1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Nieuwe (4k) tv aanschaffen

Discussie in 'Televisies en projectoren' gestart door Terminator, 12 okt 2017 om 06:39.

1. Terminator

Terminator Senior Member

Sinds:
    23 nov 1999
    Hallo iedereen,

Wij vonden dat het tijd werd om ons 8 jaar oude plasma tv te vervangen (50inch)
    Het model heeft nog zeer brede randen rondom en staat beslist niet mooi op het recent aangeschafte tv meubel.

Mijn oog was gevallen op de https://nl.hardware.info/product/397608/samsung-ue55mu7070

Is dit een goeie tv ?
    of zijn er in deze prijs categorie duidelijk betere tv s ?
    55inch is minimum en helaas ook de max.

bedankt voor de reacties
    groetjes
    Guido

2. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Ik persoonlijk denk dat je voor die prijs een goed beeld kan verwachten bij Samsung,hoewel ik dit model niet ken.
    Wil je een uitstekend of perfect beeld,dan zal je dieper in de buidel moeten tasten.
    Kleuren zoals je die gewend was (plasma),ga je denk ik wel missen,maar ook dat is giswerk.

3. Terminator

Terminator Senior Member

Sinds:
    23 nov 1999
    En met dieper in de buidel tasten gaan we naar Oled of Samsung qled ?
    ik vond dit een mooi prijsje, maar 100 euro meer maakt me ook niets uit.
    Ikzelf kijk ongeveer 3uren per week tv dus ja waar stop je dan.
    De vrouw kijkt wel dagelijks.
    Is de beeld kwaliteit ook dubbel zo goed met Oled ? De prijs is wel dubbel zo hoog.

Laatst bewerkt: 12 okt 2017 om 12:30
  4. Wormwiel

Wormwiel Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2010
    Goh wat een reden om een nieuwe tv aan te schaffen.
    Je wil dus een mooie tv met slechter beeld.
    Tja moeilijke keuze lijkt me.

5. Detmer Bisschops

Detmer Bisschops Senior Member

Sinds:
    10 mei 2004
    Zie hier voor de review. Je zult wellicht denken maar dat is de "MU8000" maar dat komt doordat Samsung de tv's in elke regio in de wereld weer een andere naam heeft gegeven, dit kun je zelf ook teruglezen onder het kopje "Differences between Sizes and Variants".

De TV is een goede vervanger voor je Plasma TV, waarvan je de goede zwartwaarden gewend bent.
    Alleen de kijkhoeken zijn 'matig', dit is inherent aan het VA paneel. Moet wel gezegd worden dat de meeste high-end LCD TV's tegenwoordig een VA-paneel gebruiken. Wil je ultiem contrast en perfecte kijkhoeken dan ben je sowieso toegewezen tot een OLED TV.

6. Terminator

Terminator Senior Member

Sinds:
    23 nov 1999
    Ik ga er voor het gemak vanuit dat een nieuwe ultra hd tv mooier beeld heeft dan een oude full hd.
    maar jij zal het beter weten

@ Detmer
    Bedankt voor de review ik kon nergens 1 vinden.
    De tv komt er toch een beetje matig uit.
    De Sony X900E is beter zeggen ze.
    ik zal deze eens bekijken.
    Ik kan dit type niet echt vinden, zou dat deze zijn ?
    https://nl.hardware.info/product/389359/sony-bravia-kd-55xe9005

Laatst bewerkt: 12 okt 2017 om 14:30
  7. Wormwiel

Wormwiel Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2010
    Dat noemde je niet als reden om de oude tv weg te doen.
    Natuurlijk is 4k kwa resolutie fijner kijken.

8. Detmer Bisschops

Detmer Bisschops Senior Member

Sinds:
    10 mei 2004
    Laatst bewerkt: 14 okt 2017 om 00:21
  9. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    Je komt van plasma... om teleurstelling te vermijden is er mijn inziens maar 1 optie : OLED. Het kost geld (veel geld) maar het is ook wat.

10. Terminator

Terminator Senior Member

Sinds:
    23 nov 1999
    @Wormwiel
    Dit was de oude situatie
    https://content.hwigroup.net/collection-images/usersystem/1920x1080/87853.jpg

Nu hebben we de schouw weg gehaald en is er ruimte gekomen voor een groter tv meubel.
    Die staat er nu maar hier staat de oude tv weer op.
    Beide vinden we het model van de tv niet mooi, dus ik heb goedkeuring gekregen een andere uit te zoeken. 4k spreekt mij aan omdat ik dit met mijn pc ook gebruik en duidelijk beter is dan Full hd.55inch is nu 1cm groter dan de oude 50inch dus dit was oke. Het moest niet groter worden.
    Ik ging gewoon voor het gemak uit dat een nieuwe tv beter is dan dat oude ding. het is zeker niet de bedoeling om er op achteruit te gaan

11. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Nou qua energieverbruik ga je er een factor 4 of zo op vooruit,dus das al winst.

12. Terminator

Terminator Senior Member

Sinds:
    23 nov 1999
    180 watt neemt de plasma in gebruik lees ik net.
    Dat mag/kan idd wel wat minder

13. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    Dat heb je lang gedaan 8 jaar met een televisie. Ik heb geprobeerd om eens rond te kijken voor jouw en ben tot de volgende televisies uitgekomen wat misschien wel heel leuk is o.a. 4K UHD. Ik wist niet precies wat jou budget eisen zijn maar goed.

LG 55UJ651V
    https://nl.hardware.info/product/406049/lg-55uj651v/specificaties

LG 55UH850V
    https://nl.hardware.info/product/406049/lg-55uj651v/specificaties

Nu ik het lees ben ik met andere gebruikers eens dat een goede opvolger van jouw Plasma televisie een OLED televisie is dat zelfs veel beter is in beeldkwaliteit dan dat je had. Je betaald wel iets meer maar krijgt wel veel kijkplezier en voor de komende jaren. Je zou nog een optie kunnen doen om jouw Plasma door te verkopen zelfs ik kreeg nog op mijn LG 42 inch Full-HD televisie nog na 6 jaar €200,- ervoor maar was ook een LED met goede High-End paneel erin.

De goedkoopste OLED van LG met 4K ondersteuning met zelfs HDR is een model uit 2016 nergens voor te schamen, dit is de: LG OLED55B6V

Deze kost € 1.745,00 via de prijsvergelijker hardware.info

https://nl.hardware.info/product/357042/lg-oled55b6v

Heel veel succes ermee!

14. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    180 watt voor 50 inch plasma is weinig,denk dat dit nog een te rooskleurige waarde van de fabrikant is (lage helderheid,gemeten in de energiezuinige mode).
    Denk eerder aan 300-350w op normale settings

15. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Das een gevalletje "'bijna hetzelfde maar dan anders"
    Ts had het over 1100 max
    Alles daarboven betekent slapen op de bank. (wel met de nieuwe tv dichtbij:))

16. Terminator

Terminator Senior Member

Sinds:
    23 nov 1999
    Dan slaap ik liever op de zitzak die naast mijn pc staat.

Ik denk dat ik een Oled nu gewoon nog te duur vind. Anders over 2 jaar de led tv verkopen en dan voor een oled gaan ?

@Van der berg
    mijn ouders zagen de plasma wel zitten.
    dus die schenk ik hun wel.
    zijn jou LG opties beter dan de samsung ?

Laatst bewerkt: 12 okt 2017 om 17:10
  17. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    Je maakt dan verlies als je nu bijvoorbeeld een LED TV koop en die dan over 2 jaar weer zou inruilen voor een OLED en de prijzen van OLED gaan niet heel snel naar beneden omdat de panelen nog steeds lastig te maken is. Je hebt eventueel nog een optie om Full-HD OLED te kiezen:

https://www.bcc.nl/beeld-en-geluid/...MIjdHM1q7r1gIVhhbTCh21kgLMEAYYByABEgJIc_D_BwE

Ik gebruik deze OLED televisie sinds juni 2016 en dagelijks ik heb er nog steeds heel veel plezier aan, al is het maar Full-HD en model 2015 maar de beeldkwaliteit is gewoon de beste. Als je iets meer kan uitgeven €100,- heb je een nieuwe versie van de LG 55EG910V en deze is ook meteen een plat scherm (al is de 55EG910V niet erg gebogen) en heeft een iets beter WebOS3.0 van LG maar is wel weer gewoon Full-HD:

https://www.foka.nl/product/1222111...MIjdHM1q7r1gIVhhbTCh21kgLMEAYYAyABEgLg-fD_BwE

Succes met jouw keuze televisie

18. Wormwiel

Wormwiel Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2010
    Ik was twee maanden geleden bij Mediamarkt om te kijken naar 43" tv's. Mij vielen de kijkhoeken van de LCD-tv's tegen. Ik heb ook naar de vermogens van de tv's gekeken.
    De Sony's die er stonden hadden betere kijkhoeken. De typeplaatjes die op de Sony's stonden vermeldden ook hogere vermogens. De andere tv's zaten rond 70-80 watt en de Sony's rond 130.
    Maar dat vind ik logisch. Als je alleen licht recht vooruit hoeft te zenden kost dat minder vermogen. Wil je ook licht naar de zijkanten zenden kost dat meer vermogen.
    Dus ik denk dat een goede tv met een goede kijkhoek een hoger vermogen heeft.
    Als je de Samsung weg doet begrijp ik dat. Maar ik denk dat een "goede" tv met "goede" kijkhoek zijn stroom nodig heeft. Met 100 watt krijg je geen ordentelijke kijkhoek.
    Succes met je keuze, ik wacht tot de OLED's goedkoper zijn, hier staat nog steeds een beeldbuistv :)
    Sowieso 4k, al het andere noem ik achteruitgang ;)
    En dan moet je nog rekening houden met HDR, high dynamic range. Sommige tv's hebben het, andere half en sommige niet. De standaarden van HDR staan nog niet vast. Ik word er behoorlijk tureluurs van.

Laatst bewerkt: 13 okt 2017 om 02:12
  19. Terminator

Terminator Senior Member

Sinds:
    23 nov 1999
    Iedereen bedankt voor de feedback !
    We zijn nu vakantie aan het vieren in Thailand en ik dacht mooi een nieuwe tv te laten bezorgen volgende week bij thuiskomst.
    Maar misschien is het beter eerst nog maar eens een uurtje tv s te gaan kijken bij de Mediamarkt

20. Martin A

Martin A Senior Member

Sinds:
    22 nov 2013
    UE55KS7000, verreweg de beste TV in deze prijscategorie. Goed zoeken en je kunt 'm voor 1100 euro wel vinden. En eerlijk gezegd is hij die extra 99 euro (laagste prijs op moment van schrijven) meer dan waard. Enige TV in dit prijssegment met een Ultra HD Premium certificering, wat zoveel betekent als "Full-HDR". Het is een norm die garandeert dat het paneel aan bepaalde minimumeisen voldoet, dit in tegenstelling tot alle andere televisies in dit prijssegment die met HDR adverteren.

Out of the box behoorlijk nauwkeurige kleur- en grijsweergave etc etc. Kijkhoeken zijn stukken beter dankzij Quantum Dot (maar blijft minder dan bij andere type schermen). Zwartwaarden zijn zeer goed voor LCD-VA (geen plasma of OLED, toegegeven). Er zijn behoorlijk wat websites met gedetailleerde info om 'm nauwkeurig af te stellen. Ik ben meestal voorzichtig met TV's aanraden, maar hier kun je niet omheen.

Ik heb weinig tot geen last van verkleuring bij het zitten op andere plekken. Veel beter dan mijn vorige 40" Samsung van 3 jaar oud.

Hier nog een uitgebreide test:
    http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue49ks7000-201610234374.htm (zelfde paneel, uiteraard)

De eerder genoemde Sony is ook zeker geen verkeerde TV:
    http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd65xe9005-201708244494.htm
    Deze heeft FALD, wat voor betere zwartwaarden zorgt. Is een pluspunt tov de KS7000, maar ik zie ook wel een prijsverschil van 300 euro. Dit minieme verschil zou ik denk ik geen 300 euro waard vinden. De overstap naar LCD zal toch wel wennen zijn, en dan wen je net zo makkelijk aan de Samsung imo.

En anders OLED, maar dan praat je over een heel ander prijskaartje. De goedkopere OLED's, die niet perse heel goed zijn, zijn ook al richting de 1600-1700 euro. Voor iets met een UHD Premium certificering betaal je meer.

Laatst bewerkt: 13 okt 2017 om 21:10