daar krijg je spijt van.

Maartenlei

Senior Member
User systemen
voor een nas zijn er velen merken, je kan simpel zelf eentje maken, en zelf alle dingen bedenken, maar over het algemeen is een synology samen met qnap de beste.

joz

Senior Member
User systemen
Die asustor is kwa software niet helemaal mijn ding nee,
het is voornamelijk bedoeld voor foto's en video's op te zetten als back-up als een schijf begeeft heb ik met raid 1 nog altijd een schijf over.
Wat wil je met de software? Als je er enkel data opslaat, dan kom je niet veel in de software en maakt het allemaal niet zoveel uit zou ik denken (bestanden plaats je wel met een windows verkenner oid). En dan is je huidige NAS dan ook nog prima.
Dus wat zijn je eisen? Wat wil je nog meer dan enkel opslag? wat is je budget? Zonder te weten wat je precies zoekt, is het lastig advies geven.
Als het enkel om opslag gaat en de snelheid is niet zo belangrijk, kan je voor het allergoedkoopste gaan of bij je huidige blijven ;)

Ik wou graag iets in de richting dat mijn bestanden vanaf de pc naar nas backup worden en liefste gesynchroniseerd worden

En er moet iets van beveiliging op de nas komen zodat je ook veilig ban buitenaf kan gebruiken

joz

Senior Member
User systemen
Wat willen jullie verder nog weten? Dan zal ik proberen er antwoord op te geven zover ik het weet
Ik snap persoonlijk niet zo goed wat er mis is met je huidige.
De eisen die je opsomt kunnen met de huidige.
De enige reden die ik zie is dat je de interface kennelijk niet mooi vindt, althans zo interpreteer ik het. Dat zou ik een lastige verantwoording vinden om een paar honderd euro voor uit te geven.
Ik kan je verder niet echt adviseren zo. Synology is een prima merk met goede support, kijk daar maar.
Elke synology gaat voldoen met de eisen die je geeft.

Bovenaan