1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Niet verzegelde producten webwinkels

Discussie in 'Behuizingen en voedingen' gestart door jur69, 17 mei 2019.

1. jur69

jur69 Member

Sinds:
    4 feb 2017
    Hallo,
    Bij twee van mijn drie laatste bestellingen heb ik mijn bestelling ontvangen in een niet verzegelde doos.
    Ik ben hier nog steeds ontstemd over, en heb een beetje het gevoel dat ik hier een 'tweede kans' product opgestuurd heb gekregen.
    De doos van mijn voeding bijvoorbeeld was overduidelijk al eerder opengemaakt en er zat een lichte beschadiging aan de buitenkant van de voeding.
    Zelf heb ik er een enorme hekel aan om het hele proces te doorlopen betreffende het retourneren,
    en ik heb het gevoel dat leveranciers hier misbruik van maken.
    Ik bestel bij deze webshops dan ook nooit meer iets.
    Wat doen jullie in het geval dat een product niet verzegeld geleverd wordt?

2. Panzio

Panzio Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2017
    Tja. Dat is gewoon een uitvloeisel van het recht van retour. Dat je soms iets koopt wat al een keer naar iemand gezonden is en binnen de zichttermijn is geretourneerd. Het is niet een tekortkoming in het geleverde product. Wel wil je het bij componenten gewoon liever niet natuurlijk.

Vergelijk het met kleding. Mensen in de winkel hebben het in hun handen, passen het, wordt paar keer terug gehangen en dan kom jij, de koper, langs. Je betaalt gewoon de nieuwprijs hoor :).

Dat er een lichte beschadiging zit maakt de kwestie wel anders. Dat maakt het inderdaad een product met een manco dat men had moeten melden en daar een zachter prijsje voor vragen oid.

Bij mij zelf zou het afhangen van het product. Een voeding die duidelijk al eens in een PC is gestoken zou ik ook niet willen. Waarom zou je zo'n ding willen retourneren ook? Omdat hij niet mooi is?!?!

Gaat het om bijvoorbeeld een behuizing waar duidelijk enkel de verpakking eens is geopend maar voor de rest het gewoon een nieuw artikel is. Dan zal ik er niet erg om malen.

3. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Wat een onzin verhaal zeg.

Aan TS:
    Je hebt een tweedekansje gekregen,dat is niet de bedoeling als je iets nieuw koopt.
    Het is soms denk ik een gokje van de winkelier,meeste kopers hebben het in de gaten,anderen niet,in dit geval heeft de winkelier verloren (voorop gesteld dat je een review plaatst op zn site,en het verhaal verteld,en geloof mij,daar zijn ze helemaal niet blij mee).
    De volgende keer zal men het kunstje niet zo snel flikken.
    Kan ook (heel naief van mij nu) een fout zijn.
    Al met al,hoef je het niet te pikken.

4. joz

joz Senior Member

Sinds:
    24 apr 2006
    Zo kan ik het ook; wat een loos statement zeg zonder onderbouwing.

Kennelijk mis ik gezond verstand want wie vraagt er nou om onderbouwing voor random uitlatingen.

Laatst bewerkt: 17 mei 2019
  5. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Verhaal behoeft geen verdere uitleg hoor,iedereen met een beetje gezond verstand begrijpt het allemaal prima.

6. jur69

jur69 Member

Sinds:
    4 feb 2017
    Met kleding snap ik het nog wel.
    Maar ik wil zometeen een nieuwe monitor van rond de 600 euro kopen.
    Als ze dan óók aan komen zetten met een onverzegelde doos dan hebben ze een groot probleem.
    Ik vind eerlijk gezegd dat je het niet kunt maken met elektronica producten.
    De twee dingen die ik gekocht had hadden overigens geen defecten, en ik snap dat retour zendingen ze geld kost.
    Maar toch vind ik het respectloos naar de klant toe om hem een product op te sturen dat al een keer verzonden is.
    Wat dat betreft hebben Bol en Coolblue dat beter geregeld.

7. Panzio

Panzio Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2017
    Heb jij mijn nuance überhaupt wel gelezen en mijn voorbeelden erna? Mijn verhaal begint in algemeenheid en daarna toegespitst op TS.

Kun je wel zeggen onzin maar ook heel veel producten die je in de winkel koopt, ook electronica, kan al eens uitgepakt en bekeken zijn etc. Heb wel eens bij een camera winkel gestaan waar ze de dure professionele camera's even uit de doos haalden en aan klant lieten zien/testen enz.

Dus ja als jij zegt onzin dan hoor ik graag waarom. Ook de Bol's en Coolblue's maken echt niet van iedere retour een tweedekans product hoor. Als het als nieuw terugkomt gaat het ook als nieuw de deur uit.

Persoonlijk zou ik met een monitor iets minder moeite hebben dan een component. Dit omdat componenten gevoelig zijn voor aanraking ivm statische lading en wie weet is het ondeskundig in een PC geplaatst oid voordat het werd geretourneerd. Daar zou ik eerder ongemakkelijk van worden en liever niet willen hebben.

8. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Elk product dat verzegeld de fabriek verlaat wil ik ook verzegeld thuis ontvangen, die zegel zit er niet voor niks.
    Indien ik toch iets met verbroken zegel binnen krijg neem ik contact op met de webwinkel en vraag ik , afhankelijk van de staat van het artikel, om een korting.
    Krijg ik die niet dan gaat het artikel retour en bestel ik het ergens anders.

We hoeven geen medelijden met die shops te hebben , dat ze retouren krijgen is part of the e-commerce game.

jur69 en Sw333t vinden dit nuttig.
  9. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    "
    Elk product dat verzegeld de fabriek verlaat wil ik ook verzegeld thuis ontvangen, die zegel zit er niet voor niks.
    Indien ik toch iets met verbroken zegel binnen krijg neem ik contact op met de webwinkel en vraag ik , afhankelijk van de staat van het artikel, om een korting.
    Krijg ik die niet dan gaat het artikel retour en bestel ik het ergens anders.

We hoeven geen medelijden met die shops te hebben , dat ze retouren krijgen is part of the e-commerce game.
    "

Exact!

10. Panzio

Panzio Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2017
    Een ‘verzegeling’ is ook vaak niet meer dan een plakker zodat de doos niet zomaar openschiet.

Dat velen zullen zeggen ik hoef niets wat al eens geopend is is prima hoor en ik zou hetzelfde bij componenten hebben. Je bepaalt uiteindelijk gewoon zelf wat je koopt en accepteert.

Staat los van de discussie of het wel of niet onacceptabel is in algemeenheid dat een webwinkel een nieuw product verkoopt dat al eens eerder geretourneerd en dus geopend is.

11. jur69

jur69 Member

Sinds:
    4 feb 2017
    Werk je bij een webwinkel Panzio?
    Ik vind het in ieder geval niet normaal als ik een pakketje ontvang wat al eerder door iemand anders is uitgepakt.
    Na mijn klacht via E-mail kreeg ik te horen: 'oh, ze zullen 'm wel getest hebben' (geloof je het zelf?)
    Ik heb dit topic niet aangemaakt om vendors te bashen, daarom heb ik expres geen namen genoemd.
    Maar ik hoop wel dat websites dit lezen en beseffen dat ze hiermee klanten verliezen.

Laatst bewerkt: 17 mei 2019
  12. jur69

jur69 Member

Sinds:
    4 feb 2017
    Omdat de webshop geen goede afspraken heeft met de fabrikant qua retour verzendingen is nog geen reden dat wij daar de nadelen van moeten ondervinden.

13. JB56

JB56 Senior Member

Sinds:
    23 jan 2016
    Mee eens. Je mag, als nergens wordt vermeld dat je retouren, tweede kans of wat dan ook koopt, verwachten dat de spullen nieuw en onaangetast zijn. Dat verhaal over "testen" is onzin en op zijn minst klantbedrog.
    Er zijn webwinkels waar ik in dat opzicht ook mijn vraagtekens bij heb. Overigens heb ik dat ook wel eens gehad bij sommige gewone winkels.

Overigens: misschien had je commentaar op Panzio beter achterwege kunnen blijven. Hij heeft een mening en die mag hij ventileren, ook al ben je het niet met hem eens.

14. jur69

jur69 Member

Sinds:
    4 feb 2017
    Kan je me misschien even quoten op het moment dat ik commentaar op Panzio heb gegeven?
    Het was een serieuze vraag eigenlijk.

15. Panzio

Panzio Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2017
    Nope. Het is gewoon mijn kijk op het verhaal en ik ben blijkbaar de enige die er zo over denkt.

16. JB56

JB56 Senior Member

Sinds:
    23 jan 2016
    Ik vermoed inderdaad dat je een van de weinigen bent die er zo over denkt.
    Een consument die de nieuwprijs betaalt heeft er gewoon recht op dat hij nieuw spul geleverd krijgt. Als je accepteert dat webwinkels geopende dozen etc. sturen, dan weet je bijna zeker dat sommige winkels hun klanten opzadelen met refurbished spul,demospul enz.

17. wim-bart

wim-bart Senior Member

Sinds:
    22 sep 2016
    Alles wat open is geweest gaat direct retour. Ik ga niet eens meer de discussie aan met de winkel. Vroeger was ik wat coulanter, maar na een paar keer issues gehad te hebben van componenten die binnen een half jaar kapot waren waarvan de doos open is geweest hoef ik dat spul niet meer. Gebruik zelf bij bouwen ESD maatregelen zoals polsband en ESD mat. Raak niks aan zonder die twee maatregelen. Open geweest is dus ook vaak in handen geweest zonder deze maatregelen.

18. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Precies,wij betalen toch ook niet een deel met monopolygeld ;)

19. MaRaKa

MaRaKa Member

Sinds:
    15 aug 2016
    Heb dit probleem ook een aantal keer gehad bij bol. Direct retour en nu geen componenten meer via bol.