Netgear R7000 upgrade naar R8500?

KnightIndustries2000

Senior Member
Krijg steeds klachten over bagger internet op zolder (go figure, ik heb nergens last van met mijn laptops of m'n telefoon) en dus zat ik te denken om up te graden naar bovenstaande router.

Setup:
  • Glasvezel dus aan snelheid geen gebrek
  • Fritzlbox van provider
  • Netgear R7000
  • een computer direct aangesloten op de R7000 op LAN
  • netwerkkabel naar boven naar mijn kamer, waar een Gbit switch ligt..
  • ..waar weer twee laptops en mijn desktop op aangesloten staan
  • drie 11ac telefoons+een EiPet, en ik met mijn stokoude Nokia 11g baksteen
  • en ook bijna dagelijks 11n of 11g laptops op het netwerk, de 300n apparaten hebben Intel 5300 of 6300 netwerkkaarten en die halen met gemak 450mb/s volgens Windows
  • En nog een netwerkkabel naar boven die ongebruikt is momenteel
Eisen:
  • goed bereik tot op zolder
  • 54g/300n apparaten mogen niet mijn netwerk onderuit halen qua snelheid
  • Hardmode: dat het ook niet een godsvermogen kost, dus geen R9000 van 500+ euro
Geen harde eis maar wel leuk zou DD-WRT ondersteuning en VLANs/netwerkisolatie zijn, het laatse wat ik moet hebben is een hekker die gaat lopen klooien op m'n netwerk omdat ik antieke software/hardware gebruik.

Ik zat zelf te denken aan de Netgear R8000 maar Qualcomm is blijkbaar ruk qua performance tov Broadcom. Of toch maar boven een tweede R7000 plaatsen als accesspoint?

Gronaldo

Senior Member
Je kan ook een simpel access point boven plaatsten, toch. Hoeft geen router te zijn.
Andere insteek, kan je je R7000 niet naar boven verplaatsen?

Comp User

Senior Member
Klinkt misschien voorspelbaar, maar ik ga toch Unifi AC Lite zeggen, eventueel de AC LR die heeft op de 2,4 GHz 3x3.

99% van de cliëntside heeft 1x1 (GSM, de meeste Tablets) - max 2x2 (Laptop, sommige Tablets).

De controller kan je op een Raspberry Pi installeren.

KnightIndustries2000

Senior Member
Paar mensen op Marktplaats gemeeld omdat ze een R7000 te koop hadden, dus ik denk dat het maar dat wordt: een tweede R7000 met DD-WRT als accesspoint.

KnightIndustries2000

Senior Member
en je wil die router niet gwn op je bureau zetten? of je hebt geen extra switch voor naast de modem?
Bureau staat al ramvol met twee schermen, muis en toetsenbord, een (docked) Dell Precision laptop, en een HDD-docking station ding.

Ik moet eigenlijk een nog langer bureau hebben, drie 16:10 24" monitoren en ruimte overhouden om aan een van m'n laptops te werken zou ik geen nee tegen zeggen :>

Bovenaan