1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

nieuwe monitor AG271QX, komt niet verder dan 75hz

Discussie in 'Monitoren' gestart door alvinsluisje, 11 sep 2017.

1. alvinsluisje

alvinsluisje Senior Member

Sinds:
    29 jun 2012
    hallo

ik heb een nieuwe monitor AG271QX 1440p 144hz, alleen kan ik bij display met de meegeleverde hdmi kabel niet verder komen dan 75 hz en in de games precies hetzelfde, met de meegeleverde dvi kabel kom ik niet verder dan 60hz en word freesync(nu) niet ondersteund wat weer wel geval was bij hdmi.

ik heb de monitor driver geinstalleerd, en videokaart driver is ook uptodate.

waar zou dit aan kunnen liggen?

pc specs
    asrock fatality p67 professional
    Intel core i5 2500k stock scythe mugen rev b2
    corsair 2x4gb ddr3 1600mhz
    amd 290x 4gb
    samsung he103sj
    coolermaster cm 690 ||
    Coolermaster gm series 650W

Laatst bewerkt: 11 sep 2017
  2. alvinsluisje

Sinds:
    29 jun 2012
    probleem opgelost met de displayport kabel lukt het nu wel om 144hz te selecteren!

3. huif

huif Member

Sinds:
    14 dec 2016
    en.....ik ben benieuwd naar je ervaring met deze monitor omdat ik van plan ben om me ook dergelijke monitor aan te schaffen....hoe bevalt de monitor je....kun je wat bevindingen posten ivm gamen 60hz vz 144hz.....zijn de kleuren (af fabriek) al goed gecalibreerd.....

4. Koen Bruggeman

Koen Bruggeman Member

Sinds:
    6 jan 2016
    60hz vergelijken met 144hz voelt aan net als overstappen van 30fps naar 60fps
    veel smoother en rustgevender voor je ogen!

5. alvinsluisje

Sinds:
    29 jun 2012
    ik zet in de menu bij eco op game waardoor de kleuren er beter uitkomen , de kleuren zijn niet goed gecalibreerd, ik weet niet of jij er last van zou hebben , maar de kleur grijs overheerst aardig, dat viel in het begin vies tegen , want mijn oude monitor iiyama prolite e2407hds had dit niet, ,waardoor sommige kleuren er minder goed uitkomen afhankelijk welk spel je speelt en de omgeving,

de 144hz is echt een vooruitgang verschil merk ik vooral als ik bf1 speel en geen 60fps haal blijft het beeld soepel en vloeiend draaien , je merkt er minder van als je fps onder de 60 zit, vergeleken met een 60hz scherm, echt een top scherm voor shooters.

6. Eighty Three

Eighty Three Member

Sinds:
    17 aug 2017
    Zo overdreven is het verschil ook weer niet. Het verschil tussen 30hz en 60hz is groot maar het verschil tussen 60hz en bijvoorbeeld 165hz is een heel stuk kleiner maar wel merkbaar. Het oogt vooral rustiger en misschien iets sneller met shooters als DOOM, COD of battlefield.

7. Koen Bruggeman

Koen Bruggeman Member

Sinds:
    6 jan 2016
    ik zei; het voelt aan als

doe de test door een 140hz monitor op 60hz te zetten en een gewoon windows venster te verslepen
    zet het terug op 140hz en je zal duidelijk verschil zien