1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Mystery Shopper

Discussie in 'Hardware.Info Magazine Op- / Aanmerkingen' gestart door Bleeknl, 8 mei 2010.

1. Bleeknl

Bleeknl Senior Member

Sinds:
    15 apr 2008
    Ik als groot FAN van de Mystery Shopper, zou t leuk vinden als hij eens in Alkmaar zou komen kijken.

Ben benieuwd hoe heet hier de lucht gebakken wordt.
    Kan wel alvast wat adressen doorgeven....

Gr

2. Edwin van der Krans

Edwin van der Krans Senior Member

Sinds:
    29 nov 2005
    We zullen het meenemen als mogelijkheid. Je kunt ook prima wat adressen opgeven.

Voor beide dingen geldt echter dat we niets kunnen beloven. Zit niets anders op dan het Magazine in de gaten te houden.

3. Bleeknl

Bleeknl Senior Member

Sinds:
    15 apr 2008
    Oke Top,
    Hier dan een paar adressen..

Dyna byte
    Laat 27 1811 EB Alkmaar

Pc Top
    Scharlo 7 1815 CN Alkmaar

Mycom
    Limmerhoek 24 1811 BA Alkmaar

BCC
    Huiswaarderplein 111823 CP Alkmaar

Ik blijf de mystery man volgen...

4. jjkester

jjkester Senior Member

Sinds:
    20 okt 2009
    Nijmegen is ook eens aan de beurt! Paradigit, Computerland (gebroederlijk tegenover elkaar), MyCom, Dynabyte,

5. roybakker

roybakker

Sinds:
    27 dec 2007
    Ik ben ook wel benieuwd hoe goed het advies is in Alkmaar. Misschien kan de mystery man ook een kijkje nemen in de mediamarkt.

Adres:

Media Markt
    Noorderkade 1027 1823 CJ Alkmaar

6. frafra

frafra Senior Member

Sinds:
    30 mei 2005
    Lijkt me eigenlijk leuker om al die grote zaken zoals een Mycom, Dynabyte, BCC, MM, etc. over te slaan en de wat kleinere zaken te pakken (mits aanwezig in die plaats). Ik verwacht/zie bij die grote zaken niet echt variatie anders dan dat ze steeds in een andere plaats bezocht worden.

7. jjkester

jjkester Senior Member

Sinds:
    20 okt 2009
    En of die variatie er is! Personeel en filiaal(manager) maken veel uit.

8. frafra

frafra Senior Member

Sinds:
    30 mei 2005
    Tja, geef ik je wel gelijk in maar dan zou de mystery shopper eigenlijk elke keer voor hetzelfde moeten gaan shoppen om zo die vergelijking te kunnen trekken. Nu gaan ze in Breda (!) bijvoorbeeld op pad voor een HTPC en in Alkmaar voor een zware gaming pc.

9. jjkester

jjkester Senior Member

Sinds:
    20 okt 2009
    Als het goed is is de manier waarop je geholpen wordt hetzelfde, hoop je dan maar. Mijn ervaring is - door bij veel verschillende winkels te komen en zelf in een winkel gestaan te hebben - dat er best grote verschillen in zitten, ook als je net zoals ik voor andere producten komt.

10. Joerie Brugts

Joerie Brugts Senior Member

Sinds:
    14 sep 2007
    een geweldig computerzaakje hier in Lelystad is Hardwareoutlet
    Ze hebben ook een vestiging in Almere en Hilversum.

11. Edwin van der Krans

Edwin van der Krans Senior Member

Sinds:
    29 nov 2005
    Suggesties voor Mystery Shopper zijn mogelijk, maar dit moet niet een topic worden waarin iedereen vraagt om zijn/haar steden. Dat heeft weinig zin.

Inhoudelijke suggesties zijn welkom. Of het ook daadwerkelijk toegepast zal worden is een tweede. Waar Mr.X naar toe gaat hangt van meerdere factoren af.

12. qaqas

qaqas Senior Member

Sinds:
    9 jun 2009
    misschien een keer naar eindhoven?

paradigit (Beemdstraat 2, 5652AB Eindhoven):
    Hier halen wij thuis altijd onze computers en grote onderdelen (schermen, printers etc).
    De service is hier altijd super. Je zal er nooit met een "daarvoor moet u niet hier zijn" naar huis worden gestuurd.
    Er is een tweedeling in de winkel. Een helpdesk (links) en een winkel (rechts).
    Ze hebben hier verstand van alle dingen. Echt een aanrader dus.

Mediamarkt (boschdijktunnel 1, 5611 AG Eindhoven):
    Een mediamarkt die een hele etage aan computers en spullen heeft.
    De sfeer is hier meestal fijn, soms een beetje druk.
    Het personeel weet aardig wat van de computers die ze verkopen.
    Het asortiment is uitgebreid. Niet alles is highend, maar mainstream hebben ze wel.
    Ik haal hier al vanaf dat ik zelf iets van pc's weet alle kleine dingen. flash-geheugen, inkt, kabels etc.
    Er is ook een apple center. Hier kom ik nooit dus kan ik niets over vertellen :)

Zercom (Lodewijkstraat 38, 5652 Eindhoven):
    Het afhaalpunt van de online shop. Vaak kom ik hier niet, maar ze weten veel van computers.
    Je kan er heen met vragen en je krijgt er (bijna) altijd een gepast advies terug.
    Ze hebben veel verschillende hardware.
    De sfeer is niet zo geweldig. Je komt binnen in een klein hokje met een ballie. Daar gebeurt alles.
    Leuk +punt: HWI-tv draait er op een grote tv ;)

Mycom offline (Montgomerylaan 331, 5612BG Eindhoven).
    Grote mycom winkel, met veel keus. Ze hebben hier net verbouwd dus er is veel ruimte voor veel keus.
    De service is goed. Alleen weten ze niet altijd precies te vertellen wat je wil weten.
    Over kabels en rommel weten ze alles, over systemen ook, maar over losse hardware niet altijd.

Dit zijn de grotere bedrijven in Eindhoven.
    Er zijn ook nog andere (dixons, dynabye, etc) hier kom ik echter nooit voor computers, dus daar kan ik ook niets over vertellen.
    Aragorn computers en com4 zouden ook leuke winkels zijn, maar die zijn te ver weg dus daar kom ik ook nooit.

adressen:
    dixons: w. ctr. Woensel 261, 5625AG eindhoven
    dynabite: Geldropseweg 151-153, 5611 SG Eindhoven
    Aragorn: Nijverheidsweg 5, 5627BT Eindhoven
    Com4: Hastelweg 133, 5652 CJ Eindhoven

Ik hoop te lezen wat mr-x vind van Eindhoven. Als er nog vragen zijn over de winkels hier, probeer ik ze wel te beantwoorden.

13. floris12345

floris12345 Senior Member

Sinds:
    9 aug 2007
    misschien ook nog eens in Rotterdam ??

Euro-Computers ?? een erg leuke winkel waar wij altijd onze pc spullen kopen ? !
    zit op de hoogstraat

14. mr.DJ

mr.DJ Senior Member

Sinds:
    12 feb 2010
    ik zou het wel erg lkeuk vinden als jullie een kijkje namen bij de hardware outlet in almere heb daar mijn systeem gekoicht:D

15. Mr. X

Mr. X

Sinds:
    21 mrt 2003
    Nog geen jaar geleden is Eindhoven aangedaan . Zie daarvoor Hardware.Info Magazine 4/2009.

2,5 jaar geleden is Rotterdam bezocht. Dat lijkt een tijd geleden, maar in die periode zijn er 15 Magazines verschenen en als je kijkt naar de steden die veel langer geleden voor het laatst bezocht zijn vermoed ik dat Rotterdam nog eventjes moet wachten. Maar, dat kan ook zomaar anders zijn.

Almere is jaren geleden voor het laatst bezocht. Mogelijk dat Almere (spoedig) nog eens aangedaan zal worden.

De keuze voor een stad (of meerdere dorpen) hangt af van meerdere factoren.

16. qaqas

qaqas Senior Member

Sinds:
    9 jun 2009
    :O jammer dat artikel heb ik gemist :( Eens kijken of ik hem ergens kan vinden :)

17. tsi18-02

tsi18-02 Senior Member

Sinds:
    8 dec 2008
    kan er de volgende keer weer naar een high-end game computer worden gekeken ik vind dat nog het leukst aangezien de meeste basis/standaard systemen een lichte voeding hebben en sommige verkopers er nog steeds vanuit gaan dat als je 2 pci-e sloten hebt gelijk sli of cf kan draaien
    (en een paar vragen over ghosting of inputlag kan natuurlijk ook niet kwaad:twisted:)

18. noodel

noodel Senior Member

Sinds:
    13 jun 2007
    Zou het wel op prijs stellen als dorp of omgeving Veenendaal een keer aan de beurt komt.

19. shameete

shameete Senior Member

Sinds:
    4 dec 2001
    nou, je hebt je zin he :lol: in #4/2010 zitten ze (alweer) in Alkmaar.

waar ik wel 's benieuwd naar ben.. komen er wel eens reacties terug van de betreffende winkels?
    en zo ja, wat zijn dan zo ongeveer de reacties?
    zijn dat poederbrieven van slecht beoordeelde winkels, of een doosje bonbons van winkels die goed advies geven?

Laatst bewerkt: 27 aug 2010
  20. Ralf Schilders

Ralf Schilders Senior Member

Sinds:
    8 aug 2006
    Dat lijkt me ook wel een interessant onderdeel, hoe de winkels er tegen over staan als ze weten dat dit een onderdeel van hardware.info is geweest en hun er in mee hebben gespeelt.