1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Nieuw monitor geeft problemen

Discussie in 'Monitoren' gestart door dnlffn, 14 mei 2019.

1. dnlffn

dnlffn Senior Member

Sinds:
    9 mrt 2011
    Sinds ik mijn nieuwe pc gebruik ondervind ik verschillende problemen, waarvan ik al meerdere topic voor heb aangemaakt. De meesten zijn al opgelost!
    Nu ondervind ik sinds kort dat er een verstoring voordoet in de displayportkabel.
    Ik heb sinds enkele dagen de PG348q van Asus en deze verbonden met een displayport kabel op mijn xi hero.
    om de afstand te overbruggen heb ik een kabel besteld van 3meter.
    deze had ik besteld via https://www.allekabels.nl/displayport-kabel/4473/2265956/displayport-kabel.html

Ik wist niet of ik nou 1 moest hebben waarbij de 20pin aangesloten was of dat dit juist niet moest ivm verstoringen.

Als ik de connector van de kabel die in mijn mobo zit beweeg dan zegt de monitor al dat er geen signaal is.
    Het is zeg maar nu als het goed is, niet meer aankomen anders komt de verstoring weer.

Als ik eenmaal beeld heb is er dan ook niks aan de hand en kan ik gewoon mijn ding doen.

2. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    En wat gebeurt er als je een goede kabel gebruikt en die in je videokaart stopt ipv van in je mobo? :p

3. dnlffn

dnlffn Senior Member

Sinds:
    9 mrt 2011
    Nou omdat ik nog geen GPU heb ik wacht namelijk nog op 2080ti van Asus, anders had ik hem wel daar op aangesloten.

4. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Heb je er op gelet dat de connector ver genoeg door geduwd is en ingeklikt is want er zit een vergrendeling aan die connectoren. Maar wat misschien het geval is is dat de connector net wat dik is en misschien tegen de rand van de kast aan komt en daardoor niet helemaal goed ingeklikt zit.

5. dnlffn

dnlffn Senior Member

Sinds:
    9 mrt 2011
    Dit wist ik, en heb de connectoren er vergenoeg in zitten, ik kan ze namelijk er niet zo uittrekken, zonder de vergrendeling in te drukken.

6. dnlffn

dnlffn Senior Member

Sinds:
    9 mrt 2011
    Ook is het zo dat ik bij verschillende opstarten het scherm wel aan zie gaan er staat dan gewoon het logo van rog en asus bij, bij verdere opstart geeft de monitor aan dat er geen signaal is en start wel verder door, bij het windows scherm krijg ik pas weer beeld.
    Het ingangsscherm waarom je om een toets moet drukken om in de bios te kunnen wordt niet weergeven.

7. dnlffn

dnlffn Senior Member

Sinds:
    9 mrt 2011
    Ook dit probleem lijkt getekkeld te zijn, het probleem zit in de nieuwe displayportkabel. De kabel die bij de monitor geleverd is zit beter vast dan die gene die ik besteld.

Laatst bewerkt: 15 mei 2019
  8. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Tja joh,met weinig artikelen kun je als fabrikant zoveel ongestraft rommelen als met kabels.
    En de consument heeft niets in de gaten (totdat het niet helemaal werkt zoals zou moeten)...
    Niet dat ik zeg dat dit met de door jou aangeschafte kabel het geval is.
    Gewoon terugsturen,en vermelden "wanproduct". (voorop gesteld dat het niet aan jouw porten ligt lol)

9. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Gevoelsmatig denk ik eerder dat het een combinatie van kwaliteit en lengte is.