Na sluiten Outlook is Outlook daarna niet meer te openen

Leeuwtje

Senior Member
Hallo beste mensen,

Sinds enige dagen heb ik het probleem dat wanneer ik de pc opstart en Outlook open alles van Outlook normaal werkt. Zodra ik Outlook gesloten heb laat het zich niet meer open. Zodra ik de pc weer opnieuw opstart, kan ik Outlook opstarten en werkt het weer normaal. Ook opstarten als administrator lukt niet. Ik gebruik office 2016.

Iemand enig idee?

Forum m8

Senior Member
Sluiten wil nog wel eens erg lang duur, al dan niet met zo'n grijs outlook icoon.

Er wordt recent wel meer geprutst met updates.

Leeuwtje

Senior Member
Tja je gelooft het niet. Ik heb de vorige week nog een update van Office 2016 kunnen installeren. Zojuist was er weer een update beschikbaar. Geïnstalleerd en zie daar Outlook kwam weer tot leven.
Ook na afsluiten van Outlook liet hij zich weer normaal starten.

Roel1966

Senior Member
Ik herken datzelfde probleem ook met Outlook in Office 365 die ik dan gebruik maar ben er nog niet achter wat dat probleem nu veroorzaakt.

psychosammie

Senior Member
Meestal blijft er dan nog iets in het geheugen hangen. Outlook kan je volgens mij niet 2x starten dus dan weigert hij dienst. Als afsluiten lang duurt kan dit dus ook optreden.

Leeuwtje

Senior Member
Ik dacht dat het na de update van Outlook verholpen was. Maar helaas het is weer teruggekomen. Mij valt wel op, zoals ik het nu zie, dat Outlook willekeurig dan wel dan niet automatisch start als ik de pc opstart. En ook bij het afsluiten (ook weer willekeurig) zou hij nog actief zijn terwijl ik Outlook gedurende het gebruik al gesloten heb. Als iemand nog ideeën heeft hoor ik dit weer graag.

Forum m8

Senior Member
Meestal blijft er dan nog iets in het geheugen hangen. Outlook kan je volgens mij niet 2x starten dus dan weigert hij dienst. Als afsluiten lang duurt kan dit dus ook optreden.
Twee keer (drie keer, vier keer..) gaat tegenwoordig wel. Als ik hem aanklik op de taakbalk onderin opent hij ook niet meer bij dat icoontje. Klik ik nog een keer, krijg ik gewoon een 2e Outlook venster. Vroeger ging dat alleen als glitch door tijdens het opstarten meerdere keren te klikken. Nu gewoon reproduceerbaar.

Bovenaan