1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Nieuwe Aspire TC-780 Core i5 loopt regelmatig vast/ bevriest

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Focus!, 19 jun 2017 om 00:13.

1. Focus!

Focus!

Sinds:
    maandag
    We hebben een nieuwe Aspire TC-780 Core i5 staan waar enkel Samsung smartviewer op staat om ip camers te bekijken...naast de standaard meegeleverde software op de pc.
    De pc voldoet aan de gestelde eisen van de software.

https://www.computerstore.nl/product/764400/category-122622/acer-aspire-tc-780-core-i5.html

ondanks dat zowel de proces als het geheugen onder de 50% in de taakbeheer blijven staan loopt de pc vast en dient deze opnieuw opgestart te worden door de aan/uit knop ingedrukt te houden. Dit gebeurd 2 a 5 keer op een dag.

Windowsupdate uitgevoerd en diverse drivers upgedate geen effect, Resolutie van de camera's zo laag mogelijk ingesteld heeft ook geen oplossing geboden.

Wie kan me hierbij helpen.

Mvg
    Focus

2. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    Loopt het systeem enkel vast met Smartviewer? Wat voor tijdsfactor praten we over totdat hij vast hangt?
    Is deze tijdsfactor consistent of willekeurig? Hangt hij zich ook op in idle? (rusttoestand, op de desktop).

Tevens wel een stevige prijs voor dat systeem. Bouw je zelf voor 450-500.

3. Focus!

Focus!

Sinds:
    maandag
    De tijdfactor is na een paar uur maar deze is zeer willekeurig.

Het is nog niet voorgevallen dat in rust de pc ook vast is gelopen.

4. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Tijdens het werken met welke software loopt de pc vast?
    zoek dat eerst eens uit.

5. Black Eagle

Black Eagle Senior Member

Sinds:
    6 aug 2006
    Wat zijn de temperaturen van de hardware?
    En wat heb je draaien tijdens de vastlopers qua software?

6. Focus!

Focus!

Sinds:
    maandag
    smartviewer 4.9.2 van Samsung is het enige programma wat op die pc word gedraaid.

waar kun je de temperatuur van de hardware bekijken... kwa gevoel lijkt de kast niet warm te worden.

7. Wormwiel

Wormwiel Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2010
    Ik gebruik Coretemp als ik de temp van de cpu wil weten. (pak bij "more downloads" de standaloneversie, 32- of 64-bit, je moet dus weten of je Windows 32- of 64-bit is)
    De kast zal niet gauw warm worden; het gaat over componenten met een door de fabrikant gespecificeerde maximumtemperatuur. Voor jouw cpu zal dat rond 75°C zijn.
    De temps van mijn vier rekenkernen zijn 28-29-29-30 bij een ruimtetemp van 24,4 ;)

Laatst bewerkt: 19 jun 2017 om 14:37
  8. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Precies, ik vermoed dat hier of de chipset of de VRM,s te heet worden.
    Bij zo,n simpel acer PC gaat het vaak om de meest eenvoudige moederborden, de temperatuur sensor zal waarschijnlijk alleen de CPU temp meten.

9. Focus!

Focus!

Sinds:
    maandag
    thanx daar gaan we even mee an de slag.

10. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Dataccountz vroeg je ook al (ook niet beantwoord door jou)
    "'Loopt het systeem enkel vast met Smartviewer?'"

Ik bedoel,kijk eens wat hij doet met internetbrowsen,en eventueel andere programma's die op de pc staan.
    Ik verwachte eigenlijk dat je dit wel begreep uit mn vraag.
    Waar je de pc voor gebruikt had je direct al in je eerste post gezegd.

11. Wormwiel

Wormwiel Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2010
    Het kan misschien ook met energiebeheer te maken hebben. Dat hij in slaapstand wil?
    Je zou bij energiebeheer de slaapstand op "nooit" moeten zetten, denk ik, voor een beveiligingcomputer.

12. Focus!

Focus!

Sinds:
    maandag
    sorry dan had ik je verkeerd begrepen, bij andere programma's is de pc niet vast gelopen. noch bij het intensief gebruik maken van het browser.

bij het draaien van smartviewer worden er ook geen andere programma's geopend of dat er processen lopen die je niet verwacht.

13. Focus!

Focus!

Sinds:
    maandag
    Deze optie hadden we beide op nooit gezet, zowel slaapstand pc als scherm.

14. Focus!

Focus!

Sinds:
    maandag
    Wellicht een is deze vraag niet relevant maar heeft de grote van het scherm in dit geval een 32inch enig invloed op de pc. Zo ja zou een grafische kaart/ videokaart een optie zijn.

Het programma draait ook op 2 laptop met de zelfde beelden, waarvan een een hp elite book i5 met 2,4 ghz en 4gb geheugen ondanks dat de het geheugen en processor rond de 60% en soms daarboven staan loopt deze niet vast.

Laatst bewerkt: 20 jun 2017 om 01:43
  15. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Nee.
    De resolutie zou theoretisch wel een oorzaak kunnen zijn,ik neem aan dat je al een andere hebt geprobeerd..?
    Uit je antwoord lijkt het dus zeer waarschijnlijk aan smartviewer te liggen.
    Heb je trouwens dezelfde camera's op de Aspire als op de pc's die niet vastlopen,en zo nee,is het mogelijk die camera's eens aan te sluiten om te zien of die ook vastlopen?
    Heb je al in Windows event logs gekeken als de pc is vastgelopen?