Nieuwe desktop

Manyuken

Senior Member
Ik zie hier veel reacties die het budget als uitgangspunt nemen en dan een zo snel mogelijke PC adviseren. Dat doen verkopers in een winkel ook.

Ik zou een PC kiezen die aan de eisen van de gebruiker voldoet. Als die veel goedkoper blijkt te zijn, is dat mooi meegenomen.
https://www.amazon.de/HP-Pavilion-590-p0633ng-Desktop-Betriebssystem/dp/B07H3B82NY/
Dat meen je toch niet serieus mag ik hopen?...
Slechte kwaliteit onderdelen, niet in balans (langzaam geheugen en waarschijnlijk ook maar 1 geheugenbankje dus geen dualchannel...) Slechte airflow gegarandeerd en daarbij veel plezier met het claimen van garantie.. :(

xzandr

Senior Member
Dat meen je toch niet serieus mag ik hopen?...
Slechte kwaliteit onderdelen, niet in balans (langzaam geheugen en waarschijnlijk ook maar 1 geheugenbankje dus geen dualchannel...) Slechte airflow gegarandeerd en daarbij veel plezier met het claimen van garantie.. :(
En dan het "besturingssysteem" nog....FreeDOS. :D

Edit, oké, wel 2.0

revdpoel1

Member
Je download bij Microsoft een hulpprogramma, waarmee je een installatiemedium op een USB-stick aanmaakt (minimaal 8Gb). Die USB-stick sluit je aan op de PC waarop je Windows wilt installeren. Uiteraard moeten de keuzes (taal, pro, etc.) wel overeenstemmen met de key die je hebt gekocht. Tijdens installeren wordt gevraagd om de key in te voeren.
Zie: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Met keuzes bedoel je de keuzes die ik moet maken tijdens installeren??
Kan ik deze versie op meerdere PC's installeren?

MZw

Senior Member
Inderdaad, bij het aanmaken van het installatiemedium stelt Windows een aantal vragen over welke versie je wilt installeren. Die moeten wel aansluiten bij de key die je hebt gekocht.
Je kunt ook even uitproberen hoe het werkt, want voor het aanmaken van een installatiemedium heb je nog geen key nodig.
De Windows OEM-key kun je op één PC installeren.

revdpoel1

Member
Ok, toch nog even een vraag. Als ik in de Windows store kijk, kost Windows 10 Home 145 euro. Wat is dan het verschil met de licentie-key van 12,95? Is die maar van beperkte levensduur of .....

Deze licentie-key willen we dan gebruiken voor een schone install. Maar ik heb ook nog een PC met Windows 7. Kan ik dan een extra licence kopen en deze PC upgraden van Windows 7 naar 10?

Zijn er trouwens ook van die keys voor MS Office?

Dank
Ron

Manyuken

Senior Member
Ok, toch nog even een vraag. Als ik in de Windows store kijk, kost Windows 10 Home 145 euro. Wat is dan het verschil met de licentie-key van 12,95? Is die maar van beperkte levensduur of .....

Deze licentie-key willen we dan gebruiken voor een schone install. Maar ik heb ook nog een PC met Windows 7. Kan ik dan een extra licence kopen en deze PC upgraden van Windows 7 naar 10?

Zijn er trouwens ook van die keys voor MS Office?

Dank
Ron
Zit geen verschil in alleen dat Microsoft het liever natuurlijk zelf verkoopt ;)
Heb zelf dit soort Keys al meerdere malen gekocht en gebruikt. Werkt altijd perfect en laatst ook office 2019 professional gekocht voor 18 euro geloof ik :)

revdpoel1

Member
Hmm, ik heb geen legale :(. Maar wil op deze PC mey nu WIndows 7 wel gewoon een legale.
Kan ik dan een Windows 10 licentie-key gebruiken voor een schone install?

Paulus61

Senior Member
Dat zijn vooroordelen. Het gaat nu over een instap-PC en daar moet je niet jouw eisen voor een high-end PC op projecteren.Ik heb goede ervaringen met HP en heb gelukkig nog nooit de garantie nodig gehad. Lenovo en Dell maken ook goede PC's.

Voordeel van een goedkopere desktop PC, is dat je het budget aan andere dingen kan uitgeven zoals een betere monitor. Daar kijk je immers altijd naar:
https://www.amazon.de/HP-Pavilion-1HR73AA-Monitor-Displayport/dp/B077Y7T7KH/
(groter, scherper beeld en betere kleuren IPS)

Manyuken

Senior Member
Dat zijn vooroordelen. Het gaat nu over een instap-PC en daar moet je niet jouw eisen voor een high-end PC op projecteren.Ik heb goede ervaringen met HP en heb gelukkig nog nooit de garantie nodig gehad. Lenovo en Dell maken ook goede PC's.

Voordeel van een goedkopere desktop PC, is dat je het budget aan andere dingen kan uitgeven zoals een betere monitor. Daar kijk je immers altijd naar:
https://www.amazon.de/HP-Pavilion-1HR73AA-Monitor-Displayport/dp/B077Y7T7KH/
(groter, scherper beeld en betere kleuren IPS)
Je hebt instap pc's en je hebt gewoon troep wat daaronder verschuilt gaat zoals die pc die jij hebt gelinkt...
Sorry hoor maar deze meuk zou je niemand moeten willen adviseren... goedkoopste van het goedkoopste.... gegarandeerd dat slecht zal presteren en erg warm zal worden daarbinnen waardoor de levensduur niet erg lang zal zijn :(

En waar staat dat ik een high-end pc adviseer (of überhaupt iemand hier?...)?? Mijn advies is gebaseerd op een gebalanceerd systeem waar de TS de komende jaren plezier aan zal gaan hebben qua prestaties en vooral ook levensduur en geluid etc.

Dus kortom ik neem in ieder geval jouw advies zeker niet serieus...

Die monitor is bijna net zo duur als die HP pc goedkoop is... Zegt veel over de te verwachten kwaliteit van die pc :S
Is een beetje hetzelfde als de allergoedkoopste auto kopen en daar de allerduurste banden om heen gooien... Rare keuzes..

Bovenaan