1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Netwerkcode herinvoeren bij gsm

Discussie in 'Overige computer discussies' gestart door Berend Jansen, 20 jun 2005.

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.
  1. Berend Jansen

Berend Jansen Senior Member

Sinds:
    13 feb 2004
    Onze oude KPN Swing 200 heeft kuren. Ooit officieel simlockvrij gemaakt t.b.v. Tele2-gebruik, deed het ding het prima. Totdat het toestel in Amerika ingeschakeld is geweest, het niet deed (want alleen dualband-ondersteuning) en weer uitgeschakeld.
    Sindsdien wordt er, na het invoeren van de pincode, om een netwerkcode gevraagd. Die voer ik in, na verstrekking door Tele2, maar dan wordt er gemeld dat de code onjuist is. De simkaart werkt wel in een ander toestel, het ligt dus aan de Swing.
    Het lijkt wel of de simlock weer geheractiveerd is.
    Iemand advies c.q. oplossing?

2. Reinier van der Ende

Reinier van der Ende Senior Member

Sinds:
    23 apr 2001
    Mocht dit het probleem zijn, dan denk ik dat je je KPN netwerkcode nodig bent. Het is immers oorspronkelijk een KPN toestel.

3. Berend Jansen

Sinds:
    13 feb 2004
    Op één of andere manier is de simlock weer actief gemaakt. Die Amerikanen staan ook nergens voor...
    De oude unlock-code heb ik niet niet, dus dat wordt dus weer een unlock aanvragen bij KPN.

4. Berend Jansen

Sinds:
    13 feb 2004
    De KPN kent het begrip klantvriendelijkheid nu ook. Ten eerste werd ik vriendelijk én deskundig geholpen in de Primafoonwinkel. Ten tweede is het verzoek om de unlock-code (dat ik gisteravond per e-mail had verstuurd) vanmorgen al gehonoreerd.
    De koelkast werkt dus weer als vanouds.

5. b2

b2

Sinds:
    19 nov 2005
    Ik heb een siemens MC60 te leen gekregen van een vriend. Oorspronkelijke provider was KPN HI, nu wil ik mijn Vodafone simkaart erin zetten en wordt er gevraagt om een netwerkcode..Welke netwerkcode moet ik invoeren, die van KPN of Vodafone? En waar kan ik die netwerkcodes vinden en hoe voer ik ze in?

6. Richard Schouw

Richard Schouw HWI Redactie

Sinds:
    14 jan 2001
    Toe maar, een topic kaap en kick in enen.

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.