Nieuwe gaming stoel?

dagmar

Member
Beste lezers,

Ik heb besloten dat ik waarschijnlijk een gaming stoel ga kopen. Nou vroeg ik mij af wat zijn goede gaming stoelen. Liefst niet boven 200 euro maar mag wel want misschien ga ik toch voor het beste product.
Is er ook een site die goede reviews van gaming stoelen publiceerd?

Een stoel die vrij veel in hoogte verstelbaar is (vooral de hoogte in) zou ik prettig vinden en de armsteunen moeten iig verstelbaar zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties en een prettige dag gewenst,
Gr. Henk (is mn schuilnaam)

Hallo

Kunt u iets specifieker zijn wat u bedoelt met een gamestoel, is dat voor u een stoel waar u de hele dag in zit, of is dit puur voor een paar uurtjes per week gamen. Daarnaast kan het een racestoel zijn met pedalen op de grond staand of een bureaustoel?
Voor 200€ zijn gamestoelen met verstelbare armsteunen moeilijk te vinden, dan zou u op marktplaats o.i.d. kunnen kijken.
Voor zo'n 50 euro meer (zal vast nog wel iets goedkoper kunnen) is de volgende stoel te vinden: http://www.bol.com/nl/p/arozzi-torretta-gamestoel-oranje/9200000033238890/

Verder zou ikzelf niet een stoel op internet bestellen, maar eerst uitproberen in een winkel... met name omdat iedereen een andere bouw heeft, en een andere lengte. Naar wat ik gelezen heb zijn deze stoelen het meest comfortabel tot een lengte van 1meter 80, en is daarna de rugsteun weg. Hierdoor kan de stoel dus niet comfortabel zitten.

Mijn advies zou zijn om eerst in een winkel een stoel uit te proberen, alvorens er 1 te kopen, zo weet u zeker dat u een goede koop doet. En als u langer als 2 uur per dag op deze stoel gaat zitten dan zou ik er zeker meer geld aan spenderen, omdat het dan gewoon meer comfort bied en meer steun.

Met vriendelijke groet,
Anoniem (voor zover dat nog mogelijk is op het internet;) )

@radium69 daar zit ik momenteel ook op, alleen is die lendensteun nog net te laag voor mijn doen (ik ben 1m93). Echter ik gebruik hem max 2a 3 uur per dag wat toch ook wel de max is, anders dan had ik toch echt een andere stoel gehaald, en geen verstelbare armleuning :(

radium69

Senior Member
@radium69 daar zit ik momenteel ook op, alleen is die lendensteun nog net te laag voor mijn doen (ik ben 1m93). Echter ik gebruik hem max 2a 3 uur per dag wat toch ook wel de max is, anders dan had ik toch echt een andere stoel gehaald, en geen verstelbare armleuning :(
Wellicht misschien handig om een keer bij de IKEA te gaan zitten op andere bureaustoelen? De wat duurdere reeks met een goede lendesteun.

Meer ideeën heb ik niet echt meer.
Weet niet hoelang TS is?

Wellicht misschien handig om een keer bij de IKEA te gaan zitten op andere bureaustoelen? De wat duurdere reeks met een goede lendesteun.

Meer ideeën heb ik niet echt meer.
Weet niet hoelang TS is?
Ik heb hem al een tijdje, en dit is was toem ik hem kocht de grootst beschikbare stoel die er stond. Voor het langere zitten gebruik ik oftewel een zadelkruk of een stoel met een lage rugleuning, maar een hogere lendensteun (voor een actieve zithouding zoals ze dat zo mooi noemen bij ons op school). Verder ben ik weinig thuis buiten het studeren om, dus hoef ik er ook niet een gigantisch dure stoel voor die paar uurtjes volstaat deze prima ;)

Ik zou gewoon kijken voor een degelijke bureaustoel. Een 'gaming' stoel is echt onzin.

Zelf had ik ook de Ikea MARKUS en die beviel best goed, zeker als het maar voor een paar uurtjes is.

Echter, i.v.m. RSI en houdingsproblemen heb ik een echt fatsoenlijke bureaustoel gekocht.

Ik heb een bureaustoel van mijn werk over kunnen nemen (zat een klein scheurtje in de stof op de achterkant van de rugleuning, boeiend!) waar ik gerust de hele dag op kan zitten zonder klachten. Dit zijn wel stoelen van 800 euro/s (nieuw, heb ik er uiteraard niet voor betaald), maar die zijn built-to-last en zitten tenminste fatsoenlijk t.o.v. die autosport-stoelen op wieltjes.

Nu hoef je uiteraard geen 800 euro uit te geven aan een stoel, maar koop niet zo'n "gaming" stoel. Echt onzin. Spaar iets langer door en schaf een degelijke bureaustoel aan. Daar doe je (zeker als je er niet 24/7 op zit) de rest van je leven mee.

Flipking94

Senior Member
Een fatsoenlijke gaming stoel lijkt me anders ook een aantal decennia mee te gaan hoor. Moet jij mij toch eens melden wat de meerwaarde is van een 'gewone' bureaustoel? Dat het een 'gaming' label krijgt betekent nog niet dat je hem daarvoor moet gebruiken.

SnX

Senior Member
Een fatsoenlijke gaming stoel lijkt me anders ook een aantal decennia mee te gaan hoor. Moet jij mij toch eens melden wat de meerwaarde is van een 'gewone' bureaustoel? Dat het een 'gaming' label krijgt betekent nog niet dat je hem daarvoor moet gebruiken.
Gamingstoel is gewoon een marketingkreet om 'racestoel-look' bureaustoelen te verkopen aan de jeugd. Dat snap je zelf toch ook wel? Je betaald dus gewoon premium voor de looks terwijl je beter naar de ergonomie van de stoel kunt kijken.

Je kunt eigenlijk ook niets fatsoenlijks verwachten tussen de €150-250. Een goede ergonomische bureaustoel begint meestal vanaf €500 en dat vind iedereen veel geld. Snap ik, van de andere kant hoe lang zit je wel niet op zo'n ding gedurende de dag.

Axeia

Senior Member
Mijn ervaringen van toen ik naar een stoel op zoek was zo'n 2 jaar geleden:
  • Alle €80-120 stoelen van b.v. de Leenbakker gaan niet veel langer mee dan 2 jaar en dan mankeert er wel wat aan het onderstel en/of scheurt de stof of bladert het nep-leer af.
  • Je zult de Ikea Markus veel aangeraden krijgen, dus ik wil best geloven dat het een prima stoel is en zit er een leuke garantieperiode op. Heb hem zelf echter uitgetest en helaas ik vond hem niet fijn.
  • Sommige mensen zullen je een 'echte' kantoorstoel aanraden en dan met name een Herman Miller (€800-2000) of een Ergohuman (€580-800). Op de buitenlandse fora is de Steelcase Leap ook vrij populair (~€400 dacht ik).
  • De 'game' stoelen zijn allen van het type autostoel - dit hoeft niet slecht te zijn. Autostoelen worden immers ontworpen voor een hoog comfort en om erg lang in te zitten. Hier heb je in principe 2 opties m.b.t. kwaliteit. In principe dit:
    1. Hout+plastic (€80-200), de no-brands.
    2. Stalen frame+cold foam (zoals in een echte autostoel/kamerstoel/bankstel). Denk hierbij vooral aan de merken zoals Needforseat, GT Omega Racing en DXRacer.
Ben zelf uiteindelijk voor een GT Omega Racer stoel gegaan, de echte kantoorstoelen kon ik mij financieel niet verantwoorden, voor dat geld heb ik volgens mij meer plezier van een videokaart. Alhoewel ik mij heel goed kan voorstellen dat ik er in de toekomst uiteindelijk toch een keer bij terecht kom.
Ik ben uiteindelijk zelf voor een GT Omega Master XL gegaan, een XL want ik ben 190cm en een hoop stoelen worden gemaakt voor buitenlanders die over het algemeen niet zo enorm lang zijn als wij Nederlands. Mocht jezelf ook zo'n typisch nederlandse lengte hebben hou hier dan zeker rekening mee bij de aanschaf van een stoel. Ben er tot nu toe (ongeveer 2 jaar oud) nog erg tevreden mee en de stoel vertoont nog geen enkel spoor van slijtage (nou ja, het elastiek van het lumbar kussen is opgekruld/oud). Het enige minpunt zijn de armleuningen, die kunnen niet alleen verticaal verstelt worden maar ook horizontaal. De horizontale verstelling vind ik een vrij nutteloze optie en gebeurt me wel eens per ongeluk.

Succes met het vinden van een stoel, ik weet uit ervaring dat het moeilijk is om te kiezen :)

Er zullen vast goede "autostoel" bureaustoelen zijn, maar zoals je aangeeft zijn deze stoelen ook wat duurder. Dat zijn dus als het ware gewoon prima bureaustoelen, maar met een autostoel-look.
Dat komt door alle extra's als degelijke armsteunen, fatsoenlijk cold foam, verstelbare lendesteunen etc.

En dat zijn precies de dingen waar je op moet letten bij een goede bureaustoel. :)
Is de stoel zo in te stellen dat je er comfortabel een werkdag in kan zitten (met de nodige pauzes waarbij je niet op je kont zit tussendoor uiteraard ;) )

Ik spreek uit ervaring dat een goede bureaustoel ontzettend belangrijk is. Ik had thuis een goedkoop dingetje waarbij ik geen goede houding aan kon nemen. Gevolg: klachten in mijn schouder en polsen.
Tegenwoordig heb ik een meer ergonomische bureaustoel en dat scheelt gigantisch in de klachten.

--edit--

Deze stoel heb ik tegenwoordig: Comforto 77

Is tegenwoordig tweedehands al voor 175 euro te krijgen zie ik! En op Marktplaats staan ze nog goedkoper.

Bijvoorbeeld:
http://www.vstkantoormeubilair.nl/kantoormeubilair-gebruikt/comforto-77-ergonomische-bureaustoelen-nieuwe-zwarte-stof.html

OK, het is niet de stoerste racestoel, maar hij zit uitmuntend en ik kan er de hele dag op werken zonder enige klachten.

Laatst bewerkt:
Bovenaan