[Netwerk] Thuisserver samenstelling

jvoorhout

Member
Hoi,

Omdat ik volgende maand glasvezel krijg en de beschikking heb over 100mbit wil ik graag een thuisserver maken. Server wordt verbonden via de dlink 655 aan een netwerk van 3 andere pc's en 2 laptops.

Eisen thuisserver (redelijk in volgorde van belangrijkheid)
- stroomverbruik op jaarbasis 24/7 (rond 60 euro )
- aanschafprijs < 300 euro
- remote acces
- ftp server (Geen open ftp server, ik maak accounts aan (o.a. gezinsleden) waardoor de server niet constant full load is)
- print server
- site
- dedicated game server
- mailserver

1e gedachte:
Bon Chic Mini Tower KGA677IBK-A 80W (zwart)

nelesss

Senior Member
1e gedachte moet geen probleem zijn opzich, alleen een dingetje:p Een gameserver: bijv. cod4 draait er prima op alleen als je gaat parren/unrarren dan heb je een probleem....... Waarom? de cpu die wordt volbelast en dan zal een dedicated server problemen krijgen. Omdat die gaat laggen. Dus als je geen problemen wilt hebben ivm processor niet snel genoeg ga voor keuze 2. 1 vraagie nog:p Volgens mij had ik gelezen dat de 2e keuze een amd processor was.? Die zijn niet echt heel erg geschikt voor een server maar dat is mijn mening

Compugeek

Member
ik gebruik een amd processor zelf in mijn server. Niets mis mee... en heel zuinig.

Kan je niet die dedicated-server enkel aan 1 core toewijzen? Dan kun je met die andere core andere zaken doen... Weet niet of het mogelijk is hoor, moet je maar eens testen he en zien dat je geen lag krijgt in je games.

Bovenaan