Nieuwe Game PC

JMM

Senior Member
De 2700x zou je evt kunnen vervangen voor een 3600x/3600. Als je het nieuws mag geloven schijnt AMD zijn ipc op orde te hebben. Als ze op 1080p al competitief zijn met Intel, dan zullen de prestaties op 1440p helemaal in orde zijn.

Gekozen voor ITX.., gewoon omdat het mooi is. Alles lekker RGB!

Evt zou je de koeler kunnen laten vervallen, de boxed cooler van de 2700x is prima en ook nog eens prima qua looks.

Dan zou je evt het geld daar van kunnen investeren in leuke TB en muis..

Verder een prima scherm van Iiyama, aangezien hij er enkel mee gamed.

AantalProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Boxed€ 284,00€ 284,00
1Be quiet! Pure Power 11 CM 500W€ 69,95€ 69,95
1Cooler Master MasterLiquid ML240R RGB€ 95,05€ 95,05
1Corsair Vengeance RGB Pro Black 16GB DDR4-3200 CL16 kit€ 97,99€ 97,99
1Fractal Design Define Nano S Black Window€ 63,90€ 63,90
1Gigabyte B450 I Aorus Pro WiFi€ 120,99€ 120,99
1Gigabyte GeForce RTX 2070 WindForce 8GB€ 534,05€ 534,05
1Iiyama G-Master GB2760QSU-B1€ 349,00€ 349,00
1Intel 660p 1TB€ 106,00€ 106,00
9 productenOpslaan als eigen wensenlijstTotaal€ 1.720,93

Mooie lijst maar persoonlijk zou ik voor een 2600x gaan want dat scheelt weer een slok op de borrel wat de prijs betreft en in gaming staat die ook goed zijn mannetje.
Verder zou ik zelf voor deze kast kiezen: https://nl.hardware.info/product/405773/fractal-design-meshify-c-tempered-glass-edition
Zeer compact voor een ATX kast maar wel met een betere luchtdoorstroming.

Een 1080p/144Hz monitor lijkt mij ook een betere keuze om hogere frame rates te kunnen halen online maar goed een must vind ik het persoonlijk niet nu ook weer niet.

JMM

Senior Member
Ah ja duidelijk, lijkt mij ook een logische insteek qua prijsberekening.
Ik was meer van de gedachte om eerst een 2600x te gebruiken en zo later de overstap naar een 3600x goedkoper te maken.

evers512

Member
Mijn punt was meer dat als het op de (beperkte) interesse punten aan komt een autist doorgaans een kennis spons is en hierdoor heel goed weet wat daadwerkelijk de waarde van wat er gevraagd wordt is en wat er ook echt nodig is.

Ik ben er niet trots op maar heb in mijn jongere jaren op exact die manier een i7 980x met 3x gtx 480 voor elkaar gekregen.

Had ik het nodig? Nee maar ik wist wel dat ik het met dergelijk gedrag voor elkaar kreeg en zo heb ik dat ook vaak genoeg om me heen zien gebeuren.

Spijt komt pas als je je eigen spullen moet betalen en realiseert wat het gevolg voor de ander was

evers512

Member
Spijt is iets waar menig autist geen " last " van heeft.
Niet altijd op het moment zelf of op dezelfde manier inderdaad.
Wil niet zeggen dat ze er niet tussen zitten maar er zijn gradaties natuurlijk.

Autisme betekent echter niet dat je geen empathie kunt hebben of ontwikkelen noch dat je perse een schizoide, narcistische of anderzijds niet neurotypische persoonlijkheid hebt.
Comorbiteiten daargelaten.

wailingwimmy

Senior Member
Niet altijd op het moment zelf of op dezelfde manier inderdaad.
Wil niet zeggen dat ze er niet tussen zitten maar er zijn gradaties natuurlijk.

Autisme betekent echter niet dat je geen empathie kunt hebben of ontwikkelen noch dat je perse een schizoide, narcistische of anderzijds niet neurotypische persoonlijkheid hebt.
Comorbiteiten daargelaten.
Ben zelf bipolair en wissel autisme af met hoge sensitiviteit, afhankelijk van mijn stemming.
Ervaar geen spijt in mijn autistische fases, rationeel weet ik dat het niet goed was wat ik deed maar daar zit geen emotie bij.

Maar ik heb begrepen dat het autistische spectrum heel breed is en ik dus teveel generaliseerde met mijn uitspraak.
My bad.

Nu terug on topic.

Sheepy

Member
Luitjes ontzettend bedankt voor al het advies! Hij heeft inderdaad flink autisme en andere aandoeningen op dat gebied. Communicatie met hem is erg lastig en zoals iemand al zei; hij heeft al echt iets in zn hoofd. Maar hopelijk krijg ik het aan hem 'verkocht' dat jullie hele goede inbreng hebben en dat de 2 opties (van Evers512 en TrueTactix) echt goede opties zijn. Dan zal ik waarschijnlijk inzetten op de goedkoopste en kunnen we altijd op de duurdere variant uitkomen :) Nogmaals heel erg bedankt!

• Like
Waarderingen: JMM

Sheepy

Member
Ik krijg het gevoel uit alle reacties, dat jullie voorkeur uitgaat naar het systeem van Evers, en dan het liefst wachten tot op 7 juli de ryzen 3600 verkrijgbaar is, toch?

xzandr

Senior Member
Zeker een mooi systeem, maar zoals ik al aangaf zou ik voor een 1080P monitor gaan, 1440P gamen word krap.
Of de €60.- meerprijs voor de 3600 veel op gaat leveren voor de game prestaties betwijfel ik, misschien enkele fps.

TrueTactiX

Senior Member
Ik krijg het gevoel uit alle reacties, dat jullie voorkeur uitgaat naar het systeem van Evers, en dan het liefst wachten tot op 7 juli de ryzen 3600 verkrijgbaar is, toch?
Icm een 108op wel, 1440p zal nu inderdaad al krap zijn.

Zeker een mooi systeem, maar zoals ik al aangaf zou ik voor een 1080P monitor gaan, 1440P gamen word krap.
Of de €60.- meerprijs voor de 3600 veel op gaat leveren voor de game prestaties betwijfel ik, misschien enkele fps.
Op 1080p gaat die 3600 zeker zijn meerwaarde wel bewijzen.

TrueTactiX

Senior Member
Ik ga de benchmarks afwachten, als het verschil erg groot is (en ik heb m'n twijfels) doe ik misschien zelf ook wel een upgrade.

Uiteraard is dat het verstandigste. Maar de voortekenen zien er goed uit, Ryzen heeft altijd moeite gehad om op 1080p de concurrentie bij te benen.

Bovenaan